مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس

پرداخت صدو سی و چهار میلیارد ریال وام خرید ادوات کشاورزی در گنبدکاووس

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از پرداخت صدوسی و چهار میلیارد ریال تسهیلات درقالب طرح مکانیزاسیون برای خرید ماشین آلات و نیز ادوات کشاورزی دراین شهرستان طی سال پیش خبر داد.

کد خبر: 960225024 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۶ - ۴:۵۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،جهادکشاورزی گنبدکاووس از پرداخت صدوسی و چهار میلیارد ریال تسهیلات درقالب طرح مکانیزاسیون برای خرید ماشین آلات و نیز ادوات کشاورزی دراین شهرستان طی سال پیش خبر داد.پرداخت صدو سی و چهار میلیارد ریال وام خرید ادوات کشاورزی

پرداخت صدو سی و چهار میلیارد ریال وام خرید ادوات کشاورزی

پرداخت صدو سی و چهار میلیارد ریال وام خرید ادوات کشاورزی

پرداخت صدو سی و چهار میلیارد ریال وام خرید ادوات کشاورزی

غلام علی نورا بیان کرد: با پرداخت این میزان وام تعداد صدوشصت و نه دستگاه انواع تراکتور، ۸ دستگاه کمباین و هفتادوهفت دستگاه دیگر ادوات کشاورزی توسط بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان خریداری گردید.
نورا با اشاره به وجود ۵ هزار دستگاه تراکتور و چهارصدوهشتاد دستگاه کمباین در گنبدکاووس، ادامه داد: از این تعداد ماشین آلات بخش کشاورزی، پانصد دستگاه تراکتور و شانزده دستگاه کمباین طی ۳ سال گذشته و از محل پرداخت تسهیلات تامین شده است.
به گفته ایشان؛ برای امسال از محل تسهیلات طرح مکانیزاسیون، خرید دویست و پنجاه دستگاه کمباین برای کل استان گلستان پیش بینی شده که بیست و پنج درصد آن سهم گنبدکاووس است.


وی هم چنین بااشاره به درپیش بودن فصل برداشت محصولات پاییزه (گندم، جو و دانه روغنی کلزا) از اجرای طرح معاینه فنی کمباینها خبر داد وعنوان کرد: از مجموع چهارصدوهشتاد کمباین موجود در گنبدکاووس تاکنون، ۴۰۰ دستگاه معاینه فنی شده اند.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس تاکید کرد: برای کمباینها بعد از معاینه فنی توسط کارشناسین نظام مهندسی کشاورزی گلستان، کارت معاینه فنی و برچسب مربوطه صادر میشود ،ضمن این که کشاورزان بایستی با رویت کارت یا پرچسب معاینه فنی، با کمباین اجازه برداشت (دروی محصول) را بدهند.
وی تصریح کرد: طرح معاینه فنی کمباینها هر ساله پیش از شروع فصل برداشت محصول، با هدف بالارفتن کیفیت برداشت، کاهش ضایعات و افزایش بهره وری انجام میشود.
نورا اذعان کرد: درسال زراعی ۹۶ – ۹۵ بدلیل فقدان بارش مناسب درفصل کشت، بخشی از مزارع گندم واقع درمناطق شمالی گنبدکاووس دچار خسارت گردیدند و طبق اساس پیش بینی تولید این محصول استراتژیک حدود دویست و پنجاه هزار تن است.
گنبدکاووس با سیصد و پنجاه هزار نفر جمعیت و دارا بودن صدوشصت هزارهکتار اراضی زراعی و باغی از قطبهای مهم تولیدات کشاورزی در کشور و استان گلستان است، ضمن این که این شهرستان درسال پیش باتولید سیصد و بیست و پنج هزار تن گندم رتبه اول کشور را در حوزه شهرستان ها کسب کرد.
منبع: ایرنا

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق نظارت اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۶
1951 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0