زندگی نامه Thomas Telford توماس تلفورد

زندگی نامه Thomas Telford

تلفورد در فوریه 1782 به لندن رفت و در آنجا با معماران رابرت آدام و سر ویلیام چمبرز آشنا شد و به عنوان سنگ تراش در ساختمان خانه سامرست کار کرد.

کد خبر: 190901009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸ - ۱۲:۳۳ ب.ظ

احتمالا نام این بشر رو تمام مهندسین عمران شنیده باشند، ممکن است بپرسید خب چرا؟؟

زیرا پاسخ به لیست مواردی در زیرساخت های عمرانی که توماس تلورد درگیرآن ها نشده است ، پاسخش سریع تر از پاسخ دادن به لیست زمیننه هایی است که او مهندس کرده است و در آن ها ورود کرده است .از کانال تا پل ، جاده تا بندرگاه ، توماس تلورد – اولین رئیس مؤسسه مهندسان عمران – در طول عمر خود صدها پروژه مهم مهندسی عمران را کار کرده یا توصیه کرده است.

زندگی نامه Thomas Telford

زندگی نامه Thomas Telford

زندگی نامه  Thomas Telford

تخصص وی به حدی مشهور بود که مردم از سراسر جهان – از جمله دولت سوئد و روسیه – برای پروژه های مهم مهندسی عمران با وی مشورت کردند.در انگلستان ، معروف ترین آثار کانال هایTelford شامل کانال ۶۰ مایلی کالدونیایی  (۱۸۰۴-۱۸۲۲) و کانال Ellesmere است. در ارتفاعات اسکاتلند ، Telford مسئول حدود ۱۲۰۰ مایل از جاده های جدیدیا بهسازی شده بود.دستاوردهای اصلی وی در ساخت جاده ها شامل جاده های لندن به Holyhead  و بانگور به چستر بود. جاده شمال ولز به عنوان “مسیر تاریخی” تعیین شده است. پل ها همچنین نقش مهمی را در حرفه Telford بازی کردند که پل معلق آهن فرفورژه Menai بالای تنگه Menai در ولز یکی از معروف ترین طراحی های وی بود.با دهانه بی سابقه نزدیک به ۵۸۰ فوت ، به عنوان برجسته ترین توسعه پل در اوایل قرن ۱۹ در نظر گرفته شد.

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران

آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات

تحصیلات

Telford به مدرسه ی محله Westerkirk رفت و وقتی در سال ۱۷۷۲ مدرسه را ترک کرد ، به شاگردیک سنگ تراش در لوکامبن تبدیل شد.

به گفته خود ، وی پس از برخورد بد از کارآموزی فرار کرده است ، و برای کار نزد اندرو تامسون در لانگولم رفت و در ساختمان های ساده ای در منطقه کار کرد.

در سال ۱۷۸۰ ، تلفورد به ادینبورگ رفت و در آنجا یاد گرفت كه معماری محلی را ترسیم كند و مورد مطالعه قرار دهد ، و اثر خودش که نشان از تأثیر سبک گوتیك(وحشی) Melrose Abbey و Rosslyn Chapel در شهر دارد.

دوران حرفه ای

تلفورد در فوریه ۱۷۸۲ به لندن رفت و در آنجا با معماران رابرت آدام و سر ویلیام چمبرز آشنا شد و به عنوان سنگ تراش در ساختمان خانه سامرست کار کرد.

در سال ۱۷۸۳ ، او برای اولین بار شروع به کار برای ویلیام پولتنی ، اولینکنت و نماینده مجلس برایSudboroughکرد.

Pulteney تأثیر شدیدی در حرفه Telford داشت و به تبدیل وی به یک مهندس کمک شایانی کرد.

Telford پس از اینکه در سال ۱۷۸۶ توسط Pulteney برای بازگرداندن قلعه Shrewsbury در ۱۷۸۶ دعوت شد ، در چندین پروژه زیرساختی در Shropshire کار کرد.

بعد از اینکه قلعه را به سبک گوتیکی احیا کرد ، تلفورد در آن زندگی کرد و به عنوان یک معمار در آنجا به تمرینپرداخت.

هنگامی که پولتنی در سال ۱۷۹۰ مدیر انجمن شیلات انگلیس شد ، Telford در مورد بهبود بندرهای بیشماری در شمال اسکاتلند توصیه هایی کرد که بزرگترینآنPulteneytown در Wick بود.

کار مهندسی عمران Telford از سال ۱۷۹۳ شروع می شود، هنگامی که به عنوان ناظر عمومی ، نقشه بردار ، مهندس ، معمار و ناظردر کانال Ellesmere منصوب شد.

از نظر ساخت و ساز جاده ها ، جاده های تلورد به خوبی زهکشی شده بودند و زیر لایه ای از جاده معمولی دارای زیر بنای سنگی بودند. اگرچه آنها برای ساخت و ساز گران تر بودند ، اما کیفیت بالاتر آنها به معنای پایین آمدن هزینه های نگهداری بود.

Telford در طول عمر خود چندین هزار پل سنگی را برنامه ریزی ، ساخت و یا توصیه کرد.

اولین پل بزرگ او با استفاده از کار کارگرانمجرم از ۱۷۹۰ تا ۱۷۹۲ بر فراز Severn در مونتفورد بود.

زیر ساختهای دیگری کهTelford روی آن ها کار کرده است می توان به زهکشیFens در شرق انگلیس ، بهسازی بیش از ۱۰۰ بندر ، اسکله ، و برنامه های آبرسانی از جمله آب لوله کشی به لیورپول از چشمه هایBootleنام برد.

واقعا کمتر مهندس عمرانی در تاریخ به پرکاری وی به توان پیدا کرد و اثرات پیشرفت های وی در قرن ۲۱ نیز قابل مشاهده است.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ شهریور ۹۸
1156 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0