گزارش ماده سی و پنج سازمان نظام مهندسی گیلان از روند فعالیت‌هایش طی سال‌های اخیر ماکان پدرام

گزارش ماده سی و پنج سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان از روند فعالیت‌هایش طی سال‌های اخیر

از سه ماهه چهارم سال نود و یک تا ابتدای سال نود و هشت بالغ بر 6698 پرونده توسط کمیسیون ماده سی و پنج مورد بازدید قرار گرفته است.

کد خبر: 191008005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ مهر ۹۸ - ۱:۲۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،از سه ماهه چهارم سال نود و یک تا ابتدای سال نود و هشت بالغ بر ۶۶۹۸ پرونده توسط کمیسیون ماده سی و پنج مورد بازدید قرار گرفته است.

گزارش ماده سی و پنج سازمان نظام مهندسی گیلان از روند فعالیت‌هایش طی سال‌های اخیر

گزارش ماده سی و پنج سازمان نظام مهندسی گیلان از روند فعالیت‌هایش طی سال‌های اخیر

گزارش ماده سی و پنج  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان از روند فعالیت‌هایش طی سال‌های اخیر

ماکان پدرام، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با ارائه آماری بر ضرورت نظارت جدی کمیسیون ماده سی و پنج بر ساخت سازها تاکید کرد و افزود: مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها و طرح‌های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در باره آن ها الزامی است. به عهده راه و شهرسازی خواهد بود وما موظف هستیم با بررسی‌ها و بازدیدهای مستمر تخلفات را شناسایی و جلوگیری کنیم.

پدرام، دلیل بروز تخلفات ساختماني را نقص در قوانين ساخت و ساز شهري و عدم نظارت درست بر آن دانست و گفت: تخلفات ساختماني پيامدهاي اقتصادي واجتماعي بسيار زيادي دارد و يكي از مهم ترين پيامدهايي كه بر اثر تخلفات ساختماني با آن روبرو هستيم، افزايش آسيب پذيري شهر در برابر زمین لرزه و بلاياي طبيعي است.

برنامه ريزي و عزم ملي در سطوح بالادستي و توجه به آن، التزام و نظارت بيش تر بر اجراي قوانين در جامعه و آگاه سازي و ارتقاي دانش و فرهنگ عمومي از راهكار مشخص براي كاهش و يا جلوگيري از ساخت وسازهاي غيرمجاز است.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در ساخت و سازها کارشناسان وناظران سازمان نظام مهندسی نظارت مداوم بر سازه ها را در دستور کار خود دارند و نظارت عالیه آن در استان به عهده اداره کل راه وشهرسازی گیلان است.

پدرام خاطر نشان کرد: در سال نود و هفت بالغ بر هفتصد و سی و سه بازدید از ساخت وسازها صورت گرفت که از این میزان صد و پنجاه و شش تخلف شناسایی و به شهرداریها معرفی شده و هفت پرونده نیز به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی معرفی شد و برای نوزده پرونده نیزآرای شورای انتظامی صادر شد.

وی تصریح کرد: از سه ماهه چهارم سال نود و یک تا ابتدای سال نود و هشت بالغ بر ۶۶۹۸ پرونده توسط کمیسیون ماده سی و پنج مورد بررسی و بازدید قرار گرفت که از این مجموع ۱۳۷۰ تخلف شناسایی و به شهرداری‌ها معرفی شد و پانصد و نود و هشت پروژه نیز به شورای انتظامی انتظامی سازمان نظام مهندسی معرفی شد و برای ۱۱۳۸ پرونده نیز ارای شورای انتظامی صادر شد.

منبع: اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آسیب شناسی آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مهر ۹۸
414 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0