ضرورت انعقاد تفاهم نامه میان نظام مهندسی و بنیاد مسکن ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

ضرورت انعقاد تفاهم نامه میان نظام مهندسی و بنیاد مسکن در مورد بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان

جلسه هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، در مورد خدمات رسانی در زمینه ساخت و ساز و نقشه های ساختمانی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، عضو هیات مدیره سازمان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان، ریاست ستاد بازسازی مسجدسلیمان و مدیر اجرایی دفتر نمایندگی مسجدسلیمان برگزار گردید.

کد خبر: 190930009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ مهر ۹۸ - ۱۲:۳۱ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، در مورد خدمات رسانی در زمینه ساخت و ساز و نقشه های ساختمانی  مناطق زلزله زده مسجدسلیمان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  خوزستان، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، عضو هیات مدیره سازمان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان، ریاست ستاد بازسازی مسجدسلیمان و مدیر اجرایی دفتر نمایندگی مسجدسلیمان برگزار گردید.

ضرورت انعقاد تفاهم نامه میان نظام مهندسی و بنیاد مسکن

ضرورت انعقاد تفاهم نامه میان نظام مهندسی و بنیاد مسکن

ضرورت انعقاد تفاهم نامه میان نظام  مهندسی و بنیاد مسکن در مورد بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ضمن اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان جهت همیاری در بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در بحث نظارت بر کار بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان ‌هایی که در زمین لرزه آسیب دیده‌اند ورود کرده است.

کمال دویده بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه میان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن در مورد بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان تاکید کرد و افزود: با توجه به این که این ساختمانها عمدتا به شیوه سنتی و بدون توجه به قوانین و مقررات ملی ساختمان، ساخته شده بودند در پی این زمین لرزه، استحکام خود را از دست داده بنابراین نیاز به تخریب و نوسازی دارد و مهندسین عضو نظام در این کار مشارکت خواهند داشت و حق الزحمه آنها بیش تر معنوی است.

وی با عنوان این که از حداکثر ظرفیت مهندسان دارای پروانه اشتغال شهرستان مسجدسلیمان استفاده خواهیم کرد، گفت: مهندسان منطقه با سرعت، دقت و جدیت تمام، امور محول شده را که مربوط به تهیه و بررسی نقشه و نظارت بر اجرا هست انجام خواهند داد.

مسعود انصاریان، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، به خسارات زمین لرزه تیرماه در شهرستان مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: در شهرستان مسجدسلیمان وضعیت تا حدودی پیچیده تر از مناطق سیل زده است چون فقط در محدوده شهری در حال انجام کار هستیم و ۳ نکته در حال حاضر برای ما مطرح است نخستین و مهم‌ترین مساله، زمان است و دوم این که  مهندس ناظر از ابتدای کار یعنی آواربرداری باید حضور داشته باشد و دستور کار بدهد و در پایان توافق با نظام مهندسی در مورد تعرفه مهندسان ناظر در منطقه زلزله زده مسجدسلیمان است.

انصاریان بر ضرورت تسریع در طراحی و ارائه نقشه ها تاکید کرد و افزود:  احداث واحدهای مسکونی نیاز به نقشه و نظارت دارد که باید از اعضای واجد شرایط نظام مهندسی ساختمان استفاده کنیم و یکی از مواردی که برای ما دارای اهمیت است این که بازسازی براساس برنامه زمان‌بندی پیش برود و از زمانیکه دستور تهیه نقشه داده میشود تا زمان تهیه نقشه و نظارت در زمان مشخص شده انجام گردد.

وی گفت: بنیاد مسکن و نظام مهندسی دستگاه‌های تخصصی در حوزه ساخت و ساز و ساختمان هستند بنابراین روند کار آنها با یک سازنده یا پیمانکار بسیار متفاوت است.

ضرورت انعقاد تفاهم نامه میان نظام مهندسی و بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خاطر نشان کرد: شصت درصد بافت شهرستان مسجدسلیمان فرسوده است، ساخت و ساز غیرمجاز زیاد دارد و اکثر خانه ها از سنگ و گچ است بنابراین برخی از ساختمانها امکان بازسازی ندارد و باید مجددا سازی گردد.

وی از احداث یک هزار و پانصد واحد مسکونی در سال جاری در مناطق زلزله زده مسجدسلیمان خبر داد و اظهار داشت: در ۳ سال آینده ساخت  ده هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان را در دستور کار داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، بر استفاده از نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولید استان خوزستان تاکید کرد و افزود: بنا داریم یک دوره آموزشی برای کارگران ساختمانی در مسجدسلیمان برگزار کنیم تا به کارگر نیمه ماهر تبدیل گردند و از آنها در بازسازی مناطق زلزله زده استفاده کنیم.

در خاتمه این نشست مقرر شد یک تفاهم نامه در مورد همکاری نظام مهندسی ساختمان خوزستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان جهت بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان گرداوری شود.

منبع: سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۸
525 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0