ابطال پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی تهران رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد:

شهرداری تهران بدون شناسنامه فنی و ملکی، پایانکار صادر نکند

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: شهرداری نباید بدون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، برای واحد مسکونی پایانکار صادر کند.

کد خبر: 961106005 تاریخ انتشار: جمعه ۶ بهمن ۹۶ - ۱۱:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: شهرداری نباید بدون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، برای واحد مسکونی پایانکار صادر کند.شهرداری تهران بدون شناسنامه فنی و ملکی، پایانکار صادر نکند

شهرداری تهران بدون شناسنامه فنی و ملکی، پایانکار صادر نکند

شهرداری تهران بدون شناسنامه فنی و ملکی، پایانکار صادر نکند

شهرداری تهران بدون شناسنامه فنی و ملکی،  پایانکار صادر نکند

حسن قربانخانی با اشاره به این که پدیده دو امضایی یا دو نقشه‌ ای در حوزه ساخت‌ و ساز مربوط به شهرداری‌ ها است، گفت: یکی از منابع درآمدی مهم شهرداری تخلفات ساختمانی است، بنابراین بین نقشه طراحی شده با واحد ساخته شده تفاوت بسیاری وجود دارد.
قربانخانی ادامه داد: روزی که شهرداری تخلفات ساختمانی جدیدی را باب نکند، آن روز پدیده دو نقشه ‌ای حذف میگردد.
وی با تاکید بر این که اصطلاح امضا فروشی به تازگی در حوزه ساخت ‌و ساز رایج شده است، تصریح کرد: در کلیه حوزه‌ های ساخت ‌و ساز، مجریان و ناظران بدون تخلف در حال کار هستند و در این بین اگر تخلفی صورت گیرد از طرف شورای انتظامی پیگیری و رسیدگی می گردد.
قربانخانی اظهار داشت: در همه بخش ‌ها تخلفاتی صورت می‌ گیرد که این یک امر طبیعی است و تنها مربوط به سازمان نظام مهندسی نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر این که ناظر ساختمان کنترل کننده تخلفات ساختمانی است، خاطر نشان ساخت: اگر ناظر توسط سازنده انتخاب گردد بسیاری موارد که باید در ساخت ‌و ساز رعایت گردد جدی گرفته نمی ‌شود و در نتیجه کیفت کار کاهش می ‌یابد.
شهرداری تهران بدون شناسنامه فنی و ملکی، پایانکار صادر نکند

شهرداری تهران بدون شناسنامه فنی و ملکی، پایانکار صادر نکند


وی در مورد صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، یاد آور شد: در حال حاضر شناسنامه فنی صادر می‌ شود، ولی روند صدور آن در بخش ساختمانی خیلی کُند است وشهرداری تهران نباید بدون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، پایانکار صادر کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران مطرح کرد: متأسفانه شهرداری تهران در اجرای این طرح همکاری لازم را انجام نمی ‌دهد.
قربانخانی ابراز کرد: خوشبختانه کیفیت ساخت ‌و ساز در چند سال گذشته افزایش یافته بطوریکه در زلزله کرمانشاه بسیاری از ساختمان‌ های نوساز آسیب کم تری دیده ‌اند.

منبع : فانوس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق مرداد ۹۴

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ بهمن ۹۶
883 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0