آخرین تحولات در فناوری بتن تحولات در فناوری بتن

آخرین تحولات در فناوری بتن

پیش بینی می شود که بازار بتن بین سالهای 2018 و 2023 شاهد رشد مداوم باشد که عمدتاً با توسعه شهرهای هوشمند ، تعمیر زیرساخت ها و فن آوری جدید بتن پیش برده می شود. بازار غیر مسکونی بیشترین رشد را خواهد داشت.

کد خبر: 190907011 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ شهریور ۹۸ - ۱۲:۲۴ ب.ظ

پیش بینی می شود که بازار بتن بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ شاهد رشد مداوم باشد که عمدتاً با توسعه شهرهای هوشمند ، تعمیر زیرساخت ها و فن آوری جدید بتن پیش برده می شود. بازار غیر مسکونی بیشترین رشد را خواهد داشت.

آخرین تحولات در فناوری بتن

آخرین تحولات در فناوری بتن

آخرین تحولات در  فناوری بتن

تولیدکنندگان بتن که می خواهند سهم خود را از این بازار در حال رشد به حداکثر برسانند ، بایدروی قله پیشرفت های اخیر فن آوری بتنی بمانند. فن آوری پیشرفته بتن بهترین راه برای اطمینان از ایستادن جلوتر از سایر تولید کنندگان و پیمانکاران است و به شما در تکرار پیروزی های بیشتر در تجارت کمک می کند.

در اینجا نگاهی به آخرین روند بتن در سه دسته – خود محصول ، فرآیند و فناوری است.

نظام مهندسی عمران تبریز

آزمون نظام مهندسی عمران چیست

محصول: نوآوری های جدید در فناوری ساخت بتن

بتن رسانای الکترونیکی

بتن رسانای الکترونیکی (یا گرم شده) می تواند مزایای بزرگی را در جاده ها و سایر سطوح در زمان برف و یخ به بار آورد.

فرودگاه بین المللیDes Moines دو دال بتنی از این نوع بتن گرم را آزمایش می کنند تا ببینند که چگونه شرایط باند را در طول زمستان بهبود می بخشد. بتن از طریقیک برنامه تلفن هوشمند کنترل می شود و عملکرد و کیفیت آن به دقت کنترل و ضبط می شود.

در صورت موفقیت ، می توان از این نوع بتن در شرایط جوی سرد در جاده ها ، پل ها و فرودگاه ها برای افزایش ایمنی استفاده کرد.

بتن با کارایی فوق العاده بالا (UHPC)

UHPC کلاس جدیدی از بتن است که بسیار قوی و بادوام است. UHPC بسیار شبیه بتن سنتی است ، اما تقریباً ۲۵ درصد از ترکیب آن از الیاف متنوعی و مواد افزودنی معدنی / شیمیایی تشکیل شده است که محصول نهایی قوی تر را ایجاد می کنند. الیافیکپارچه از پلی استر تا فایبرگلاس ، بازالت و فولاد متفاوت است و هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند.

UHPC طول عمر تقریبی بیش از ۷۵ سال را نسبت به ۲۵-۳۵ سال برای بتن های سنتی تخمین زده است. همچنین دارای مقاومت فشاری ۳۰،۰۰۰ پوند در هر اینچ مربع (psi) است که برخی از مخلوط ها به ۱۰۰،۰۰۰ psi می رسند. بتن سنتی مقاومت فشاری فقط ۴۰۰۰ psi دارد.

فرآیند: تغییر در تولید بتن و نیروی کار

تولید خارج از سایت

پیش بینی می شود بازار جهانی بتن های پیش ساخته نرخ رشد ترکیبی سالانه ۶٫۱درصد را بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۵ مشاهده کند. تولید خارج از سایتاعضای پیش ساخته زمان تولید را کوتاه می کند و هزینه ها را کاهش می دهد.

عناصر پیش ساخته را می توان به سرعت به سایتپروژه ساختمانی تحویل داد ، و ایمنی کارگران را در محل افزایش می دهد. کنترل کیفیت برای دما و مخلوط کردن می تواند با دقت بیشتری در خارج از سایت کنترل شود و کیفیت محصول نهایی را افزایش دهد.

اتوماسیون

در حال حاضر از چاپگرهای سه بعدی بتن برای اتوماسیون تولید بتن استفاده می شود. سال گذشته دو دستگاه از این قبیل معرفی شد ، یکی از ApisCor و دیگری از MIT. هر دو دستگاه قابل حمل هستند هستند و امکان جابجایی آنها به سایتهای مختلف وجود دارد و می توانند در کمتر از یک روز سازه هایی مانند خانه کوچک را بسازند.

آخرین تحولات در فناوری بتن

اولین پل پرینت سه بعدی جهان در سال ۲۰۱۷ در اسپانیا رونمایی شد. ساختاری با این اندازه تقریباً ۱۸ ماه طول می کشید تا ساخت و نصب شود.

این نوع فناوری بتن پیشرفته به کارگران کمتری احتیاج دارد و زباله کمتری برای محیط زیست ایجاد می کند. اگرچه این فناوری هنوز هم بسیار جدید است ، اما پیامدهای امیدوار کننده ای برای نجات در برابر حوادث و سایر شرایط اضطراری دارد.

فناوری: پیشرفت در فن آوری مزایایی را ارائه می دهد

سنسورهایGPS در کامیون ها و تجهیزات تحویل بتن  به روزرسانی می شوند تا زمان تحویل و ریختن به سرکارگران و پیمانکاران اطلاع داده شود. دستگاه های تلفن همراه خطوط ارتباطی را همیشه بدون توجه به محل کار در رابطه با سرپرستان باز نگه می دارد.

با به روزرسانی در زمان واقعی، کارگران بتن وقت کمتری را تلف می کنند و برنامه ها را می توان به سرعت تنظیم کرد.

تجهیزات هوشمند

سنسورهای تعبیه شده بر روی میکسرها و تجهیزات بتونی می توانند بر روی مشکلات مربوط به نگهداری دستگاه نظارت کنند.

با رسیدن به آستانه مشخص (دما ، دمای اختلاط یا تنظیمات دیگر) ، سریعاً هشدار ارسال می شود. قبل از وقوع یکمشکل واقعی ، موضوعات حل و فصل می شوند. می توان از سنجش گر های مقاومت برای نظارت بهتر بتن در زمان پخت استفاده کرد.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۹۸
867 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0