فازهای 1 و 2 پروژه آب و فاضلابNewark پروژه آب و فاضلاب

فازهای ۱ و ۲ پروژه آب و فاضلابNewark

این پروژه شامل یک تونل قطعه ای 2.8 کیلومتری که در زیر شهر می گذرد ، 2.55 کیلومتر تجدید جریان آب ، 6 کیلومتر فاضلاب و همچنین بیش از 10 کیلومتر از آب های جدید که به طور عمده در خیابانهای شهرساخته شده.

کد خبر: 190911008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ شهریور ۹۸ - ۱۲:۵۵ ب.ظ

بهبود فاضلاب و ذخیره آب برای آینده شهر

Severn Trent Water  مبلغ ۶۰ میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است تا فاضلاب و شبکه آبرسانی را در سراسر نیوآرک-ترنت به روز کند.این پروژه (ارائه شده در سه مرحله توسط اتحادیهBNM) با هدف خلاص کردن ۴۰۰ خانه و واحد های تجاری از سیلاب فاضلاب و تهیهیک سیستم آبرسانی محکم که برای سالهای متمادی در این شهر استفاده خواهد شد.

فازهای 1 و 2 پروژه آب و فاضلابNewark

فازهای ۱ و ۲ پروژه آب و فاضلابNewark

فازهای ۱ و ۲ پروژه آب  و فاضلابNewark

این پروژه شامل یک تونل قطعه ای ۲٫۸ کیلومتری که در زیر شهر می گذرد ، ۲٫۵۵ کیلومتر تجدید جریان آب ، ۶ کیلومتر فاضلاب و همچنین بیش از ۱۰ کیلومتر از آب های جدید که به طور عمده در خیابانهای شهرساخته شده.

تا پایان سال ۲۰۱۸ ، فاز های ۱ و ۲ (۹۲٫۲ درصد از پروژه) شامل کلیه شاخه های تونل سازی و فاضلاب به پایان رسید.

ایستگاه پمپاژ ترمینال به بهره برداری رسیده ، نوسازی شبکه آب به اتمام رسیده است ، کلیه کارهای اصلی مرکز شهر به پایان رسیده و ۸۰٪ازفاضلابهای شهر و منبع جدید آب در لوله های خود جریان دارند.

واضح بود كه این پروژه تأثیر قابل توجهی در Newark خواهد داشت ، بنابراین طرح اولیهمردمNewark با محوریت بهبود مستمر تحویل پروژه از طریق تعامل ، درک نیازهای ذینفعان در طول چرخه حیات پروژه ایجاد شده است.

این پروژه به شکلی تحویل داده شد که نه تنها تأثیر ذینفعان را به حداقل نرساند بلکه ذینفعان را در اینپروژه با خود همراه کرد.

دستاوردها و مزایای پروژه

این پروژه خطر سیل را در سراسر نیوآرک کاهش می دهد.

Newarkیک شهر به سرعت در حال رشد است و دارای ۲۵٪گشترششهریدرطرحجامعمقاماتمحلی است. این پروژه برای تأمین حداکثری نیاز، منبع آب جدیدی را تأمین می کند. همچنین زیرساخت های اولیه مورد نیاز را تشکیل میدهد.

شبکه های فاضلاب و آب موجود نیز به عنوان بخشی از این پروژه در حال نوسازی هستند و به کاهش نشت ، مشکلات کیفیت آب و خطر انسداد درون فاضلاب کمک می کنند.

این پروژه فرصتی خارق العاده برای دسترسی آموزشی با جامعه محلی فراهم کرده است. چندین مسابقه نام گذاری دستگاه حفاری تونل با مدارس محلی راه اندازی شد ، سخنرانی هایی در مورد کارهایی که قرار است صورت بگیرد در مجامع و دروس صورت گرفت و بچه ها برای بازدید از پروژه به این سایت دعوت شدند تا ماشین ها را از نزدیک ببینند و از کار ساخت و ساز بازدید کنند.

نحوه انجام کار

مشارکت جامعه در پروژه Newark محرک اصلی توسعه پروژه بود که تحویل را بر منافع جامعه پیوند زد و جامعه در این پروژه سهم داشت.

از ذینفعان اصلی دعوت شد تا یک تیم مشارکتی از جمله شوراهای محلی ، سازمانهای دولتی و گروههای تجاری تشکیل دهند. این تیم محدودیت ها و نیازهای ذینفعان را مطرح کرد و اینها را به عنوان محرک های استراتژیک در توسعه و تحویل پروژه گنجانید.

این تیم اطمینان حاصل کرد که پایدارترین راه حل برای اجرای نیوکارک ، درگیر شدن با جامعه وسیع تر برای محدود کردن تأثیر ساخت و ساز است.

درگیر شدن جامعه در تصمیمات کلیدی پروژه ، تضمین می کند که جنبه های مثبت و منفی راه حل های مختلف را می توان به درستی درک کرد. توضیحات مفصل در مورد اصول مهندسی ، مزایا و نگرانی های مشترک در مورد گزینه ها و بازخوردهای حاصله به جامعه مراجعه می کنند ، همگی به یک سطح از سرمایه گذاری عاطفی در پروژه منجر شده اند. این پروژه به نفع همه شهر بوده است و میراث تفاهم به جا مانده است.

یک تصمیم کلیدی که به واسطه این انجمن اجتماعیصورت گرفت ، ساخت قطعه تونلی به طول ۳ کیلومتر با قطر ۲٫۸ متر به جاییک تونل لوله ای به قطر ۱٫۸ متر در شلوغ ترین جاده شهر در مرکز شهر بود.

برای دستیابی به حداقل اختلال در شهر ، بسیاری از راه حلهای مهندسی استفاده شد از جمله:

  • انواع روش های ساخت شفت (شمع سکتان ، کیسون های بتنی ، شیت پایل(شمع ورقه ای)) منجر به ساخت با شفت هایی به قطر ۱۵ متر و عمق ۲۲ متر شد.
  • شش دستگاه تونل سازی مختلف ، در تونل های با قطر ۶۰۰ میلی متر تا ۸ متر استفاده شده است.
  • در صورت امكان ، آب سطحي از سيستم حذف شده است كه باعث كاهش اثرات كوتاه مدت و هزينه هاي طولاني مدت عملياتي همراه با پمپاژ مي شود.
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ شهریور ۹۸
856 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0