کلنگ زنی گلخانه هیدروپونیک قائمیه رفسنجان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان

کلنگ زنی گلخانه هیدروپونیک قائمیه رفسنجان

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان بیان کرد: جهت توسعه کشتهای گلخانه ای کلیه استعلامات مربوط به راه اندازی واحدهای گلخانه ای حذف گردید.

کد خبر: 190912010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ شهریور ۹۸ - ۲:۵۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان بیان کرد: جهت توسعه کشتهای گلخانه ای کلیه استعلامات مربوط به راه اندازی واحدهای گلخانه ای حذف گردید.

کلنگ زنی گلخانه هیدروپونیک قائمیه رفسنجان

کلنگ زنی گلخانه هیدروپونیک قائمیه رفسنجان

گلخانه هیدروپونیک قائمیه رفسنجان  کلنگ زنی گردید

محسن کمال الدینی، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان امروز(بیست و یکم شهریور) در مراسم کلنگ زنی ساخت گلخانه هیدروپونیک در قائمیه رفسنجان گفت: در بحث صدور مجوز راه اندازی واحدهای گلخانه ای قبلا شش استعلام اخذ میشد که اینها مانع بود و برخی مواقع این استعلامات مانعی برای توسعه کشتهای گلخانه ای بودند.

کمال الدینی ادمه داد: ولی با پی‌گیری های رمضان نژاد، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور و موافقت وزیر جهاد کشاورزی همه استعلامات مربوط به راه اندازی واحدهای گلخانه ای حذف گردیده و حتی حریم واحدهای دامی با گلخانه‌ها نیز که مشکلی برای متقاضیان بود برداشته شده و در حال حاضر مانعی برای توسعه کشتهای گلخانه ای وجود ندارد.

وی افزود: از زمانیکه متقاضی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی مراجعه میکند و درخواست پروانه راه اندازی گلخانه میدهد مجوز آن کم‌تر از بیست روز صادر می گردد.

کمال الدینی گفت: امیدوار هستیم شاهد افزایش کشتهای گلخانه ای باشیم که  هر چه این کشتها را از فضای باز به فضای بسته ببریم  بازدهی تولید محصول در واحد سطح افزایش یافته ضمن این که امنیت غذایی را نیز در بر دارد.

*** صدور مجوزبرای سی و سه هزار متر مربع گلخانه در رفسنجان

در ادامه حسین رضایی، مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان هم در این مراسم بیان کرد: یکی از کارهایی که میتوان بهره وری را در بخش کشاورزی افزایش داد، ایجاد گلخانه‌ها است؛ در رفسنجان تا به حال برای سی و سه هزار متر مربع مجوز راه اندازی گلخانه صادر کردیم که هجده مورد توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی رفسنجان بوده و جهت اخذ تسهیلات به بانکها معرفی شدند.

کلنگ زنی گلخانه هیدروپونیک قائمیه رفسنجان

رضایی افزود: طرح گلخانه هیدروپونیک در قائمیه رفسنجان امروز کلنگ زنی گردید که قرار است در زمینی به مساحت بالغ بر هفت هزار متر مربع و اعتبار پنج میلیارد تومان با اشتغالزایی برای هفت نفر احداث گردد وجزء یکی از بهترین سازه های کشاورزی در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این گل‌خانه‌ کاملا” اتوماتیک در نظر گرفته شده و کشت بدون خاک است و مزیت این کشت هیدروپونیک نسبت به کشتهای خاکی این است که عملکرد  را در واحد سطح افزایش میدهد به طوری که در هر هکتار با همان حجم آبی که در کشتهای خاکی مصرف می گردد، بین دویست تا سیصد تن محصول میتوان برداشت کرد؛ قرار است در این گلخانه فلفل و گوجه و خیار درختی کشت گردد و هدف در کشتهای هیدروپونیک صادرات این محصولات است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

همه آنچه که باید درباره آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی بدانیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۹۸
646 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0