نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:

پیش قدمی بانک مسکن در اجرای «بیمه تضمین کیفیت ساختمان» بدون الزام قانونی

یک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرای مقررات ناظر بر بیمه تضمین کیفیت ساختمان را بصورت یک پارچه در کشور خواستار شد.

کد خبر: 961014002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ دی ۹۶ - ۷:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، یک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرای مقررات ناظر بر بیمه تضمین کیفیت ساختمان را بصورت یک پارچه در کشور خواستار شد.پیش قدمی بانک مسکن در اجرای بیمه تضمین کیفیت ساختمان

پیش قدمی بانک مسکن در اجرای بیمه تضمین کیفیت ساختمان

پیش قدمی بانک مسکن در اجرای بیمه تضمین کیفیت ساختمان

پیش قدمی بانک مسکن در اجرای  «بیمه تضمین کیفیت  ساختمان» بدون الزام قانونی

امیرحسین مفید با اعلام این مطلب، اقدام بانک مسکن در گارانتی پنج ساله بهره برداری از ساختمانی که تامین مالی ساخت آن بوسیله تشکیل نخستین صندوق زمین و ساختمان صورت گرفت را بی نظیر توصیف کرد.
وی با اشاره به این که قبل از پروژه صندوق زمین و ساختمان نسیم، حتی در مگاپروژه های ساختمانی، موضوع گارانتی و تضمین کیفیت عملیاتی نگردیده بود و این اتفاق برای نخستین بار رخ میدهد، ادامه داد: صندوقهای زمین و ساختمان به علت برخورداری از نظارتهای عالیه سازمان بورس بر پروژه ای که با استفاده از این ابزار بازار سرمایه، تامین مالی میشود، از ابتدا در یک سیکل نظارتی قرار میگیرند و در نتیجه به علت کنترل همه فرآیندهای اجرای پروژه، امکان بیمه تضمین کیفیت برای آن ها وجود دارد.
مفید با اشاره به این که به رغم پیش بینی مقرراتی در زمینه بیمه تضمین کیفیت ساختمان، هنوز قدمی برای عملیاتی شدن آن در ساخت و سازها پیموده نشده است، ابراز کرد: پیش زمینه این موضوع، تن دادن شهرداریها به الزامی شدن استفاده از مجری ذیصلاح در ساخت و سازها است.

پیش قدمی بانک مسکن در اجرای بیمه تضمین کیفیت ساختمان

این عضو سازمان نظام مهندسی با بیان این که اقدام صندوق زمین و ساختمان نسیم در زمینه برخورداری از بیمه تضمین کیفیت و گارانتی پنج ساله پروژه ای که اخیرا تکمیل شده، قابل ستایش است، گفت: بانک مسکن بدون اینکه الزام قانونی وجود داشته باشد، در این زمینه پیش گام شده است.
مفید خاطر نشان کرد: در عین حال برای فراگیر شدن این موضوع لازم است بخش حاکمیتی درمورد لزوم گارانتی ساختمان به اجماع برسد و موضوع بصورت فراگیر و یک پارچه با شکل گیری یک عزم ملی در کل کشور پیاده گردد.

منبع : ویژه

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه هایبرق در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۹۶
1043 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0