نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش اجاره مسکن رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت:

نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش اجاره مسکن

فرج الله رجبی بیان کرد: در بسیاری از موارد مالکان برای اجاره مساکن خود نرخ معقولی را تعیین می کنند، ولی مشاوران املاک با بازار گرمی، مالک را ترغیب به افزایش نرخ اجاره مسکن میکنند.

کد خبر: 191104005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ - ۱۰:۱۲ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی بیان کرد: در بسیاری از موارد مالکان برای اجاره مساکن خود نرخ معقولی را تعیین می کنند، ولی مشاوران املاک با بازار گرمی، مالک را ترغیب به افزایش نرخ اجاره مسکن میکنند.

نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش اجاره مسکن

نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش اجاره مسکن

نقش مخرب مشاوران املاک در  افزایش اجاره مسکن

وی، با اشاره به افزایش سی درصدی نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر، تصریح کرد: متأسفانه این مسئله فشار سنگینی را بر مستأجران وارد کرده و خانوارها عملا توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

رهن اجاره

دولت باید برای ساماندهی بازار اجاره مسکن از ظرفیتهای بخش خصوصی استفاده کند

قطعا دولت باید برای کاهش تلاطمات بازار اجاره مسکن برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد، البته اجرای این برنامه ها باید با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی صورت گیرد، زیرا تکیه به ظرفیتهای دولتی نمیتواند در این رابطه راه گشا باشد.

وی گفت: قطعا دولت باید برای کاهش تلاطمات بازار اجاره مسکن برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد، البته اجرای این برنامه ها باید با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی صورت گیرد، زیرا تکیه به ظرفیتهای دولتی نمیتواند در این رابطه راه گشا باشد.

بازار گرمی مشاوران املاک برای افزایش اجاره مسکن در کشور

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نقش مشاوران املاک در افزایش نرخ اجاره مسکن، ادامه داد: متأسفانه در بسیاری از موارد مالکان برای اجاره مساکن خود نرخ معقولی را تعیین میکنند، اما مشاوران املاک با بازار گرمی، مالک را ترغیب به افزایش نرخ اجاره مسکن میکنند.

نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش اجاره مسکن

وزارت راه باید به مسئله فعالیت مشاوران املاک ورود کند

رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس افزود: بنظر من وزارت راه و شهرسازی باید به مسئله فعالیت مشاوران املاک ورود کرده و نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کند، قطعا وزارت‌خانه باید از این بخش برای بهبود وضعیت بازار مسکن کمک بگیرد.

ساماندهی بازار اجاره مسکن نیازمند سیاستگذاری دقیق است

رجبی تصریح کرد: ساماندهی بازار اجاره مسکن نیازمند سیاست گذاری دقیق است، ولی برای تحقق این مسئله باید اطلاعات دقیقی از میزان مساکن اجاره ای تهیه کرد، از این رو وزارت راه میتواند با استفاده از ظرفیتهای مشاوران املاک در جهت تحقق این مسئله اقدام کند.

منبع: خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته برنزی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آبان ۹۸
781 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0