استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به بخش نامه وزیر راه و شهرسازی

ریاست سازمان نظام مهندسی نسبت به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در رابطه با حق الزحمه 5 درصدی مهندسان و فعالیت افراد دو شغله در این سازمان واکنش نشان داد.

کد خبر: 961122004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ بهمن ۹۶ - ۶:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام مهندسی نسبت به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در رابطه با حق الزحمه ۵ درصدی مهندسان و فعالیت افراد دو شغله در این سازمان واکنش نشان داد.

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به بخش نامه وزیر راه و شهرسازی

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به بخش نامه وزیر راه و شهرسازی

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی  به بخش نامه وزیر راه و شهرسازی

وی بیان داشت: سازمان ‌های نظام مهندسی خدمات زیادی به مردم می ‌دهند و نقش اصلی را در توسعه ملی دارند. مهندسانی که در سازمان‌ ها آموزش می ‌بینند و بر کارشان نظارت می ‌شود به ساختمانها ارتقای کیفی می‌ دهند ولی بنظر می ‌رسد که مردم در مورد ابعاد فعالیت‌ های این سازمان اطلاع صحیحی ندارند.
فرج الله رجبی گفت: سازمان نظام مهندسی با میلیاردها تومان هزینه، مهندسان را در زمینه ‌های مختلف آموزش می ‌دهد و اینها از دید مردم دور است.
وی افزود: ما یک شورایعالی برای بحث روابط عمومی در سازمان ایجاد کردیم که منتخب خود مسوولان روابط عمومی است و این شورا باید چند کار را انجام دهد. نخستین کار اینست که طبق آخرین آموزه‌های رسمی بتواند مسوولان روابط عمومی را آموزش دهند و کلاس‌ های مستمر با کیفیت بالا برگزار و سپس برنامه ‌ریزی کنند که چگونه میتوانند اتفاقاتی که در سازمانها می‌افتد را به مردم اطلاع رسانی کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در آبادان، ادامه داد: نخستین گردهمایی در تهران برگزار گردید و این دومین گردهمایی است که در آبادان برگزار میگردد و اینکار ادامه دارد و متعاقب آن دستور کارهایی برای روابط عمومیها از جمله اطلاع‌ رسانی بهتر و آگاهی رسانی به مردم و مسوولان را داریم.
رجبی در مورد تشخیص درصد حق‌الزحمه‌ای که باید مهندسان به این سازمان پرداخت کنند، تصریح کرد: ابلاغ شده که سازمان‌ ها موظف هستند طبق مصوبات مجامع خود عمل کنند که تقریبا همه سازمان ‌ها برای سال جاری پیش‌ بینی کرده بودند که ۵ درصد حق‌الزحمه بگیرند. برای سال آینده (نود و هفت) نیز با تشکیل مجمع عمومی٬ این موضوع با مهندسان مطرح میگردد و هرچه به تصویب این مجمع رسید انجام خواهد شد. نظر وزیر نیز در صورتی اعمال می ‌شود که در مجامع تصویب گردد.
رجبی با اشاره به ابلاغیه وزیر در مورد عدم فعالیت افراد دوشغله در سازمان نظام مهندسی٬ خاطر نشان کرد: ما در ابتدا با کارشناسان و تیم حقوقی خود صحبت کردیم و سپس آنرا به اداره قوانین مجلس شورای اسلامی فرستادیم تا با سایر قوانین تطبیق داده شود. منتظر هستیم که طبق پاسخی که می‌ آید، اقدامات لازم را انجام دهیم.

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به بخش نامه وزیر راه و شهرسازی

رییس سازمان نظام مهندسی مطرح کرد: آن چه مسلم است اینست که در قوانین فعلی٬ اینکه کسی از پروانه اشتغال خود محروم شود ضوابطی دارد و باید حتما تخلفات انتظامی داشته باشد تا محکوم گردد. اختیاراتی نیز برای گرفتن حقوق کسانیکه دچار هیچ تخلفی نشده‌اند، وجود دارد. این‌ ها مسایلی است که کارشناسان در حال صحبت و بررسی هستند و منتظر هستیم تا اداره قوانین مجلس اعلام نظر کند.
رییس سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: ما احساس می کنیم که باید رویکرد سازمانهای نظام مهندسی در مناطق آزاد رویکرد متفاوتی باشد و به تحرک در حوزه ساخت‌ و ساز و مسکن کمک نمایند. توقع داریم سازمان مهندسی استان خوزستان متناسب با این فرصتی که برای آبادان بوجود آمده است، برنامه ‌ریزی جدید کند و بداند که این سرمایه ‌گذاران برای ما جنبه ملی دارند و تنها مربوط به این شهرستان نمی ‌شوند .
رجبی یاد آور شد: هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خوزستان باید در حوزه مشخص و ویژه ‌ای به تربیت مهندسانی که متوجه باشند مفهوم سرمایه گذار در منطقه آزاد اروند یک مفهوم ویژه‌ و ملی است و میتواند به رونق این منطقه کمک کند توجه داشته باشند.
وی افزود: برای مناطق آزاد درصدد این هستیم که سازمان‌ ها رویکرد و برنامه ‌ریزی خاص و انعطاف بیش تری داشته باشند و حتی نحوه اجرای کار را بگونه ای برنامه ‌ریزی کنند که حداکثر استفاده از زمان را داشته باشیم و سریع ‌تر پاسخ ‌ها داده شود و سرمایه‌ گذاران از بابت نوع نظارت دچار وقفه و مشکل نگردند. ما بیش تر علاقه ‌مندیم که مهندسان نقش مشاور فنی داشته باشند .

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ بهمن ۹۶
825 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0