سختگیری مسئولان در واگذاری طرحها به بخش خصوصی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گلستان عنوان کرد:

سختگیری مسئولان در واگذاری طرحها به بخش خصوصی

حسین عابدی بیان داشت: با وجود مصوبه مجلس در حال حاضر مسئولان دستگاههای دولتی در واگذاری طرحها به این سازمان و بخش خصوصی برای اجرا، سختگیری میکنند.

کد خبر: 961125009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶ - ۱۱:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسین عابدی بیان داشت: با وجود مصوبه مجلس در حال حاضر مسئولان دستگاههای دولتی در واگذاری طرحها به این سازمان و بخش خصوصی برای اجرا، سختگیری میکنند.

سختگیری مسئولان در واگذاری طرحها به بخش خصوصی

مسئولان در واگذاری طرحها به بخش  خصوصی سخت گیری میکنند

رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان روز ۳ شنبه در مصاحبه با خبرنگاران استان بیان داشت: بخاطر سختگیری مسئولان دستگاههای دولتی تا به حال تنها حدود ده درصد از ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به کار گرفته شده است.
عابدی خاطر نشان کرد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با توجه بظرفیت مطلوب نیروی انسانی خود، توانایی انجام صفر تا صد درصد طرحهای دستگاههای دولتی استان را در حوزه کشاورزی دارد.
وی اظهار داشت: در استان ۸ هزار و دویست و هشتاد دانش آموخته در بیست و دو رشته کشاورزی عضو این سازمان بوده که چهارصد و هشتاد و سه شرکت در این حوزه تاسیس کرده اند.
عابدی از مسئولان حوزه کشاورزی استان درخواست کرد از ظرفیت دانش آموخته های عضو سازمان در اجرای طرحهای کشاورزی و منابع طبیعی بویژه آب و خاک استفاده کنند.
وی معتقد است که برون سپاری بیش تر کارها از طرف مسئولان دستگاههای دولتی سبب خواهد شد که شمار بیش تری از دانش آموخته های کشاورزی استان مشغول به کار گردند.
رییس نظام مهندسی کشاورزی گلستان مذاکره با مسئولان دولتی در واگذاری طرحها، سرمایه گذاری در برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی، پی گیری مذاکره با اتاق بازرگانی گرگان در ارائه مشاوره در تولید و صادرات کالا، پرورش میگو در ۲ قطعه بیست هکتاری، همکاری با مدیریت امور اراضی در حوزه تغییر کاربری اراضی، ساخت گلخانه در قره بلاغ علی آباد را از برنامه های اولویت دار سال جاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبییعی گلستان بیان کرد.
عابدی خاطر نشان کرد: هم اینک دانش آموخته های این سازمان در حوزه های کشت، داشت و برداشت محصول، صدور مجوز استفاده از سموم در اراضی، کارگزاری سوخت ماشینهای کشاورزی، پلاک گذاری ماشین های کشاورزی، همکاری در پاسخگویی به استعلام منابع طبیعی، برپایی دوره های آموزشی و ترویجی و بوجاری بذر گندم فعالیت دارند.

*علاقه مندی به مشارکت در حوزه آب و خاک
وی از ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان درخواست کرد که از ظرفیت دانش آموخته های کشاورزی در اجرای طرحهای آب و خاک استفاده گردد.
عابدی یاد آور شد: هم اینک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان دارای هفده شرکت تاسیس شده در حوزه آب و خاک است و میتواند مشارکت خوبی در اجرای طرحهای این بخش داشته باشد.
براساس گزارش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، از مجموع دانش آموختگان عضو این سازمان، نود و یک درصد کارشناس، ۸ درصد کارشناس ارشد و بقیه مدرک دکترا دارند.
بیش ترین اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با ۲ هزار و صد و پنجاه نفر در رشته زراعت و ۱ هزار و شصت و یک نفر در رشته علوم دامی تحصیل کرده اند.
در استان گلستان ششصد و پنجاه هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد و اقتصاد ساکنان این خطه بیش تر بر پایه کشاورزی است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۶
859 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0