برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان مطرح کرد:

تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ‌های آموزشی در دفتر مقررات ملی ساختمان/توجه به آموزش مجازی، ترویج و آزمون‌ های مجازی


جلسه مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام تهیه پیش ‌نویس دستورالعمل‌ های آموزشی در دفتر فوق با مشارکت کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و گرفتن نظرات استانی از ارایه آن به معاونت مسکن و ساختمان برای تصمیم ‌گیری نهایی خبر داد.

کد خبر: 961023002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ دی ۹۶ - ۵:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، جلسه مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام تهیه پیش ‌نویس دستورالعمل‌ های آموزشی در دفتر فوق با مشارکت کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و گرفتن نظرات استانی از ارایه آن به معاونت مسکن و ساختمان برای تصمیم ‌گیری نهایی خبر داد.تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ‌های آموزشی در دفتر مقررات ملی ساختمان

تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ‌های آموزشی در دفتر مقررات ملی ساختمان

تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ‌های آموزشی در دفتر مقررات ملی ساختمان

تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ‌های آموزشی  در دفتر مقررات ملی ساختمان/توجه به آموزش مجازی، ترویج و آزمون‌ های مجازی

نخستین جلسه مشترک دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.
حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، اهداف این نشست را مطرح  و بر تداوم جلسه فوق  تاکید کرده و موضوع آموزش را نیازمند تحول دانست و ادامه داد: بر مبنای نیاز به تحول در بخش آموزش، دستورالعمل ‌های شیوه ‌نامه‌ های آموزش را که ده سال پیش نوشته شده بود در سال نود و شش مورد بازنگری قرار داده و آماده کرده‌ایم و برای  مظاهریان معاونت محترم مسکن و ساختمان فرستاده شد تا در نشستی به مدیریت او، موارد مرور شده و در نهایت نهایی گردد.
وی گفت: تا به حال در گرداوری پیش ‌نویس دستورالعمل ‌های آموزش نیز نظرات استان‌ ها و هم چنین شورای مرکزی را نیز اخذ کرده و در پیش‌ نویس، همه آن ها اعمال شده‌اند.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تاکید بر این مطلب که شرایط آموزش، مدل‌ های آموزش، ضرورت‌ ها و محتوای آموزشی تغییر کرده است، خاطر نشان کرد: پیش‌ تر، موضوعاتی تحت‌ عنوان آموزش مجازی، ترویج و آزمون ‌های مجازی مطرح نبود که هم اینک این موضوعات و این مباحث مورد توجه جدی قرار گرفته ‌اند.
مانی فر تصریح کرد: نیازمند محتوای آموزشی نیز هستیم. بدین‌معنا، وقتی می ‌گوییم دوره آموزشی بافت‌ های فرسوده را برگزار می ‌کنیم باید بدانیم که چه چیزی را می‌ خواهیم به مهندسین بگوییم درست مانند کاری که چندی پیش با مشارکت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به سرانجام رساندیم و در بحث بافت ‌های فرسوده برنامه مشترک آموزشی بین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور انجام دادیم.
وی خاطر نشان کرد: برای انجام فعالیت ‌های یک پارچه صرفنظر از هزینه ‌بر بودن آن توجه به همه ظرفیت‌ ها، خیلی دارای اهمیت است.
وی مطرح کرد: نشست مشترک دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای این بود تا تشریک مساعی با شورای‌ مرکزی و کمیته آموزش سازمان داشته باشیم برای آن که بتوانیم تبادل اطلاعات، تجربه و تصمیم ‌گیری متقابل در امر آموزش داشته باشیم و در عین‌ حال سعی کنیم تا این ارتباط مشترک را بین خود با تمامی استان ‌های کشور تقویت کنیم.

تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ‌های آموزشی در دفتر مقررات ملی ساختمان

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان افزوذ: اکنون در بخش آموزش از ظرفیت استان ‌ها بطور مناسبی استفاده نشده است و این نشست مشترک با کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان بدین منظور نیز بود تا محورهای موردنظر آموزش شناسایی، کمبودها مشخص و کمبودها با مشارکت جدی استان ‌ها مطالبه گردند. در این کار حتما از تجربیات و اقدامات استان‌ ها نهایت استفاده را خواهیم برد.
وی اظهار داشت: با تغییراتی که در شیوه نامه‌ها ایجاد خواهیم کرد و هم چنین ایجاد شبکه همکاری، سال نود و هفت جهش خوبی در حوزه مقررات ملی و کنترل ساختمان خواهیم داشت.
مانی فر ابراز کرد: قریب به ده سال است که استان ‌ها بحث آموزش را پی گیری می‌ کنند و طی این مدت تجربیات خوبی کسب کرده‌ اند و تولیدات خوبی هم داشته ‌اند که سعی می‌ کنیم تا از همه آن ها استفاده لازم را داشته باشیم.
لازم به ذکر است، پیش ‌نویس دستورالعمل شیوه ‌نامه صدور، تمدید و ارتقای پایه مهندسی، شیوه‌ نامه اعطای صلاحیت آموزش و شیوه‌ نامه صدور مجوز فعالیت مجری آموزش در نشست فوق بررسی گردید.

منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۹۶
890 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0