شرایط فعلی بهترین موقعیت برای تولید مسکن در کشور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد

شرایط فعلی بهترین موقعیت برای تولید مسکن در کشور

فرج اله رجبی، با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای تولید گسترده مسکن در کشور، بیان داشت: در شرایط فعلی برای رفع مشکل کمبود مسکن، کشور نیاز به تولید سالانه، هشتصد هزار تا 1 میلیون واحد مسکونی دارد، بنابراین تمرکز وزارت راه و شهرسازی باید در راستای تولید گسترده مسکن باشد.

کد خبر: 190901004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸ - ۱۰:۱۸ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج اله رجبی، با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای تولید گسترده مسکن در کشور، بیان داشت: در شرایط فعلی برای رفع مشکل کمبود مسکن، کشور نیاز به تولید سالانه، هشتصد هزار تا ۱ میلیون واحد مسکونی دارد، بنابراین تمرکز وزارت راه و شهرسازی باید در راستای تولید گسترده مسکن باشد.

شرایط فعلی بهترین موقعیت برای تولید مسکن در کشور

شرایط فعلی بهترین موقعیت برای تولید مسکن در کشور

 شرایط فعلی بهترین موقعیت برای  تولید مسکن در کشور است

رئیس شورای مرکزی سازمان تصریح کرد: دولت در شرایط فعلی، همه تلاش خود را برای مسکن سازی انجام میدهد، ولی این مسئله خیلی حائز اهمیت است که دولت نباید بار تولید مسکن را خود بر دوش بکشد

وی اظهار داشت: دولت باید از پتانسیلهای مالی خارج از مجموعه خود برای افزایش تولید مسکن استفاده کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش خصوصی امروز از ظرفیتهای بسیار بالایی برای تولید انبوه مسکن برخوردار است، از این رو دولت میتواند از پتانسیلهای مالی خارج از مجموعه خود برای افزایش تولید مسکن استفاده کند.

وی افزود: شرایط فعلی بهترین موقعیت برای تولید مسکن در کشور است، زیرا امروز ظرفیتهای مالی، انگیزه بخش خصوصی و تقاضا برای خرید مسکن در کشور وجود دارد، ولی این مسئله نیازمند آن است که دولت به سازندگان برای انجام حمایتهای قانونی اطمینان دهد.

شرایط فعلی بهترین موقعیت برای تولید مسکن در کشور

رئیس کمیته نظام فنی ساختمان کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوعات عنوان شده در مورد تأثیر منفی تحولات مدیریتی وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرحهای تولید انبوه مسکن، تصریح کرد: این موضوع مطرح می گردد که با تغییر برخی از معاونان وزیر راه، طرح های تولید مسکن نیز دچار تغییر خواهد شد، ولی بنظر من این مسئله درست نبوده و انتظار میرود طرحهای مسکن سازی با قدرت توسط این وزارت‌خانه اجرایی گردد.

وی خاطر نشان ساخت: ما معتقد هستیم که دولت نباید خود اقدام به تولید مسکن کند، زیرا این مسئله تحرک و قدرت دولت را کم میکند، بنابراین بهترین و اصولی ترین راه کار، وارد کردن بخش خصوصی به عرصه تولید مسکن است.

منبع: سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی مکانیکpdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ شهریور ۹۸
563 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0