استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:

مناطق آزاد به تحرک در حوزه ساخت‌ و ساز و مسکن کمک کنند

ریاست سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به این که باید رویکرد سازمان‌ های نظام مهندسی در مناطق آزاد رویکرد متفاوتی باشد٬ بیان کرد: توقع داریم سازمان مهندسی استان خوزستان متناسب با این فرصتی که برای آبادان بوجود آمده است٬ برنامه‌ ریزی جدید کند و بداند که این سرمایه ‌گذاران برای ما جنبه ملی دارند .

کد خبر: 961121009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ بهمن ۹۶ - ۱:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به این که باید رویکرد سازمان‌ های نظام مهندسی در مناطق آزاد رویکرد متفاوتی باشد٬ بیان کرد: توقع داریم سازمان مهندسی استان خوزستان متناسب با این فرصتی که برای آبادان بوجود آمده است٬ برنامه‌ ریزی جدید کند و بداند که این سرمایه ‌گذاران برای ما جنبه ملی دارند .

مناطق آزاد به تحرک در حوزه ساخت‌ و ساز و مسکن کمک کنند

مناطق آزاد به تحرک در حوزه ساخت‌ و ساز و مسکن کمک کنند

مناطق آزاد به تحرک در حوزه  ساخت‌ و ساز و مسکن کمک کنند

فرج‌الله رجبی ادامه داد: سازمان ‌های نظام مهندسی خدمات زیادی به مردم می‌ دهند و نقش اصلی را در توسعه ملی دارند. مهندسانی که در سازمان ‌ها آموزش می ‌بینند و بر کارشان نظارت می‌ شود٬ به ساختمان ارتقای کیفی می ‌دهند ولی بنظر میرسد که مردم نسبت به ابعاد فعالیت‌ های این سازمان اطلاع ندارند .
رجبی گفت: سازمان نظام مهندسی با میلیاردها تومان هزینه در سال٬ مهندسان را در زمینه ‌های قبل از ورود به حرفه٬ ارتقای نظارت بر عملکرد مهندسین٬ پژوهش٬ سمینارهای آموزشی٬ کنترل مضاعف و… آموزش می ‌دهد. این اعمال که قسمت زیادی از برنامه ‌ریزی ‌های توسعه شهری را برای ما محقق می ‌کند، از دید مردم دور است .
وی افزود: ما یک شورایعالی برای بحث روابط عمومی در سازمان ایجاد کردیم که منتخب خود مسوولین روابط عمومی است و این شورا باید چند کار را انجام دهد. نخستین کار اینست که طبق آخرین آموزه‌های رسمی بتواند مسوولین روابط عمومی را آموزش دهند و کلاس‌ های مستمر با کیفیت بالا برگزار و سپس برنامه ‌ریزی کنند که چگونه میتوانند اتفاقاتی که در سازمانها می‌افتد را تعمیم دهند و به مردم اطلاع رسانی کنند .
رییس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی مدیران و کارشناسهای روابط عمومی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور در آبادان، تصریح کرد: نخستین گردهمایی در تهران برگزار گردید و این دومین گردهمایی است که در آبادان برگزار میگردد و این کار ادامه دارد و متعاقب آن دستورکارهایی برای روابط عمومی‌ ها داریم برای این که بتوانند اطلاع ‌رسانی بهتری کنند و مردم و مسوولان را آگاه کنند و امیدوار هستیم با این روش، روابط ‌عمومی‌ های تخصصی در سازمان ‌های نظام مهندسی داشته باشیم. در حال حاضر به سمتی حرکت می ‌کنیم که پایگاه خبری نیز داشته باشیم و اینکار را بصورت یک لزوم تشکیلاتی در همه سازمان‌ های کشور تجربه کنیم .

مناطق آزاد به تحرک در حوزه ساخت‌ و ساز و مسکن کمک کنند

رجبی در مورد تشخیص درصد حق‌الزحمه‌ای که باید مهندسان به سازمان پرداخت کنند، اظهار داشت: ابلاغ شده که سازمان ‌ها موظف هستند طبق مصوبات مجامع خود عمل کنند که تقریبا همه سازمان ‌ها برای سال نود و شش پیش ‌بینی کرده بودند که ۵ درصد حق‌الزحمه بگیرند. برای سال نود و هفت نیز با تشکیل مجمع عمومی٬ این موضوع با مهندسان مطرح می‌ شود و هرچه به تصویب این مجمع رسید انجام می ‌دهند. نظر وزیر نیز در صورتی اعمال میگردد که در مجامع تصویب گردد .
رجبی با اشاره به ابلاغیه وزیر در مورد عدم فعالیت افراد دوشغله در نظام مهندسی٬ بیان داشت: ما در ابتدا با کارشناسان و تیم حقوقی خود صحبت کردیم و سپس آنرا به اداره قوانین مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم تا با سایر قوانین تطبیق داده گردد. منتظر هستیم که طبق پاسخی که می‌ آید٬ اقدامات لازم را انجام دهیم .
رییس سازمان نظام مهندسی کشور ابراز داشت: آن چه مسلم است اینست که در قوانین فعلی٬ اینکه کسی از پروانه اشتغال خود محروم شود ضوابطی دارد و باید تخلفات انتظامی داشته باشد و محکوم گردد. اختیاراتی نیز برای سلب حقوق کسانیکه دچار هیچ تخلفی نشده‌اند، وجود دارد. این ‌ها مسایلی است که کارشناسان در حال صحبت و بررسی هستند. منتظر هستیم تا اداره قوانین مجلس، اعلام نظر کند .
رجبی عنوان داشت: ما احساس می‌ کنیم که باید رویکرد سازمان‌ های نظام مهندسی در مناطق آزاد رویکرد متفاوتی باشد و به تحرک در حوزه ساخت‌ و ساز و مسکن کمک کنند. توقع داریم سازمان مهندسی استان خوزستان متناسب با این فرصتی که برای آبادان بوجود آمده است٬ برنامه‌ ریزی جدید کند و بداند که این سرمایه ‌گذاران برای ما جنبه ملی دارند و تنها مربوط به این شهرستان نمی‌ شوند .
وی خاطر نشان کرد: هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان باید در حوزه مشخص و ویژه‌ای به تربیت مهندسینی که متوجه باشند مفهوم سرمایه گذار در منطقه آزاد اروند یک مفهوم ویژه‌ و ملی است و می‌ تواند به رونق این منطقه کمک کند٬ توجه داشته باشند .
رییس سازمان نظام مهندسی کشور یاد آور شد: برای مناطق آزاد درصدد این هستیم که سازمانها رویکرد و برنامه ‌ریزی خاص و انعطاف بیش تری داشته باشند و حتی نحوه اجرای کار را بگونه‌ ای برنامه ‌ریزی کنند که حداکثر استفاده از زمان را داشته باشیم و سریع‌ تر پاسخ‌ ها داده شود و سرمایه‌ گذاران از بابت نوع نظارت دچار وقفه و مشکل نشوند. ما بیش تر علاقمندیم که مهندسان نقش مشاور فنی داشته باشند .

منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ بهمن ۹۶
813 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0