مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: تقویت نقش تشکلهای مهندسی برای نظارت درونصنفی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: تقویت نقش تشکلهای مهندسی برای نظارت درونصنفی
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: تقویت نقش تشکلهای مهندسی برای نظارت درونصنفی ، سیاست وزارت راه وشهرسازی این است که تشکلها نقش اصلی را در مدیریت امور خود داشته باشند و دولت، بیشتر نقش سیاستگذار ایفا کند
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: تقویت نقش تشکلهای مهندسی برای نظارت درونصنفی ، سیاست وزارت راه وشهرسازی این است که تشکلها نقش اصلی را در مدیریت امور خود داشته باشند و دولت، بیشتر نقش سیاستگذار ایفا کند
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: تقویت نقش تشکلهای مهندسی برای نظارت درونصنفی
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان داشت؛
تقویت نقش تشکلهای مهندسی برای نظارت درونصنفی
لهون اسدی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با تاکید بر تقویت نقش تشکلهای مهندسی برای نظارت درونصنفی بیان کرد: سیاست وزارت راه وشهرسازی این است که تشکلها نقش اصلی را در مدیریت امور خود داشته باشند و دولت، بیشتر نقش سیاستگذار ایفا کند.
لهون اسدی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان ادامه داد: یکی از تکالیف مهمی که قانونگذار بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته، تنسیق و ساماندهی امور حرفهای است. در رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی، این وظیفه عمدتاً از طریق خود تشکلهای حرفهای دنبال میگردد و دولت کمتر بهطور مستقیم در این حوزه مداخله میکند.
وی گفت: سیاست وزارت متبوع این است که تشکلها نقش اصلی را در مدیریت امور داشته باشند و دولت بیشتر نقش سیاستگذار ایفا کند.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان افزود: نمونه عملی این رویکرد در دستورالعمل انبوهسازان اجرا گردید؛ جایی که کل فرآیند تشکیل پرونده، پایش اعضا و ارزیابی عملکرد انجمنها به کانون سراسری واگذار گردید و وزارتخانه تنها نقش هدایت و سیاستگذاری را بر عهده داشت. این مدل همکاری قرار است به سایر تشکلها از جمله تشکل سازندگان مسکن و ساختمان، آزمایشگاههای تخصصی حوزه ساختمان، کارشناسان ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین حوزه اشخاص حقوقی و مهندسان مشاور نیز تسری یابد.
اسدی گفت: در رویکرد جدید، هر دستورالعملی با مشارکت تشکلهای مرتبط تدوین میگردد تا هم مقبولیت بیشتری داشته باشد و هم قابلیت اجرایی آن افزایش یابد. چرا که معتقدیم که اگر مقررات با همکاری مستقیم ذینفعان تدوین گردند، اجرای آنها با چالشهای کمتری روبرو خواهد شد.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی











