تایید بیش از شش هزار پرونده نصب کنتور گاز در زاهدان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان بیان داشت:

تایید بیش از شش هزار پرونده نصب کنتور گاز در زاهدان

کامبیز نرماشیری بیان کرد: تا به حال هفت هزار و هشتصد پرونده برای گازکشی در زاهدان توسط سازمان نظام مهندسی پذیرش شده که شش هزار و سیصد مورد آن ها برای نصب کنتور گاز تایید گردیده است.

کد خبر: 961013003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶ - ۷:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، کامبیز نرماشیری بیان کرد: تا به حال هفت هزار و هشتصد پرونده برای گازکشی در زاهدان توسط سازمان نظام مهندسی پذیرش شده که شش هزار و سیصد مورد آن ها برای نصب کنتور گاز تایید گردیده است.تایید بیش از شش هزار پرونده نصب کنتور گاز در زاهدان

تایید بیش از شش هزار پرونده نصب کنتور گاز در زاهدان

تایید بیش از شش هزار پرونده نصب کنتور گاز در زاهدان

تایید بیش از شش هزار پرونده نصب کنتور گاز در  زاهدان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان گفت: جهت رفاه حال شهروندان، سازمان نظام مهندسی قیمت تعرفه گاز را که دویست و هفت هزار تومان بوده بیست درصد کاهش داده است که از امروز اجرایی می گردد و مردم می ‌توانند مراجعه کنند و از این خدمات استفاده کنند.
وی ادامه داد: این سازمان دارای ۸ نمایندگی در شهرستانهای استان با بیش از چهار هزار عضو است. این سازمان بعنوان بزرگ ترین ان جی او سیستان و بلوچستان از ۳ سال پیش آموزش مهندسین را در زمینه گاز شروع کرده است. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: لوله گذاری گاز در داخل خانه وظیفه سازمان نظام مهندسی است و مجریان لوله کشی گاز هم که دوره‌ های مرتبط را گذرانده‌ اند توسط این سازمان انتخاب می ‌شوند و بعد از بازدید نقشه اولیه طرح را تهیه و بعد از تایید شروع به لوله کشی میکنند که پس از بازدید های مکرر لوله کشی انجام می‌ شود.
وی با بیان این که برای لوله کشی گاز شیوه نامه داریم که باید براساس آن انجام دهیم ادامه داد: مشکل ما گازرسانی به واحدهایی است که قبلا لوله کشی شده است زیرا استانداردهای لازم رعایت نگردیده است.
نرماشیری تصریح کرد: ساختمانهای قدیمی بدون دودکش نیز از دیگر مشکلاتی است که پیش روی سازمان است است که باید دودکش مناسب تعبیه گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی سیستان و بلوچستان با اشاره به این که مجریانی که داخل شهر هستند افرادی هستند که در شهرهای دیگر کار کرده اند و تجربه لازم را دارند، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی بدنبال سلامتی مردم است و سعی ما اینست با رعایت قوانین و مقررات بتوانیم سلامتی مردم را تضمین کنیم تا آمار حوادثی مانند گاز گرفتگی در استان کاهش یابد و مردم هم با رعایت قوانین و مقررات و توجه به توصیه های سازمان نظام مهندسی با ما همکاری کنند.

وی ابراز کرد: شهروندان میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی استان به آدرس zahedannezam.ir از میان مجریان دارای شرایط مجری مورد نظر را انتخاب نمایند. نظارت بر عملکرد مجریان از وظایف نظام مهندسی است که بطور جدی در دستور کار قرار دارد.
نرماشیری مطرح کرد: شهروندان هم استانی میتوانند در صورت داشتن هر گونه شکایتی مراتب را از طریق شماره پیامکی ۳۰۰۰۵۹۶۶۵۷ یا با مراجعه به این سازمان به اطلاع برسانند تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

تایید بیش از شش هزار پرونده نصب کنتور گاز در زاهدان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این که سیستان و بلوچستان آخرین استانی است که گازدار میشود، تلاش بر این اینست که با بهره گیری از تجارت دیگر نقاط کشور استانی سبز معرفی گردد.
وی، لوله کشیهای غیر استاندارد داخل منازل، نداشتن دودکش در بیش تر ساختمان ها و اعتراض برخی مجریان گازکشی را از جمله مشکلات در زمینه لوله کشی گاز در زاهدان عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از تلفات احتمالی این نهاد سخت گیریهای لازم را مدنظر قرار داده تا تضمین کننده سلامت مردم باشد و از حوادث احتمالی کم کند.
نرماشیری هم چنین در ادامه در مورد استانداردهای لوله کشی گاز منازل هم گفت: حتی‌الامکان در آپارتمان‌ های زیر پنجاه متر مربع ایجاد سیستم گرمایش به وسیله شوفاژ انجام میشود.
وی خاطر نشان کرد: داکت مسیر دودکش‌ ها و آپارتمان‌ ها در بالای بام و طبقه همکف در ابتدا و انتها حتی‌الامکان باید باز و به فضای آزاد راه داشته باشد تا اگر نشتی در مسیر دودکش به وجود آمد به بیرون هدایت گردد و به داخل ساختمان نفوذ نکند. برای پکیج منازل بدلیل مصرف بالاحتی‌الامکان باید از دودکش به قطر پانزده سانتی‌ مترو بیش تر استفاده گردد.
نرماشیری یاد آرو شد: بمنظور وجود هوای کافی و پرهیز از سوختن ناقص در وسایل گازسوز بایستی راه ورود هوا به داخل اتاق‌ ها توسط روزنه‌ های مناسب)در زیر دربها، دریچه های کرکره‌ ای پایین درب ‌ها ایجاد گردد. این موضوع به ویژه در اتاقهای کوچک و فضاهای زیرزمینی از اهمیت و حساسیت فوق ‌العاده‌ای برخوردار است

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۶
1102 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0