انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی اعتراض به آخوندی

اعتراض شدید نظام مهندسی به آخوندی

اعتراض شدید نظام مهندسی به آخوندی؛ نامه وزیر غیرقانونی و سبب بروز درگیری است. 

کد خبر: 961027012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶ - ۱:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،اعتراض شدید نظام مهندسی به آخوندی؛ نامه وزیر غیرقانونی و سبب بروز درگیری است. اعتراض شدید نظام مهندسی به آخوندی

اعتراض شدید نظام مهندسی به آخوندی

اعتراض شدید نظام مهندسی به آخوندی

اعتراض شدید نظام مهندسی به  آخوندی

درحالی طبق دستور وزیر راه از دهم بهمن سال جاری اخذ پنج درصد دستمزد مهندسین ناظر و واریز آن به حساب سازمان ‌های نظام مهندسی لغو میگردد که ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان این کار عباس آخوندی را غیرقانونی اعلام و تهدید به مقابله مثل با آن را کرد.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در گردهمایی ملی نگه داری از ساختمان‌ ها و حفاظت در مقابل آتش سوزی با نگاهی به حادثه پلاسکو بیان داشت:‌ پلاسکو به وضوح گفت که مهندس باید حواسش باشد شاید ممکن است که یک ساختمان در ۳ ساعت خاکستر گردد.
فرج الله رجبی با یادآوری این ‌که حادثه پلاسکو یک بحران ملی نبود، گفت:‌ حریق این ساختمان  یک حادثه محلی بود که نوع برخورد ما آن را به یک بحران ملی تبدیل کرد. وقتی دوربین می‌ گذاریم و برای یک ماجرا پخش مستقیم داریم، افکار عمومی به آن معطوف شده و به یک بحران ملی تبدیل میگردد.
رجبی با تاکید بر این‌ که  از دیدگاه مدیریت بحران ماجرای پلاسکو را چند فاز بالاتر بردیم و آن را از اتفاق اضطراری به یک بحرانی بدل کردیم.
وی افرود: با تاکید بر این‌ نمی‌شود تمام پرسش های سانحه پلاسکو  را بی پاسخ گذاشت، افزود:‌ باید در موضع مسئولیت پذیری به ماجرا نگاه کنیم و نمی ‌شود هر کدام از ما دستگاه دیگری را مقصر نشان دهیم.
ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این‌ که چرخه تولید باید به چرخه تولید افراد ذیصلاح تغییر کند، تصریح کرد:‌ نباید افراد بدون صلاحیت در چرخه تولید ساختمان باشد و انتظار بروز اتفاقی را نداشت.
رجبی در بخش دیگری از اظهاراتش به اصلاح آیین ‌نامه کنترل ساختمان اشاره کرد و با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی، مطرح کرد:  باید متناسب با نیاز جامعه دریچه را باز کنیم تا مهندسین بیایند در عرصه ‌های مختلف حاضر شوند. نمی ‌توانیم بگوییم در چارچوب آیین ‌نامه کنترل ساختمان می ‌توانیم از تبعات وقوع حوادق ساختمانی جلوگیری کنیم.
ریاست سازمان با اشاره به  این ‌که مقررات ملی ساختمان هنوز ناقص است به  مقایسه وضعیت نظام فنی و اجرایی کشور و سازمان نظام مهندسی ساخمان پرداخت و تاکید کرد:‌ نظام فنی و اجرایی کشور شرایط عمومی پیمان و قراردادهای همسان دارند، این در حالی است که بعد از بیست و دو سال چنین موضوعی را در نظام مهندسی نداریم و دائما درگیر مسائل

اعتراض شدید نظام مهندسی به آخوندی

رجبی با یادآوری این ‌که در نظام مهندسی ساختمان بجای این ‌که به کارهای کلان بپردازیم هر روز درگیر دعوای هیئت مدیره یا استعفا هستیم، خاطر نشان ساخت: در قانون آمده که نظارت بر اهداف نظام مهندسی جزو اهداف سازمان ‌هاست، مگر می‌ شود از بیست و دو سال تجربه جامعه مهندسی گذشت.
وی در ادامه به نامه دیروز وزیر راه و شهرسازی در مورد لغو اخذ پنج  درصد دستمزد مهندسین ناظر و واریز آن به حساب سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و یاد آور شد: وزیر محترم نامه دادند که  پنج درصد از مهندسان ناظر دریافت نشود که در تقابل با ماده سی و هفت است.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌ که با نامه آخوندی درگیری پیش می ‌آید،‌ عنوان داشت:‌ این موضوع جزو مسائل  سازمان نظام مهندسی است و ما تصمیم می ‌گیریم پنج درصد را بگیریم یا نگیریم.
رجبی با تاکید بر این‌ که نباید ظرفیت‌ های فکری را معطوف به مسائلی کنیم که در قانون به آن پرداخته شده است، گفت:‌ دو اتفاق برای سازمان نظام مهندسی روی داده است؛‌یکی این ‌که توجه وزارت راه و شهرسازی معطوف به مسائل سطح نازل شده است و دوم این ‌که نظام‌ مهندسی اعتماد به نفس را از دست داده‌ ایم و از ظرفیت‌ های قانونی استفاده نمی‌ کردیم.
رجبی با طرح این پرسش آیا در نظام فنی و اجرایی کشور به مسائل حاشیه ‌ای پرداخته می ‌شود، افزود: قانون اجازه داده و دوباره اخذ پنج درصد را در هیئت‌ مدیره ‌ها تصویب می ‌کنند، ولی ما نباید با هم دیگر لج و لجبازی کنیم.
ریاست سازمان با تهدید به این ‌که “از فردا آموزش را تعطیل می ‌کنیم” گفت: باید با هم دیگر صحبت کنیم این جا جای این حرف ‌ها نیست ولی چون جایی برای بیان این سخنان نیست مجبور هستیم آن را همزمان با سالگرد سانحه پلاسکو عنوان کنیم.

منبع :تهران ۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ دی ۹۶
1504 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0