مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها سازمان نظام مهندسی است نه شهرداری معاونت شهرسازی شهرداری تهران بیان کرد

مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها سازمان نظام مهندسی است نه شهرداری

معاونت شهرسازی شهرداری تهران بیان کرد: مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها، سازمان نظام مهندسی است و شهرداری تنها جواز صادر میکند.

کد خبر: 961104010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶ - ۱۱:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاونت شهرسازی شهرداری تهران بیان کرد: مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها، سازمان نظام مهندسی است و شهرداری تنها جواز صادر میکند.مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها سازمان نظام مهندسی است نه شهرداری

مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها سازمان نظام مهندسی است نه شهرداری

مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها سازمان نظام مهندسی است نه شهرداری

مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها سازمان نظام مهندسی  است نه شهرداری

مهدی حجت، بیان کرد: جوازی که شهرداری برای ساختمان سازی صادر میکند طبق قواعد استخوان بندی ، بنا و پلان ساختمان است و پس از تصویب نقشه، پروانه ساختمانی صادر میشود و در زمان ساخت ، سازمان نظام مهندسی ناظر بر کیفیت
ساخت و ساز است.
حجت عنوان کرد: نظارت بر ساختمان، چون مسائل مالی جدی وجود دارد از مصالح، جزئیات و ترتیب ساخته شدن و این که مهندس ناظر به مراتب و دفعات متعدد باید بر ساختمان نظارت داشته باشد مبحث حساس تری است.
وی ادامه داد : نقشه ها در شهرداری باید به دقت بررسی گردد و عموما در مقیاس نقشه ما مشکلات زیادی نداریم ولی در زمان ساخت ، نظارت نظام مهندسی باید صورت گیرد تا مشخص گردد ساختمان چقدر قانونمند ساخته شده است؟

مقام ناظر بر کیفیت ساختمانها سازمان نظام مهندسی است نه شهرداری

حجت با اشاره به قانونی که در مجلس شورای اسلامی در موضوع نظام مهندسی و کیفیت ساختمانها وجود دارد ، خاطر نشان ساخت : در مورد نظام مهندسی در مجلس قانونی وجود دارد و یک لایحه ای در دولت در حال تنظیم است که ساخت و ساز ساختمانها مطلوب تر گردد و این لایحه به زودی به جمع بندی نهایی میرسد و مورد تصویب قرار میگیرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر این که نظام مهندسی ، توپ کیفیت ساختمانها را به زمین شهرداری می اندازد ، یاد آور شد: فصل الخطاب قانون این است که نظارت بر کیفیت ساختمانها بعهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است و شهرداری در کیفیت ساختمانها هیچ دخل و تصرفی ندارد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۹۶
859 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0