دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد:

عضویت دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: در حال حاضر دو هزار و هفتصد دانش آموخته در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی این استان هستند که به کشاورزان مشاوره های فنی و خدماتی ارائه میدهند.

کد خبر: 961126001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ بهمن ۹۶ - ۱۰:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: در حال حاضر دو هزار و هفتصد دانش آموخته در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی این استان هستند که به کشاورزان مشاوره های فنی و خدماتی ارائه میدهند.

دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان

دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان

دو هزار و هفتصد  دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی عضو هستند.

عبدالله یوسفی با اشاره به سازماندهی این نیروها برای انجام فعالیتهای کشاورزی گفت: هفتاد درصد دانش آموخته های بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این استان بیکار هستند.
یوسفی ادامه داد: هم چنین هفتصد نفر هم در رشته های مرتبط با منابع طبیعی در این استان وجود دارد که از این تعداد نیز هفتاد درصد جویای کار هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که کشاورزی این استان از کمبود دانش فنی رنج میبرد، تصریح کرد: باید ساز و کارهای قانونی فراهم گردد تا نیروهای دانش آموخته در بخش کشاورزی بکار گیری شوند تا دانش فنی در این حوزه ایجاد گردد و به بستر تولید کمک کند.
وی با اشاره به این که حوزه کشاورزی این استان هم چنین از کمبود کشاورزان با سطح تحصیلات پایین رنج میبرد، تاکید کرد: شش درصد از فعالان بخش کشاورزی دارای سواد علمی هستند که از این تعداد تنها ۱ درصد تحصیلات آنها تخصصی و مرتبط با بخش کشاورزی است.
یوسفی با تاکید بر این که هشتاد و دو هزار بهره بردار کشاورزی در استان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: بخش عمده ای از کشاورزان و دامداران کم سواد هستند که برای بحثهای علمی و فنی نیازمند مشاوره هستند.

دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به افزایش هزینه های تولید و تغییر اقلیم، کشاورزی سنتی جواب گو نیست و اگر بخواهیم تولیدی داشته باشیم و بهره وری را افزایش دهیم باید کشاورزی را دانش محور کنیم و فناوری را بسوی تولیدات سوق دهیم.
وی با عنوان این که کشاورزان باید با دانش عمل کنند، یاد آور شد: دوره های آموزشی، فنی و تسهیلات برای تامین تکنولوژی و خدمات فنی و مهندسی در اختیار کشاورزان قرار میگیرد تا بخش کشاورزی علمی تر اداره گردد.
خراسان شمالی سیصد و چهل و چهار هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح سیصد هزار هکتار کشتزاز است.

 

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ بهمن ۹۶
1072 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0