انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی كشور مطرح کرد:

ناکافی بودن نظارتهای مقطعی حوزه ساخت و ساز /در تربیت مهندسین، ضعیف عمل کرده ایم

فرج الله رجبی بیان کرد: بايد به سمت نظارتهای كامل و دائم در حوزه ساخت و ساز روی بياوريم و آيين نامه تازه ای تنظیم كنيم.

کد خبر: 961007008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ دی ۹۶ - ۱۲:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،فرج الله رجبی بیان کرد: بايد به سمت نظارتهای كامل و دائم در حوزه ساخت و ساز روی بياوريم و آيين نامه تازه ای تنظیم كنيم.ناکافی بودن نظارتهای مقطعی حوزه ساخت و ساز

ناکافی بودن نظارتهای مقطعی حوزه ساخت و ساز

ناکافی بودن نظارتهای مقطعی حوزه ساخت و ساز

ناکافی بودن نظارتهای مقطعی حوزه ساخت  و ساز /در تربیت مهندسین، ضعیف عمل کرده ایم

وی در مورد لزوم افزایش ایمنی در نظام مهندسی در مقابل زلزله گفت: تا زمانیكه چرخه ساخت و ساز، يك چرخه معمولی است و نتوانيم ساخت و سازها را از حوزه وظايف دولتی و عمومی و نظام مهندسی تميیز دهیم و مشخص كنيم، بايد بدنبال مقصر در اين چرخه بگردیم.
رجبی با شاره به این که بايد يك بار با هدف حفظ و بهره وری مصالح نهايی به افزایش ایمنی در نظام مهندسی بپردازيم، تصریح کرد: عمده سازندگان بدون توجه به كيفيت، ساخت و ساز میکنند تا خانه ها را بعنوان يك كالا به مشتری تحويل دهند و ما ضامن منافع كسی هستيم كه اين كالا را خريداری میكند.
وی ادامه داد: بايد در كل چرخه توليد، افراد واجد صلاحيت را منصوب كنيم و غير از نيروهای فنی و مهندسی، طبق قانون، ظرف ده سال بايد به آموزش نيروهای نيمه ماهر نیز بپردازیم. استفاده از مصالح استاندارد، جدی شده است اما هنوز كافی نيست. در سالهای پر رونق، گردش مالی صنعت ساختمان به صد ميليارد هم میرسد که از بودجه عمرانی كشور هم بيش تر است.
این نماینده مجلس افزود: دانشگاهها افرادی را تحويل جامعه میدهند كه مهندس شده اند اما بسياری از آن ها صلاحيت لازم را ندارند زیرا مدرك گرا هستند. نظام آموزشی در این زمینه ضعيف عمل کرده است و توجهی به ظرفيتهای سازمان نظام مهندسی وجود ندارد.

ناکافی بودن نظارتهای مقطعی حوزه ساخت و ساز

رجبی با اشاره به این که هرسال بیست درصد به مهندسین کشور اضافه می گردد، افزود: ساليانه ميلياردها هزينه برای تربیت مهندسین میشود؛ ولی باید ورود به حوزه مهندسی بعنوان يك مهندس حرفه ای، سخت شود. از اینرو، میبایست پیش از ورود به حرفه مهندسی، افراد، آموزشهای گسترده ای ببينند و كسانیكه پروانه اشتغالشان دچار مشكل شد بايد بدانند كه بازگشتشان بهمين راحتیها نخواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی كشور با اعلام این که نظارتهای موقت و مقطعی، ديگر كافی نيست، خاطر نشان کرد: بايد به سمت نظارتهای كامل و دائم روی بياوريم و آيين نامه جديد تعيين كنيم. نباید انگشت اتهام را به طرف هم بگیریم. باید به این مسئله، شجاعانه بپردازیم و مهمتر اینکه هر کس در حوزه خودش مسئولیت پذیر باشد .
وی در خاتمه گفت: توقع ما اینست که دستگاههای خصوصی به یاری ما بیایند و با برنامه ریزی و دقت و جبران اشتباهات، موجب پیشرفت و ارتقا شویم .

منبع : پایگاه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۶
842 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0