صدور نود پروانه تاسیس گلخانه در استان آذربایجانغربی ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجانغربی مطرح کرد:

صدور نود پروانه تاسیس گلخانه در استان آذربایجانغربی

امین آقایی در سمپوزیوم گلخانه و کشت نشا در ارومیه با اشاره به این که از زمان واگذاری متولی احداث و اداره کرد گلخانه ها توسط نظام مهندسی کشاورزی در استان دویست و پنجاه موافقت اصولی صادر شده است، بیان کرد: در این راستا نود پروانه تاسیس و صد و چهارده پروانه بهره برداری نیز صادر شده که در آینده نزدیک وارد مدار تولید میشوند.

کد خبر: 961118003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶ - ۱۱:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  امین آقایی در سمپوزیوم گلخانه و کشت نشا در ارومیه با اشاره به این که از زمان واگذاری متولی احداث و اداره کرد گلخانه ها توسط نظام مهندسی کشاورزی در استان دویست و پنجاه موافقت اصولی صادر شده است، بیان کرد: در این راستا نود پروانه تاسیس و صد و چهارده پروانه بهره برداری نیز صادر شده که در آینده نزدیک وارد مدار تولید میشوند.

صدور نود پروانه تاسیس گلخانه در استان آذربایجانغربی

صدور نود پروانه تاسیس گلخانه در استان آذربایجانغربی

نود پروانه تاسیس گلخانه در استان آذربایجانغربی صادر شده است

آقایی با تاکید بر اهمیت و لزوم توسعه کشت گلخانه در کشور و استان مطرح کرد: هم اکنون کشور همسایه ترکیه بیش از پنجاه هزار هکتار گلخانه دارد و یکی از رقبای جدیدی کشورمان است، باید با تبادل دانش و تجربه سعی کنیم کشت گلخانه ای را توسعه دهیم.
وی با اعلام این که در سال های گذشته احداث و اداره کرد گلخانه ها به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی واگذار شده بود، ادامه داد: متاسفانه به علت عدم توانایی مالی این قشر این طرح بخوبی پیشرفت نکرد و اخیرا احداث گلخانه ها به نظام مهندسی کشاورزی واگذار گردیده است.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با اشاره به این که هم اکنون در نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یازده هزار و پانصد کارشناس عضویت دارند، افزود: باید از این بدنه کارشناسی در راستای تبادل دانش، تخصص و تکنولوژی روز دنیا بهره کافی را برد.
وی با بیان این که هم اینک در بخش گلخانه با استاندارد بالای ۳ هزار مترمربع سی و پنج هکتار در دست بهره برداری داریم، اظهار داشت: توسعه گلخانه ها با مقایس کوچک با رویکرد تامین نیاز محلی، حفظ اشتغال و ایجاد درآمد برای خانوار ها در دستور کار قرار دارد.

صدور نود پروانه تاسیس گلخانه در استان آذربایجانغربی

وی یاد آرو شد: در بخش صادرات نیز سرمایه گذاری روی ایجاد گلخانه ها با مقایس بزرگ صورت گرفته و در بخشهای مختلف صیفی، گیاهان زینتی، دارویی، کشت نهال و… نیز فعالیت گلخانه در حال انجام و توسعه است.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ بهمن ۹۶
960 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0