تبدیل رودخانه ها به مسیرهای حامل فاضلاب ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

کارگاه محور بودن گردهمایی عامل مهمی در جهت افزایش توانمندی تخصصی وحرفه ای جامعه مهندسی

،علی نیا در گردهمایی ملی مهندسان برق ساختمان کشور با تقدیر از منتخبان این گردهمایی، عنوان داشت: از خدمات دوستان خوبم در هیئت مدیره بجهت هماهنگی مناسب و هم چنین از مدیرعامل برق استان مازندران مهندس افضلی و مهندس شهابی که در برگزاری این گردهمایی نقش محوری داشتند تقدیر می‌ کنم.

کد خبر: 961125016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶ - ۱:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،علی نیا در گردهمایی ملی مهندسان برق ساختمان کشور با تقدیر از منتخبان این گردهمایی، عنوان داشت: از خدمات دوستان خوبم در هیئت مدیره بجهت هماهنگی مناسب و هم چنین از مدیرعامل برق استان مازندران مهندس افضلی و مهندس شهابی که در برگزاری این گردهمایی نقش محوری داشتند تقدیر می‌ کنم.

گردهمایی عامل مهمی در جهت افزایش توانمندی تخصصی وحرفه ای جامعه مهندسی

گردهمایی عامل مهمی در جهت افزایش توانمندی تخصصی وحرفه ای جامعه مهندسی

کارگاه محور بودن گردهمایی عامل  مهمی در جهت افزایش توانمندی تخصصی وحرفه ای جامعه مهندسی

علی نیا ادامه داد: از کمیته سیاست گذاری و همکاران خوبم در نظام مهندسی نهایت تشکر و سپاس دارم.
وی با تقدیر از شرکت‌کنندگان این گردهمایی تصریح کرد: از همکاران خوب ما در شورای مرکزی نظام مهندسی کشور که همکاری مناسبی در برگزاری این گردهمایی داشتند تشکر می کنم .
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی استان مازندران مانند دیگر سازمانهای سایر استانهای و مجموعه شورای مرکزی یک ظرفیت خیلی بزرگ و سازمان مستقل است که منشا خدمات خیلی ارزشمندی در جامعه است.
وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با توجه به پیشتیباني مهندسان در جایگاهی قرار گرفت که نقشي موثر در حفظ سرمایه ملی و هدایت جامعه به سمت مناسب در حوزه اقتصادی ایفا می ‌کند.
وی یاد آور شد: برگزاری این گردهمایی با حضور پرشور و باشكوه اعضا بیانگر این است که می ‌توانیم با مشارکت هم برای اعتلای کشور قدم برداریم.
علی نیا تاکید کرد: آشنایی با فناوری روز یکی از اهداف این گردهمایی است و این که آیا زمینه استفاده از فناروری برای ساختمان وجود دارد، قرار است در گردهمایی مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ایران رتبه سوم در تولید و تربیت مهندس دارد، این رتبه در اختیار ما است و در بحث تولید علم ما رتبه پانزدهم دنیا را داریم و از خیلی از کشورهای پیشرفته اروپایی جايگاه بالاتری در اختیار داریم، اما پرسشی كه مطرح است میزان استفاده ما از ظرفیت علمی است وما باید سعی بکنیم این ظرفیت عظیم رادرمسیر تولید ثروت هدایت کنیم .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران تاکید کرد: در این گردهمایی راهکار‌های استفاده از ظرفیت علمی مورد بررسی قرار می ‌گیرد.
وی، خواستار تغییر نگاه جامعه به ساختمان مهندسی ساز است، عنوان داشت: چرا باید نگاه جامعه در معماری در حد اوستا و معمار در حد مهندسی برق در حد نصاب کلید و پریز باشد، این ما هستیم که باید در ۲ حوزه تغییر نگاه ایجاد کنیم. وسود سرمایه گذار ومالک وسازنده دراستفاده از فن آوری روز ومقررات ملی باشد.
علی نیا تصریح کرد: باید بدنبال خلاقیت در حوزه مهندسی ساختمان باشیم و مسائل محیط زیست هم از مواردی است که باید بصورت جدی به آن توجه گردد.
وی یاد آور شد: صنعت ساختمان بعد از کشاورزي بيش ترين نقش را در حوزه اشتغال دارد و گردش مالی مناسبی در این حوزه وجود دارد و نقش مهندسین تاسیسات وبرق دراین بخش ودر جهت حفظ سرمایه ملی و بالا رفتن طول عمر ساختمان بی بدیل است
علی نیا با بیان این که موضوع انرژی در کشور خیلی مهم است، افزود: نقش مهندسی برق درحوزه مصرف انرژی خیلی جدی است و باید در این گردهمایی راهکارهای استفاده بهینه از انرژی فراهم گردد.
وی ابراز داشت: فلسفه وجودی ایجاد نظام مهندسی ایجاد آرامش و آُسایش است، لزوم اصلاح مقررات ملی با رویکرد استفاده از تکنولوژی روز و سیستمهای هوشمند مورد انتظار است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: باید موانع اصلاح استفاده از تکنولوژی برق در کشور برداشته شود.


وی تصریح کرد: ورود در بحث ftth و همکاری سازمان‌ های برق نشان از اهمیت جایگاه سازمان نظام مهندسی دارد .
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: اعتماد سازی بین مردم وبهره برداران خدمات مهندسی با سازمان از وظایف تک تک عضوهای سازمان است واگر مردم متوجه نقش و جایگاه مهندسان عزیز وخدمات همکاران قرار بگیرند تفاوت ساختمان مهندسی ساز را با سایر ساختمانها درک کنند دیگر هر حرکتی که درجهت تضعیف سازمان باشد موثر نخواهد بود.
علی نیا با اشاره به فعالیت این گردهمایی با رویکرد کارگاه محور ادامه داد: این موضوع برای مهندسان شر کت کننده نوید بخش است که زمینه انتقال تجربیات را بصورت عملیاتی فراهم می ‌کند.
عضو شورای مرکزی اشاره ای به حوادث ناشی از برق در ساختمان کرد و گفت: خسارت مادی ومعنوی آن درکشور نگران کننده است وبرگزاری این گردهمایی می تواند نقش مهمی درراستای افزایش ایمنی وکاهش خسارت باشد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۶
1339 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0