حفظ معماری سنتی در روستاها ، رویکرد نظام مهندسی ساختمان استان گیلان عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

حفظ معماری سنتی در روستاها ، رویکرد نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در رشته معماری بیان کرد: رویکرد این سازمان حفظ ساخت و ساز و معماری سنتی در روستاهاست.

کد خبر: 961111005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶ - ۱۲:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،   یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در رشته معماری بیان کرد: رویکرد این سازمان حفظ ساخت و ساز و معماری سنتی در روستاهاست.حفظ معماری سنتی در روستاها ، رویکرد نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

حفظ معماری سنتی در روستاها ، رویکرد نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

حفظ معماری سنتی در روستاها ، رویکرد نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

حفظ معماری سنتی در روستاها ، رویکرد نظام  مهندسی ساختمان استان گیلان

رضا رمضان نژاد گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در ضوابط جدید ساخت و ساز در روستاهای گیلان را طبق معماری سنتی گرداوری ولی استفاده از تکنولوژی و استفاده بهینه انرژی را برای آن ها پیش بینی کرده است.
رمضان نژاد با اشاره به بحران آب و خشکسالی در مناطق مختلف کشور ادامه داد: بحران آب در مناطق مختلف کشور سبب مهاجرت به گیلان بویژه در مناطق روستایی استان شده که بنظر میرسد در آینده بیش تر شاهد این نوع مهاجرت به استان باشیم.
رمضان نژاد افزود: با توجه به این که این مهاجرت، نوع معماری سنتی و بومی روستایی را تهدید میکند ، برای پیش گیری از این آسیب ، الگوهای پیشنهادی خود را به سازندگان ارائه میکنیم تا ساخت و ساز ها هدفمند و شکل معماری هر منطقه حفظ گردد.
وی اظهار داشت: در الگوهای سازمان نظام مهندسی گیلان ضمن حفظ بافت سنتی به رعایت مصرف انرژی با معماری و طرح سازه نیز توجه شده است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان یاد آور شد: در همین راستا، علاوه بر نقشه ها والگوهای پیشنهادی کارشناسان این سازمان از پیشنهادات دیگر اساتید و نخبگان استفاده می گردد.
رمضان نژاد از فراخوان مسابقه طراحی الگوهای پیشنهادی خانه‌ های مسکونی در مناطق جلگه ‌ای و ساحلی روستایی گیلان خبر داد و افزود: طراحان، اساتید و دانشجویان می ‌توانند طرح‌ های پیشنهادی خود را تا بیست و ششم بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه مسابقه در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بفرستند.

حفظ معماری سنتی در روستاها ، رویکرد نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

وی ابراز داشت: بعد از اعلام نظر داوران الگوهای برتر در پنجم اسفند ماه همزمان با روز مهندس معرفی و تجلیل می ‌شوند و آثار برتر هم برای استفاده طراحان در سایت سازمان بارگذاری می‌ شود.
وی گفت: اگر مهاجران اصول معماری بومی را رعایت کنند، علاوه بر هدفمند شدن ساخت و سازها مهاجرت روستاییان به شهرها هم کاهش یافته و هویت معماری روستایی هم حفظ میگردد.
ساخت ۵ هزار واحد بوم‌ گردی تا هجده ماه آینده در گیلان هدف گذاری شده که در حال حاضر حدود سیصد روستا وارد این طرح شده است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۶
1258 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0