آئین روز مهندسی در شیراز ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان کرد:

میوه های زودرس خطری برای سلامت ندارند/ دو هزار مهندس جویای کار

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس عنوان داشت: برخی با استفاده از موادی بنام ادفون اقدام به زودرس کردن محصولات باغی کردند که خطری برای سلامت ندارد ولی غیر قانونی است.

کد خبر: 961129010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ بهمن ۹۶ - ۲:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس عنوان داشت: برخی با استفاده از موادی بنام ادفون اقدام به زودرس کردن محصولات باغی کردند که خطری برای سلامت ندارد ولی غیر قانونی است.

میوه های زودرس خطری برای سلامت ندارند

میوه های زودرس خطری برای سلامت ندارند

میوه های زودرس خطری برای سلامت ندارند/  دو هزار مهندس جویای کار

حسین رئیسی قبل از ظهر ۱ شنبه در جلسه خبری آخرین فعالیت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس، گفت: این سازمان در استان فارس پانزده هزار عضو حقیقی و ششصد و هشتاد و پنج هزار عضو حقوقی دارد و از لحاظ پتانسیل نیروی انسانی رتبه دوم کشور هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس تصریح کرد: مهم ترین فعالیتهای انجام شده شامل ارتقاء توانمندیهای حرفه ای، رتبه بندی و تعیین صلاحیت حرفه ای، ساماندهی اشتغال مهندسان کشاورزی، صدور مجوزها و پروانه های بخش کشاورزی و… از جمله فعالیتهای انجام شده است.
وی افزود: از آغاز مرداد نود و چهار تا به حال سه هزار و چهارصد مجوز در موضوعات دام سبک و سنگین و قارچ خوراکی و.. صادر گردیده است.
وی اظهار داشت: هشتصد و سی واحد فروشگاه سموم در فارس فعال است که از این تعداد ششصد واحد پروانه فنی دریافت کرده اند و گروهی نیز برای رسیدگی به فروشگاههای سموم فعال است.
رئیسی ادامه داد: حدود سی واحد فروشگاهی امسال به علت مشکلات موجود پلمپ شده است.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد استفاده از سموم در زودرس کردن میوه ها، بیان کرد: برای اینکار از ادفون استفاده میشود که فروش آن نیز غیر قانونی است ولی برای سلامت انسان خطر آفرین نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس یاد آور شد: در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دام و طیور، قارچ خوراکی و شیلات از اواسط نود و چهار تا به حال چهارصد و ده نفر در حوزه صدور مجوز مشغول شدند و در بحث فروشندگان سموم پانصد نفر مسئول فنی و گیاه پزشکی بیست و پنج کارشناس اشتغال پیدا کردند و در کل دو هزار اشتغال ایجاد شده است.
رئیسی یاد آور شد: پانزده هزار پانصد نفر عضو داریم که بالغ بر چهل درصد در بخش دولتی مشغول بکار و حدود دو هزار نفر جویای کار هستند و بشدت به کارشناس باغبانی و امور دام نیازمند هستیم.

میوه های زودرس خطری برای سلامت ندارند

وی اظهار داشت: رویکرد سازمان از هشتاد هزار سطح زیر کشت سبزی و سیفی طی ده سال، هفت هزار گلخانه احداث خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس خاطر نشان کرد: دو روستای گلخانه ای در استان فارس فعال شده که هرکدام هفتاد قطعه هزار تا دو هزار متری راه اندازی شده است.
رئیسی در مورد بحث استانداردسازی محصولات کشاورزی نیز ابراز کرد: یک سری دوره های بازرسی برای شرکتهای درخواست کننده که حدود پنجاه و چهار شرکت بوده برگزار شده است و بزودی یک شرکت هلدینگ فعالیت خود را شروع میکند.
وی مطرح کرد: ارتباط ما با خوشه های صنعتی از گذشته ضعیف بوده ولی در حال بهبود این وضعیت هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس در مورد وضعیت آموزش هم افزود: طی چهار سال گذشته بالغ بر نه هزار نفر روز آموزش ارائه شده زیرا فارغ التحصیلان دانشگاه باید آموزشهای حضور در بازار کار را ببینند.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ بهمن ۹۶
961 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0