افزایش صدور پروانه‌های ساخت در استان خراسان رضوی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

افزایش صدور پروانه‌های ساخت در استان خراسان رضوی

صدور پروانه های ساخت در استان خراسان رضوی با روان سازی کارها در سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان از رشد سیصد و بیست درصدی برخورار بوده است.

کد خبر: 190810007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مرداد ۹۸ - ۱:۳۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،صدور پروانه های ساخت در استان خراسان رضوی با روان سازی کارها در سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان از رشد سیصد و بیست درصدی برخورار بوده است.

افزایش صدور پروانه‌های ساخت در استان خراسان رضوی

افزایش صدور پروانه‌های ساخت در استان خراسان رضوی

صدور پروانه های ساخت در استان  خراسان رضوی سیصد و بیست درصد افزایش یافت

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: بررسیها نشان میدهد که در گذشته طی ۱ سال ۳ میلیون و دویست هزار متر مربع پروانه ساخت در این استان صادر میشد که با اقدامات انجام شده این رقم اکنون به یازده میلیون متر مربع در سال رسیده است.

محمد حسین شرکا گفت: این اقدامات نقش مهمی در تکریم و پاسخگویی به مردم، کارآفرینی و اشتغالزایی مهندسان دارد.

شرکا ادامه داد: هم اکنون سی و هفت هزار و پانصد مهندس در رشته های مختلف عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی هستند و بدنبال آن هستیم که تا یک سال آینده این سازمان را بعنوان یک سازمان پیشرفته و مدرن ارتقا دهیم.

رییس سازمان استان با اشاره به اقداماتی که از سال گذشته تاکنون در حوزه ارتقای خدمات رسانی به مردم انجام شده است، تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه ۳ جانبه بین سازمان ثبت اسناد، شهرداری و نظام مهندسی با هدف حذف موازی کاری از جمله اقدامات مثبت در این زمینه است.

شرکا ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه برای انجام تمام بازرسیهای مربوط به گاز و آب توسط مهندسان سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی از دیگر اقدامات انجام شده است که در آینده نزدیک بازرسیهای برق نیز توسط این مهندسان انجام خواهد شد که این اقدام نقش مهمی در اشتغال‌زایی و نظارت و بازرسیها دارد.

افزایش صدور پروانه‌های ساخت در استان خراسان رضوی

وی تصریح کرد: قرارداد با بنیاد نخبگان با هدف شناسایی مهندسان نخبه و در راستای اشتغال زایی، آزاد سازی چهارصد میلیارد ریال حق بلوکه شده کارکنان در بانک مسکن و بازگرداندن آن به نه هزار و پانصد نفر، روان سازی کارها و برون سپاری امور از طریق صد و پنجاه شرکت دست اندرکار و الکترونیکی کردن کارتابل همه مهندسان از دیگر امور انجام شده در این استان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، هم‌چنین با گرامیداشت روز خبرنگار افزود: زبان به حق، عمل به صحت و جسارت از رسالتهای یک خبرنگار است که امیدوار هستیم اصحاب رسانه در این مسیر قدم بردارند و مسئولان هم  از پاسخ‌گویی به خبرنگاران دریغ نکنند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مرداد ۹۸
574 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0