افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن، در رونق بازار تاثیر چندانی ندارد دبیراجرایی سازمان نظام مهندسی کشور خبر داد:

افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن، در رونق بازار تاثیر چندانی ندارد

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور بیان کرد: طرح مسکن مهر جزو سیاستهای آخوندی نبود، لذا نمیتوان مقصر اصلی در ناکامی مسکن مهر را آخوندی و وزارت راه و شهرسازی دانست.

کد خبر: 960608002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ شهریور ۹۶ - ۷:۱۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور بیان کرد: طرح مسکن مهر جزو سیاستهای آخوندی نبود، لذا نمیتوان مقصر اصلی در ناکامی مسکن مهر را آخوندی و وزارت راه و شهرسازی دانست.تاثیر افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن در رونق بازار

تاثیر افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن در رونق بازار

افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن، در رونق بازار تاثیر چندانی ندارد

افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن، در  رونق بازار تاثیر چندانی ندارد

مجربی کرمانی  در مورد احتمال افزایش ۳ ساله در مدت بازپرداخت وام مسکن ادامه داد: اگر شرایط اخذ وام بصورتی باشد که متقاضیان مسکن به سمت وامهای در نظر گرفته شده بروند میتوان گفت که این طرح تا حدودی مثبت است ولی طبق تجربیات بدست آمده تاثیر چندانی را در رونق بازار مسکن ایجاد نخواهد کرد.

کرمانی گفت: میزان وام پرداختی و نیز تسهیلات در دولت آخوندی هشت برابر شد ولی تاثیری را در بخش مسکن ایجاد نکرد و این حوزه هم چنان در رکود ماند.

وی ارزیابی خود از عملکرد آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم را این گونه اظهار داشت: عملکردمثبت وزارت راه و شهرسازی و آخوندی در بخش مسکن به علت ثبات قیمت قابل تحسین است و تا حدودی در این دوران آرامش نسبی در بازار مسکن حاکم بود.

کرمانی عنوان کرد: علیرغم تلاشهای بی دریغ وزارت راه و شهرسازی در این حوزه، هم چنان مسکن در رکود بسر میبرد و ساخت و ساز رونق پیدا نکرد، لذا دولت دوازدهم باید برنامه هایی را در دستور کار قرار دهد که کمکی در راستای بهبود وضع مسکن و رونق به این بازار باشد.

به گفته وی، در صورت ورود رونق به بازار مسکن تلاطمی در این بازار ایجاد و قیمتها با تغییراتی هم راه خواهد شد که باید تصمیماتی جهت کنترل این تغییر و تاثیرات آن در بازار اتخاذ گردد.

وی گفت: طبق صحبتهای انجام شده توسط ریاست جمهور، مسکن برخلاف دیگر بازارها هم چنان از رکود خارج نشده و میتوان گفت که بخش عمده ای از رونق اقتصادی ایران وابسته به رونق بازار مسکن است.

تاثیر افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن در رونق بازار

کرمانی افزود: برای بهبود وضع بازار مسکن باید تمام سیاستها در کنار یک دیگر قرار گیرند این در حالی است که در حال حاضر سیاستهای موجود مقابل یک دیگر قرار گرفتند و سبب رکود این بخش شدند.

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور به عملکرد سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و تاکید کرد: تا به حال حمایتی که شایسته سازمان نظام مهندسی باشد از طرف مسئولان انجام نشده و احساس میشود که سازمان نظام مهندسی باید طبق سیاستهای کلی تقویت گردد.

وی با اشاره به بی توجهیهای دولت یازدهم به مسکن مهر خاطر نشان کرد: مسکن مهر از نظر آخوندی و بسیاری از مسئولان طرحی بود که مطالعه ای در مورد آن انجام نشده بود و به علت عدم وجود زیرساختها با شکست روبرو گردید.

کرمانی عملکرد آخوندی در مورد مسکن مهر را مثبت ارزیابی کرد و عنوان کرد: طرح مسکن مهر جزو سیاستهای آخوندی نبود لذا نمیتوان مقصر اصلی در ناکامی مسکن مهر را آخوندی و وزارت راه و شهرسازی دانست.

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور با اشاره به مسکن اجتماعی یاد آور شد: به علت مشغله های موجود در وزارت راه و شهرسازی و عدم بودجه لازم، این طرح اجرایی نشد ولی درکل میتوان گفت مسکن اجتماعی طرح مثبتی است که در صورت اجرایی شدن میتواند کمکی برای افراد کم درآمد جامعه باشد.

وی با اشاره به این که باید اقداماتی جهت تعدیل بازار مسکن صورت گیرد، بیان داشت: مشکل موجود در بخش مسکن، عرضه و تقاضا است که تحت نظر دولت و بخش خصوصی انجام نشده است لذا وامهای ارائه شده کمکی در بهبود وضع مسکن ایجاد نمیکند و زمانیکه بخش خصوصی به بازاری ورود پیدا میکند، بیش تر نظریات و تصمیمات آن باید از طریق بخش خصوصی صورت گیرد.

مجربی کرمانی در نهایت یاد آور شد: طی چند وقت گذشته آخوندی اعلام کرد که دولت تمایل چندانی جهت ورود به بخش خصوصی ندارد لذا بخش خصوصی باید سیاستهای خود در بخش مسکن را بهبود بخشد.

منبع : ایسکانیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ شهریور ۹۶
1137 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0