زندگی نامه ElattuvalapilSreedharan ElattuvalapilSreedharan

زندگی نامه ElattuvalapilSreedharan

یک مهندس عمران هندی و یک افسر بازنشسته IRSE(خدمات مهندسان راه‌آهن هند (IRSE) است. افسران این سرویس وظیفه مدیریت سازمان مهندسی عمران راه‌آهن هند را بر عهده دارند) است که به عنوان "مرد مترو" معروف است.وی به دلیل تغییر چهره وسایل نقلیه عمومی در هند وهمچنین رهبری وی در ساخت راه آهن كونكان و مترو دهلی در حالی كه بین سالهای 1995 و 2012 به عنوان مدیر عامل متروی دهلی نو فعالیت می كرد ، شناخته شده است. Sreedharan توسط بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل منصوب شد تا در سال 2015 در یک گروه مشورتی سطح بالا سازمان ملل متحد در مورد حمل و نقل پایدار (HLAG-ST) خدمت کند.

کد خبر: 190913011 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ شهریور ۹۸ - ۴:۲۴ ب.ظ

ElattuvalapilSreedharanیک مهندس عمران هندی و یک افسر بازنشسته IRSE(خدمات مهندسان راه‌آهن هند (IRSE) است. افسران این سرویس وظیفه مدیریت سازمان مهندسی عمران راه‌آهن هند را بر عهده دارند) است که به عنوان “مرد مترو” معروف است.وی به دلیل تغییر چهره وسایل نقلیه عمومی در هند وهمچنین رهبری وی در ساخت راه آهن كونكان و مترو دهلی در حالی كه بین سالهای ۱۹۹۵ و ۲۰۱۲ به عنوان مدیر عامل متروی دهلی نو فعالیت می كرد ، شناخته شده است. Sreedharan توسط بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل منصوب شد تا در سال ۲۰۱۵ در یک گروه مشورتی سطح بالا سازمان ملل متحد در مورد حمل و نقل پایدار (HLAG-ST) خدمت کند.

زندگی نامه ElattuvalapilSreedharan

زندگی نامه ElattuvalapilSreedharan

زندگی نامه  ElattuvalapilSreedharan

اوایل زندگی

  1. Sreedharan در ۱۲ ژوئن سال ۱۹۳۲ در Karukaputhur در ایالت کرالا متولد شد. تحصیلات ابتدایی وی از مدرسه ابتدایی دولتیChathannur در نزدیکیPattambi در منطقه Palakkad بود. تحصیلات خود را در دبیرستان بشسیل انجیلی به پایان رساند و سپس به کالج ویکتوریا در پالگات رفت. وی بعداً مدرک مهندسی عمران خود را از دانشکده مهندسی دولت ، کاکینادا ، آندرا پرادش ، که هم اکنون با عنوان JNTUK شناخته می شود ، به پایان رساند.

آزمون نظام مهندسی عمران ۹۸

نظام مهندسی عمران نظارت

برای یک دوره کوتاه ، Sreedharan به عنوان مدرس مهندسی عمران در پلی تکنیک دولت ، کوشیکود و یک سال در بندر بمبئی به عنوان کاراموز کار کرد. وی پس از قبولی امتحان خدمات مهندسی هند در سال ۱۹۵۳ که توسط UPSC انجام شد ، به خدمات مهندسان راه آهن هند (IRSE) پیوست. اولینکار وی در دسامبر سال ۱۹۵۴ به عنوان مهندس دستیار در راه آهن جنوب بود.

شغل دولتی

در دسامبر سال ۱۹۶۴ ، یک گردباد بخش هایی از پل Pambanرا شستشو داد که Rameswaram را به سرزمین اصلیTamil Nadu متصل می کرد. راه‌آهن هدف شش ماه را برای تعمیر این پل تعیین كرددر حالی که رئیسSreedharan  آن را به سه ماه کاهش داد.Sreedharan تنها در ۴۶ روز این پل را مرمت کرد. جایزه وزیر راه آهن به پاس این موفقیت به وی اهدا شد.

مترو کلکته

در سال ۱۹۷۰ ، به عنوان معاون مهندس ارشد ، مسئولیت اجرا ، برنامه ریزی و طراحی مترو کلکته ، اولین مترو در هند را به عهده گرفت. Sreedharan نه تنها این پروژه را به اتمام رساند بلکه پایه و اساس مهندسی زیرساخت های مدرن را در هند پایه گذاری کرد. وی در سال ۱۹۷۵ از این پست برکنار شد.

Cochin Shipyard Limited: بزرگترین تأسیسات کشتی سازی و نگهداری کشتی در هند است.

هنگامی که Sreedharan در اکتبر سال ۱۹۷۹ به کارخانه کشتی سازی ملحق شد و در مرحله از عدم تولید قرار داشت. تولید اولین کشتی خود MV Rani Padmini برای مدت طولانی به تعویق افتاده بود. هنگامی که Sreedharan کار را به دست گرفت ، منابع مالی کشتی سازی را به گردش درآورد و مطمئن شد که اولین کشتی آن در حالی که رئیس و مدیرعامل آن جا بود ساخته شود. در سال ۱۹۸۱ ، تحت رهبریSreedharan ، کشتی سازی اولین کشتی خود را با نام MV Rani Padmini ساخت.

پروژه های تمام شده

راه آهن Konkan

وی در ژوئیه سال ۱۹۸۷ به عنوان مدیر کل ، راه آهن غربی منصوب شد و در ژوئیه ۱۹۸۹ به مقام مهندسی عضو ، هیئت مدیره راه‌آهن و وزیر امور خارجه دولت هند رسید. در بازنشستگی وی در ژوئن ۱۹۹۰ ، دولت تصریح كرد كه هنوز هم به خدمات وی نیاز است و وی در سال ۱۹۹۰ توسط وزیر وقت آن زمان ، جورج فرناندز ، به کار در پروژه راه آهن Konkanمنصوب شد. این شرکت تحت سرپرستی وی ، طی هفت سال ماموریت خود را اجرا کرد. این پروژه از بسیاری جهات بی نظیر بود. این نخستین پروژه بزرگ در هند بود که براساس BOT (Build-Operate-Transfer) انجام شد. ساختار سازمان با ساختار راه آهن معمولی هند متفاوت بود. این پروژه دارای ۹۳ تونل به طول ۸۲ کیلومتر بوده. کل این پروژه ۷۶۰ کیلومتر را پوشش داده و بیش از ۱۵۰ پل داشت. اینکهیک پروژه در بخش دولتی بدون هزینه قابل توجهی انجام شود ، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.

زندگی نامه ElattuvalapilSreedharan

مترو دهلی

وی به مدیرعاملی شرکت راه آهن متروی دهلیمنصوب شد و تا اواسط ۱۹۹۷ همه بخش های برنامه ریزی شده تا تاریخ هدف تکمیل شدند. نقش وی در متروی دهلی نو برای هند بسیار موفق و مهم قلمداد شده است که در سال ۲۰۰۵ ، وی توسط دولت فرانسه به Chevalier de la Légiond’honneur (شوالیه لژیون افتخار) اعطا شد.

مترویKochi

پس از بازنشستگی از متروی دهلی به عنوان مشاور اصلی پروژه راه آهن متروی کوچی منصوب شد. مترو کوچی در ۱۷ ژوئن سال ۲۰۱۷ در میان جشن های بسیار زیاد رونمایی شد. رونمایی از مترو از نظر زمان اتمام ، سیستم های کنترل مورد استفاده و ابتکاراتی از جمله اشتغال افراد ، احترام به کارگران مهاجر ، و استفاده از انرژی خورشیدییک رویداد مهم در هند در نظر گرفته شد.

سایر متروها

وی مشاوره ای را برای مترو جیپور و همچنین اجرای آن انجام داده است. او همچنین مشاور متروCoimbatore بوده است.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ شهریور ۹۸
10862 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0