تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور معاون امور مسکن و ساختمان بیان داشت؛

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور برای تامین مسکن نیروهای مسلح 

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور برای تامین مسکن نیروهای مسلح امضا می‌ گردد  

کد خبر: 190902005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸ - ۱۰:۵۴ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور برای تامین مسکن نیروهای مسلح امضا می‌ گردد

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور

تفاهم‌نامه همکاری  وزارت راه با  سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور برای تامین مسکن نیروهای مسلح 

محمود محمودزاده ضمن تاکید بر تلاش وزارت راه و شهرسازی در اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم نامه تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح از تخصیص ۱ هزار و صد و چهارده هکتار اراضی مصوب شورای عالی شهرسازی برای اجرای طرح فوق خبر داد و افزود: از زمان انتصاب اسلامی بعنوان وزیر راه و شهرسازی، حدود صد و سی هزار پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و تا پایان سال پروژه‌های مسکونی مهر بدون پرونده‌های حقوقی، تکمیل و به متقاضیان تحویل می ‌گردد.

وی در آیین نخستین گردهمایی سراسری تامین زمین و احداث ۱۰۰ هزار مسکن کارکنان نیروهای مسلح که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارت خانه راه و هم‌چنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار گردید، افزود: امیدوار هستم با همکاری ۲ وزارت‌خانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قدمی بزرگ برای تامین امنیت ذهنی کارکنان نیروهای مسلح در تامین مسکن این قشر برداریم.

محمودزاده تصریح کرد: مسکن در دو بُعد اقتصاد کلان و اقتصاد خرد نقش عمده ای  ایفا میکند و با توجه به اهمیت مسکن در مباحث اقتصادی و این که بیش از سیصد و پنجاه هزار شغل به صنعت ساختمان وابسته است، تحرک در این بخش میتواند گردش موثر اقتصادی برای کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، هفته گذشته این افتخار را داشت که عملیات اجرایی ساخت صد و ده هزار واحد مسکونی در سراسر کشور را با سرمایه ای در حدود سی هزار میلیاردتومان شروع کند که با فعال شده  این پروژه ها صد و سی هزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: از زمان انتصاب اسلامی بعنوان وزیر راه و شهرسازی، حدود صد و سی هزار پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و در صددیم تا پایان سال پروژه های مسکونی مهر بدون پرونده های حقوقی را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم. که همکاران وزارت‌خانه در استانها و ستاد در حال اجرایی و عملیاتی کردن آن هستند.

این مقام مسئول در وزارتخانه راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی در پی تولید مسکن و پایدار سازی تولید آن است. وزارت‌خانه برنامه متنوعی را طرح ریزی کرده است که با جزییات عنقریب رونمایی خواهد شد و نیازسنجی به تفکیک شهر به شهر و استان به استان صورت گرفته است که طبق برنامه بلندمدت در این زمینه حرکت خواهیم کرد تا ان شاء الله دچار تعلل مقطعی در بازار مسکن نشویم.

محمودزاده با بیان این که در حدود ۱ هفته است در سمت معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت‌خانه مشغول به فعالیت شده است از تشکیل نشستی با وزارت دفاع در روز دوم تصدی مسئولیت خود خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی منظمی را با وزارت دفاع برای اجرایی کردن ساخت صد هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح، انجام داده‌ایم.

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با سازمان نظام مهندسی و وزارت کشور

این مقام مسئول در وزارتخانه راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که در قدم اول، اجرایی کردن تفاهم نامه مشترک با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اراضی تحت اختیار نیروهای مسلح مصوب شورای ‌عالی شهرسازی و معماری در اختیار اجرایی شدن طرح فوق قرار می ‌گیرد، افزود: ظرفیت‌سنجی‌ ها انجام شده است و طبق بررسی‌ ها و ظرفیت‌سنجی‌ ها، یک هزار و صد و چهارده هکتار اراضی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری در فاز اول برای اجرای این طرح مورد استفاده قرار میگیرد.

وی از تنظیم و امضای تفاهم‌نامه‌هایی به دستور وزیر راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی ساختمان و بخش شهرداریهای وزارت کشور خبر داد و گفت: تمام تلاش صورت میگیرد تا این تعهد را قبل از اتمام دولت و در سال نود و نه بخش اعظم این طرح به پایان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در نشست فوق موید این مطلب است که در وزارت‌خانه راه و شهرسازی این تلاش ویژه وجود دارد که بتوانیم تامین مسکن نیروهای مسلح را فراهم کنیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ شهریور ۹۸
562 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0