استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد:

پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی مورد تایید صاحب نظران نیست

فرج الله رجبی، با اشاره به این که پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی به مجلس ارجاع نشده است، بیان کرد: با توجه به این که این پیش نویس مورد تایید صاحب نظران نیست مجلس وارد بررسی طرح خود خواهد شد.

کد خبر: 961102010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ بهمن ۹۶ - ۸:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، فرج الله رجبی، با اشاره به این که پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی به مجلس ارجاع نشده است، بیان کرد: با توجه به این که این پیش نویس مورد تایید صاحب نظران نیست مجلس وارد بررسی طرح خود خواهد شد.پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی مورد تایید صاحب نظران نیست

پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی مورد تایید صاحب نظران نیست

پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی مورد تایید صاحب نظران نیست

پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی  مورد تایید صاحب نظران نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اعلام این که لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی به مجلس نرسیده است، ادامه داد: پیش نویس این لایحه پس از کش و قوسهای فراوان اکنون به هیات دولت رسیده و زمان ارجاع آن به مجلس هنوز معلوم نیست.
وی، با اشاره به این که باید پیش نویس مذکور مراحل مقدماتی را در هیات دولت طی کرده و به تصویب نهایی برسد، گفت: با توجه به زمان بر بودن این موضوع و هم چنین اذعان برخی کارشناسان امر در مورد این که پیش نویس لایحه اصلاح قانون مهندسی منطبق با نیازهای جامعه نیست بررسی آن در مجلس بعید است.
رجبی، با اعلام این که طرح کمیسیون عمران مجلس در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از بررسی لایحه بودجه نود و هفت کل کشور در مجلس بررسی خواهد شد، اظهار داشت: عدم استقبال از لایحه پیشنهادی دولت یکی از مهمترین انگیزه ها برای ورود به طرح تهیه شده در مجلس است.
رابطه نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی رابطه رئیس و مرئوسی نیست
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به لغو بخشی از شیوه نامه دریافت ۵ درصد دستمزد مهندسان از سوی سازمان نظام مهندسی، بیان داشت: این موضوع جزو اختیارات مجامع عمومی سازمان است و نباید با ابلاغیه و بخش نامه، موارد صریح قانونی را زیر سوال ببریم و به سازمان تنش وارد کنیم.

پیش نویس لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی مورد تایید صاحب نظران نیست

رجبی با تاکید بر این که پنج درصد مذکور میتواند احیا گردد، گفت: متاسفانه به وضوح دیده میشود که وزارت راه و شهرسازی شخصیت حقوقی سازمانها را نادیده میگیرد.
وی مطرح کرد: قطعا رابطه نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی رابطه رئیس و مرئوسی نیست بلکه تشکیلاتی است که در برخی حوزه ها با هم کار مشترک انجام می دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به این که صحبتهای وزیر راه و شهرسازی در مورد لغو پنج درصد دستمزد مهندسان از طرف سازمان نظام مهندسی از لحاظ قانونی قابل خدشه است، گفت: سازمانها میتوانند در مجامع سالیانه خود هر رقمی که خواستند را حتی بیش از پنج درصد تصویب کنند.
لازم به ذکر است؛ عباس آخوندی ـ وزارت راه و شهرسازی ـ روز ۳ شنبه بیست و هفتم دی ماه بخش نامه ای صادر کرد که طی آن سازمانهای نظام مهندسی از دهم بهمن ماه حق اخذ ۵ درصد از دستمزد مهندسان را ندارند.

منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی سیستانوبلوچستان

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۶
1104 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0