تولید گیاهان دارویی از اولویت ‌های دولت در بخش کشاورزی ریاست سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مطرح کرد:

تولید گیاهان دارویی از اولویت ‌های دولت در بخش کشاورزی است

ریاست سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به این که در کشور ما به تولید گیاهان دارویی توجه می ‌شود، بیان کرد: از سیاست ‌ها و اولویت‌ های دولت در بخش کشاورزی توجه به تولید گیاهان دارویی است.

کد خبر: 961105014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ بهمن ۹۶ - ۸:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به این که در کشور ما به تولید گیاهان دارویی توجه می ‌شود، بیان کرد: از سیاست ‌ها و اولویت‌ های دولت در بخش کشاورزی توجه به تولید گیاهان دارویی است.تولید گیاهان دارویی از اولویت ‌های دولت در بخش کشاورزی

تولید گیاهان دارویی از اولویت ‌های دولت در بخش کشاورزی

تولید گیاهان دارویی از اولویت ‌های دولت در بخش کشاورزی

تولید گیاهان دارویی از اولویت ‌های دولت در  بخش کشاورزی است

جلسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احمد کبیری ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور در یاسوج برگزار گردید.
صدور مجوز دویست و هفت فعالیت کشاورزی سال نود و شش در استان کهگیلویه و بویراحمد
در این جلسه، محمد نعمتی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت ‌ها و پتانسیل‌ های استان در حوزه کشاورزی، گفت: امسال دویست و هفت مورد مجوز برای تولیدات دامی طیور و شیلات، تولیدات گیاهی و گیاه ‌پزشکی در سامانه متمرکز پنجره استان کهگیلویه وبویراحمد صادر گردید.
وی با اعلام این که تا به حال دوره‌ های آموزشی مطلوبی در سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای متقاضیان برگزار گردیده است، گفت: در سه ‌ماهه اول سال جاری، هزار و دویست و چهارده نفر در دوره آموزشی پرورش زنبورعسل، اصول کشت هیدرپونیک، پرورش قارچ دکمه ‌ای، HSE، Autocad، Gps، آموزش بیماری ‌های گیاهی و زراعی و هم چنین در سه‌ ماهه دوم سال جاری دو هزار و صد و بیست و سه نفر در دوره ‌های آموزشی اصول و مبانی اجرای سازه ‌های گلخانه ‌ای، اصول و پرورش گیاهان شرکت کردند.
نعمتی  ادامه داد: سال نود و شش، نه جلسه شورای نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد  برگزار گردید و از مهم‌ ترین مصوبات این شورا در مورد ساماندهی اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، صدور گواهی مستثنیات منابع طبیعی، مباحث مربوط به درآمدزایی سازمان، بحث و بررسی حول مسائل مسئولین فنی واحدهای تولیدی، موارد مربوط به محدودیت ‌های صدور مجوز واحدهای تولیدی که به سازمان محول شده‌ :-)اند، بوده است.
وی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد از مزیت ‌ها و قابلیت‌ های برخورداری از جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری، برخورداری از ظرفیت ‌های غنی منابع نفت، گاز و منابع طبیعی، برخورداری از آب‌ و هوای متنوع، جنگل ‌ها و مراتع غنی، شرایط آب ‌و هوایی مناسب و وفور آب جهت توسعه آبزی‌ پروری، موقعیت جغرافیایی و ارتباطی مناسب بین منطقه ‌ای در مرکز و جنوب کشور، موقعیت مناسب برای پرورش گل رز و محمدی، امکان توسعه فعالیت ‌های دام‌ پروری، باغداری، پرورش ماهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی برخوردار است.

تولید گیاهان دارویی از اولویت ‌های دولت در بخش کشاورزی

استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی در بحث تولید محصولات کشاورزی دارد
احمد کبیری ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این جلسه، عنوان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت‌ های الهی بخصوص نعمت آب در حد بالایی برخوردار است، استانی که ده درصد ظرفیت آبی کشور را دارد، می ‌تواند از ظرفیت‌ های خود بخوبی استفاده کند.
وی با اعلام این که سال گذشته کشور آلمان از صادرات گیاهان دارویی پنجاه و شش میلیارد دلار درآمد داشته است، گفت: درآمد آلمان از صادرات گیاهان دارویی از درآمد نفتی کشور ایران بیش تر است.
کبیری تصریح کرد: در کشور ما به تازگی به صنعت کشت و تولید گیاهان دارویی توجه شده، و این از سیاست ‌ها و اولویت ‌های دولت در بخش کشاورزی بشمار می‌ رود، و استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت خوبی در مورد کشت گیاهان دارویی برخوردار است و قطعاً می ‌تواند از قطب‌ های تولید گیاهان دارویی در کشور و حتی خاورمیانه بشمار آید.

منبع : خبرگزاری موج

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ بهمن ۹۶
1216 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0