تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی کمال دویده

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی توسط گروه بررسی نقشه خبر داد.

کد خبر: 191006018 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸ - ۵:۲۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی توسط گروه بررسی نقشه خبر داد.

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی

تغییر در روند تهیه و بررسی  نقشه های ساختمانی

کمال دویده بیان داشت: نما در سیما و منظر شهری دارای اهمیت بسیار است و نما در حوزه معماری بخشی از هویت حقوقی و عمومی شهروندان را در بر می‌گیرد.

دویده با عنوان این که نمای هر ساختمان باید بیانگر تاریخ، باورها و نیازهای فضا و زمان دوره خود باشد، تصریح کرد: ما در شهر اهواز دچار آشفتگی در سیما و منظر شهری هستیم که کمیته سیما و منظر شهری با هدف، بهبود در این زمینه تشکیل شده است و باید مصوبات صورت گرفته در کمیته نما و منظر شهری بطور کامل رعایت شود.

وی با عنوان این که از ابتدای مهرماه سال جاری روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی توسط گروه بررسی نقشه تغییر می یابد، اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته نما در مرحله اول نقشه پلانهای معماری مورد بررسی و تایید قرار گرفته و بعد از آن نقشه های نما در کمیته مطرح و در صورت تایید، مراتب تهیه و تکمیل نقشه های سازه و تاسیسات برقی و مکاتبات به دفاتر طراحی اعلام و سپس بررسی و تطبیق تمامی نقشه های ساختمانی بهمراه نقشه های نما توسط گروه بررسی نقشه سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان مورد رسیدگی و سپس جهت صدور پروانه به شهرداری ارسال می شود.

تغییر در روند تهیه و بررسی نقشه های ساختمانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان خاطر نشان ساخت: بنابراین تایید نما، سازه، مکانیک و برق باید هم‌زمان انجام شده و انطباق نقشه ها با هم کنترل می شود و ساختمان تا زمانیکه تایید نما نداشته باشد، تایید در مابقی موارد صورت نمی گیرد.

وی یاد آور شد: زیرساختهای لازم و برنامه نرم افزاری مرتبط (جهت ارسال الکترونیک گزارشات به شهرداری) انجام شده است و محل برگزاری نشست های کمیته بررسی نما از ابتدای شهریور سال جاری تامین و دبیراجرایی کمیته فعال و آمادگی لازم جهت دریافت و بررسی نقشه های نمای ساختمان‌ها توسط اعضای کمیته در محل سازمان مهیا شده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ مهر ۹۸
534 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0