سال ۹۹ سالی دشوار ریاست سازمان نظام مهندسی ایران بیان کرد:

سال ۹۹ سالی دشوار

فرج الله رجبی با اشاره به تنگناهای ناشی از تحریم‌ های ظالمانه، بودجه انقباضی دولت و کاهش درآمدهای نفتی، سال نود و نه را سالی دشوار ارزیابی کرد.

کد خبر: 191113015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸ - ۳:۰۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی با اشاره به تنگناهای ناشی از تحریم‌ های ظالمانه، بودجه انقباضی دولت و کاهش درآمدهای نفتی، سال نود و نه را سالی دشوار ارزیابی کرد.

سال ۹۹ سالی دشوار

سال ۹۹ سالی دشوار

سال دشواری پیش رو خواهیم داشت

وی، ۴شنبه بیست و دوم آبان در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور، اظهار داشت: طی ۳ سال منتهی به سال نود و هفت، میزان تولید مسکن در کشور عددی کمتر از وهارصد هزار واحد بوده است؛ یعنی هر سال بیش از پانصد هزار واحد از نیاز واقعی جامعه عقب بوده‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ایران با عنوان این که دولت نمی‌ تواند به تنهایی از عهده تامین نیاز جامعه به مسکن، بر بیاید، اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن، عاملی موثر بر تحرک بخش خصوصی برای تامین مسکن دانست و در عین حال افزود: این طرح خوب است ولی باید با نگاه تشویقی منجر به افزایش تمایل بخش خصوصی برای همکاری همراه باشد.

وی با اشاره به اهتمام ۳ ساله‌اش در پی‌گیری موضوع خروج ساخت و ساز از رکود، تصریح کرد: بارها بر این امر تاکید کرده‌ام که سیاست بخش مسکن، خرده سیاست نیست بلکه یک سیاست راهبردی محسوب می‌گردد؛ ایجاد ۱ میلیون شغل و بهبود شرایط کسب و کار با رونق بخش ساخت و ساز امکان‌پذیر خواهد بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت پشت مسکن نیاید، تحولی اتفاق نخواهد افتاد، البته در این بین اولویت با وزارت راه و شهرسازی است ولی سایر وزارت‌خانه‌ها از وزارت کشور تا وزارت نیرو و نفت هم باید همکاری‌ ها و حمایت‌ های لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر این که دولت نباید بعنوان مداخله‌گر بلکه بعنوان ایجاد کننده جریان راهبردی و تسهیل کننده روند، به ساخت و ساز و بخش مسکن ورود داشته باشد، افزود: اگر قصد رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال و تولید مناسب را داریم باید بخش مسکن و ساخت و ساز را فعال کرده و از رکود خارج کنیم.

رجبی با اشاره به دیدگاه برخی از منتقدان ورود دولت به اقدامات راهبردی ساخت و ساز، تصریح کرد: برخی می ‌گویند که خارج شدن ساخت و ساز از رکود، سبب تورم و گرانی مسکن خواهد شد، آیا در سال‌ هایی که رکود بود شاهد افزایش قیمت نبودیم؛ رکود ساخت و ساز سبب شد که سرمایه‌ها به سمت سکه و ارز تمایل پیدا کرده و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کند.

سال ۹۹ سالی دشوار

وی با بیان این که سال آینده سال دشواری خواهد بود، بودجه انقباضی است، روی درآمد نفت هم نمی ‌توانیم حساب کنیم، بنابراین نیازمند سرمایه بخش خصوصی هستیم تا رونق تولید و پویایی اقتصادی را شاهد باشیم، عنوان کرد: من اگر تصمیم گیرنده در طرح اقدام ملی مسکن بودم، این طرح را بسیار ساده می ‌نوشتم و زمینه را برای ورود سرمایه گذار تسهیل میکردم.

رجبی افزود: دولت میتواند به ازای زمینی که در اختیار سازنده قرار میدهد، واحدهای ساخته شده دریافت کند، شهرداری ‌ها هم این امکان را دارند که در قبال اعطای پروانه، درصدی از واحدهای ساخته شده را از سرمایه گذار طلب کنند.

اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور که از صبح ۴ شنبه بیست و دوم آبان در شیراز شروع بکار کرده است، تا پنج‌شنبه بیست و سوم آبان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسيسات مکانيکي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آبان ۹۸
1551 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0