زندگی نامه Benjamin Wright بنیامین رایت

زندگی نامه Benjamin Wright

بنیامین رایت (متولد 10 اکتبر 1770 – وفات در 24 اوت 1842) یک مهندس عمران آمریکایی بود که مهندس ارشد کانال اری(Erie) و کانال چساپیک(Chesapeake) و اوهایو(Ohio) بود. در سال 1969 ، انجمن مهندسان عمران آمریكا وی را به عنوان "پدر مهندسی عمران آمریكا" اعلام كرد.

کد خبر: 190907013 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ شهریور ۹۸ - ۶:۰۲ ب.ظ

بنیامین رایت (متولد ۱۰ اکتبر ۱۷۷۰ – وفات در ۲۴ اوت ۱۸۴۲) یک مهندس عمران آمریکایی بود که مهندس ارشد کانال اری(Erie) و کانال چساپیک(Chesapeake) و اوهایو(Ohio) بود. در سال ۱۹۶۹ ، انجمن مهندسان عمران آمریكا وی را به عنوان “پدر مهندسی عمران آمریكا” اعلام كرد.

زندگی نامه Benjamin Wright

زندگی نامه Benjamin Wright

زندگی نامه  Benjamin Wright

زندگی و شغل

رایت در واترزفیلد متولد شد. در سال ۱۷۸۹ ، در سن ۱۹ سالگی ، به همراه خانواده به فورت استنویکس (در حال حاضر رم ، نیویورک) نقل مکان کرد و در آنجا تبدیل به نقشه بردار زمینشد.

در دهه بعدی ، وی به عنوان نقشه بردار زمین و مهندس ، به ویژه در ساخت کانال اری و بعداً در کانال چساپیک و اوهایو مشغول به کار شد. علاوه بر کار مهندسی ، رایت در سال ۱۷۹۴ به عنوان نماینده مجلس قانونگذاری ایالت نیویورک نیز انتخاب شد و به عنوان قاضی شهرستان نیویورک منصوب شد.

نظام مهندسی عمران چیست

نظام مهندسی عمران آب و فاضلاب

رایت در حدود سال ۱۸۳۳ به نیویورک بازگشت. او در درجه اول کار خود را به عنوان مشاور در تعدادی از پروژه های کانال ادامه داد ، اما همچنیننقشه برداری های مربوط به راه آهن را آغاز کرد که در آن زمان در مراحل اولیه توسعه بود.

رایت در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۷۹۸ با فیلوملا واترمن ازدواج کرد. آنها نه فرزند داشتند (پنج نفر از آنها مهندس عمران بودند). یکی از آنها ، بنیامین هال رایت (۱۸۰۱-۱۸۸۱) به وست پوینت رفت .به عنوان یک مهندس عمران ، رایت جوانتر با نقشه برداری راه آهن هاوانا-گینز در سال ۱۸۳۴ با ایجاد نقشه راه آهن در جزیره کوبا آن را ترویج کرد.او همچنین در مهندسی راه آهن کاردناس و بمبا ، کوبا در سال ۱۸۳۶ و راه آهن Nuevitas و Puerto Principe  شرکت داشت. بنیامین رایت ، در گورستان مرمر نیویورک در منهتن دفن شده است.

پروژه ها

ایالت هایOneida و Oswego

رایت کار خود را با نقشه برداری مناطق مرزیOneida و Oswego شروع کرد. در سال ۱۷۹۴ رایت به عنوان نقشه بردار و برنامه ریز توسط  ویلیام وستون استخدام شد. وی که در حال کار برای وستون بود ، به تخلیه کانال ها و قفل ها در رودخانه Mohawk کمک کرد.پس از بازگشت وستون بهانگلستان در سال ۱۸۰۱ ، رایت مأمور شد كه رودخانه Mohawk را بینSchenectady و Rome و سپس به رودخانه Hudsonنقشه برداری كند.

رایت در ابتدا به نمایندگیاز شرکت ناوبری ، رودخانه Mohawk از Rome تا رودخانه Hudson را مورد نقشه برداری قرار داد ، اما این شرکت منابع لازم برای ساخت کانال را در اختیار نداشت.

کانال Erie

رایت در همان مسیر رودخانه Mohawk از Rome به سمت رودخانه Hudson را دوباره برای کمیسیون کانال ایالتی ایالت نیویورک در سال ۱۸۱۱ مورد نقشه برداری قرار داد و در سال ۱۸۱۶ بودجه برای کانال اری تأمین شد. ساخت آن در سال ۱۸۱۷ آغاز شد. ASCE  توضیح داد:

آنچه برای ساخت کانال چالش های اساسی دارد تغییرات چندگانه در طول مسیر بود. از این رو ، تأمین آب کانال و تخلیه آب اضافی به مراتب سخت تر از کانال های تک شیب بود. برای ادامه جریان آب ، سیستم پیچیده ای از ضایعات زباله ایجاد شد. علاوه بر این ، کانال شرقی – غربی مجبور به عبور از رودخانه های جاری از شمال به جنوب است .

زندگی نامه Benjamin Wright

سال بعد رایت به عنوان مهندس ارشد مسئول ساخت بخش میانی کانال اری منصوب شد و بعداً وی مسئول بخش شرقی نیز قرار گرفت. او هزاران کارگر غیر متخصص را هدایت کرد ، زیرا این کانال را با چرخ دستی ها ، ابزار دستی ، اسب و قاطرها می ساختند.به افتخار رایت ، اولین قایق عبوری از سیستم کانال با نام مهندس ارشد معرفی شد.

پروفبل طولی کانال ارلی

انتشارات

بنیامین هال رایت (۱۸۴۳) گزارش نقشه برداری مسیر راه آهن نیویورک و اری … همراه با گزارش کمیته ویژه شورای مشترک شهر نیویورک ، در رابطه با آن. دفتر مجله راه آهن.

بنیامین هال رایت (۱۸۷۰) منشا کانال اری: خدمات بنیامین رایت. Sandford و Carr

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۹۸
1043 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0