ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی خبر داد:

عدم شناخت فارغ‌التحصیلین مهندسی با دانش روز در حوزه ساخت‌ و ساز

ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلین رشته‌ های مهندسی برای ورود به بازار کار بادانش روز حوزه ساخت‌ و ساز آشنا نیستند.

کد خبر: 960516015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶ - ۱۰:۲۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلین رشته‌ های مهندسی برای ورود به بازار کار بادانش روز حوزه ساخت‌ و ساز آشنا نیستند.عدم شناخت فارغ‌التحصیلین مهندسی با دانش روز در حوزه ساخت‌

عدم شناخت فارغ‌التحصیلین مهندسی با دانش روز در حوزه ساخت‌

عدم شناخت فارغ‌التحصیلین مهندسی با دانش روز در حوزه ساخت‌

 

عدم شناخت فارغ‌التحصیلین مهندسی با دانش روز در حوزه ساخت‌

علی‌ اکبر رمضانی در حاشیه حضور در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای استان خراسان شمالی عنوان کرد: انتقادهای شدیدی نسبت بعدم تناسب جذب فارغ‌ التحصیلین در رشته‌ های مهندسی در دانشگاهها با بازار کارداریم.
وی ادامه داد: بسیاری از فارغ ‌التحصیلین رشته ‌های مهندسی با دانش روز حوزه ساخت ‌و ساز آشنایی ندارند و آموزشها و سرفصلهایی که دریافت میکنند تناسبی با بازار کار ندارد.
رمضانی تصریح کرد: بهمین علت است که در آزمون‌ های ورود بحرفه که از طرف سازمان نظام ‌مهندسی برگزار می گردد در برخی رشته‌ ها میزان قبولی به کم تر از یک درصد می‌ رسد.
رمضانی خاطر نشان کرد: الزامی است زیرساخت‌ های آموزش در دانشگاه‌ ها با حرفه مربوطه و بازار کار تطابق داشته باشد.
وی هم چنین از برگزاری گردهمایی تبیین نظام مسئولیتی حوزه ساخت ‌و ساز در سطح شهرستان ‌های ۸ ‌گانه استان خبر داد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان شمالی اظهار داشت: هدف از برگزاری این گردهمایی، مشارکت دادن تمام صنوف و عوامل اجرایی دخیل در ساخت ‌و ساز با مسائل تخصصی و کارشناسی این حوزه است.


او با تأکید بر به‌ روزرسانی دانش مهندسان این سازمان، یاد آور شد: یکی از الزامات تمدید پروانه برای این مهندسین، حضور در کلاس‌ های آموزشی است که برای آن‌ ها برگزار می ‌کنیم.
رمضانی با اشاره به این که باید نیروی فنی حوزه ساخت ‌و ساز با فنّاوری روز این حوزه آشنایی داشته باشد، تاکید کرد: یکی از بزرگ‌ ترین رسالت‌ های مدیران این حوزه، شناسایی استاد کاران ماهر است که متأسفانه در این مورد سامانه قابل‌ اعتماد از اطلاعات این افراد نداریم.
منبع : خبرگزاری مهر

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۶
1214 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0