اولین سفر استانی سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان شمالی اولین سفر استانی سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان شمالی

اولین سفر استانی سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان شمالی

اولین سفر استانی سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان شمالی ، صورت گرفت. از پیام ویژه شکیب به مناسبت روز مهندسی تا اخبار خوش در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی

کد خبر: 001209039 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اولین سفر استانی سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان شمالی ، صورت گرفت. از پیام ویژه شکیب به مناسبت روز مهندسی تا اخبار خوش در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی

اولین سفر استانی سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان شمالی

اولین سفر استانی سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان شمالی
از پیام ویژه شکیب به مناسبت روز مهندسی تا اخبار خوش در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اولین سفر استانی خود به خراسان شمالی رفت تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.
حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با استقبال رئیس و هیات رئیسه سازمان وارد خراسان شمالی شد تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.
شکیب در این سفر دو روزه استانی ضمن دیدار و گفتگو با استاندار و معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهردار بجنورد، در مراسم ویژه روز مهندسی، پنجم اسفندماه سخنرانی کرد و به مهندسان سراسر کشور «خسته نباشید» و «خدا قوت» گفت.
وی در ادامه این سفر استانی به گفتگو با تعدادی از مهندسین پیشکسوت پرداخت و سپس در جلسه با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی حضور یافت.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، هم‌چنین ضمن افتتاح شعبه هیات صلح خراسان شمالی، از پروژه «اقدام ملی مسکن» بازدید کرد و در پایان در جمع خبرنگاران حضور یافت و خواستار افزایش کیفیت در ساخت و سازها شد و افزود: ان‌شاءالله به یاری خداوند متعال بتوانم در مسئولیتم به خوبی به تکالیفم عمل کنم.
پیام سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندسی
در این سفر استانی، دکتر حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مراسم ویژه روز مهندسی، پنجم اسفندماه سخنرانی کرد و به مهندسان سراسر کشور «خسته نباشید» و «خدا قوت» گفت.( لطفا برای مشاهده این پیام به لینک ذیل مراجعه کنید:
https://www.aparat.com/v/AsVi6/
لازم به ذکر است، مراسم سخنرانی دکتر شکیب به مناسبت روز مهندسی به صورت زنده از صفحه اینستاگرام سازمان نظام مهندسی ساختمان پخش شد.
دیدار با استاندار خراسان شمالی
در ادامه این سفر استانی، شکیب و استاندار خراسان شمالی دیدار و درباره مسایل مختلف گفتگو کردند.
در این دیدار راه‌کارهای ارتقای کیفیت ساخت و ساز مسکن های ملی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی و تبیین گردید.
در همین حال، حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: سیاست نظام مهندسی کشور قرارگیری این نهاد به عنوان مرجعیت علمی و حرفه ای است.
شکیب با بیان اینکه به دنبال این هدف، پیگیر ایجاد وحدت رویه و یک‌پارچه سازی در استانها هستیم، گفت: استانداریها به عنوان دستگاه حاکمیتی نقش موثر و کلیدی در اجرای وظایف سازمانهای تابعه دارند.
وی با اشاره به نهضت ملی مسکن گفت: اجرای این پروژه عظیم با استفاده از ظرفیت و بدنه نظام مهندسی منجر به ساخت بنایی مستحکم و با کیفیت میشود.
شکیب، جلوگیری از خسارتهای مالی در کنار حفاظت از جان شهروندان را از اهداف مهم نظام مهندسی ساختمان مطرح و عنوان کرد: رویکرد مطرح شده با هم افزایی دستگاه حاکمیتی و ورود نظام مهندسی به طراحی و اجرای پروژه های ملی ساخت مسکن محقق می گردد.
استاندار خراسان شمالی هم در دیدار سرپرست نظام مهندسی کشور بر استفاده از ظرفیتهای نظام مهندسی استان در اجرای پروژه های ملی در حوزه مسکن با تشکیل شرکت های حقوقی و نظارتی تاکید کرد.
حسین نژاد در این دیدار بیان کرد: نظارت بر پروژه های ملی باید از سوی ناظران و شرکت های حقوقی انجام گردد و سازمان نظام مهندسی نیز با اتخاذ تدابیر لازم شرایط را برای ورود به این پروژه ها آماده کند.
حسین نژاد ادامه داد: مشوقهایی برای شرکت ناظران حقوقی در نظر گرفته شده است تا بتوان به عنوان بسته نظارتی بر اجرای این پروژه ها بدون ایجاد اختلال نظارت کنند.
وی بر حمایت از سازمان نظام مهندسی استان تاکید و بیان کرد: موارد مطرح شده مدنظر است و از آن حمایت می گردد و باید مجریان ذیصلاح عهده دار کارها باشند.
کیان حصاری رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی نیز در این دیدار به مشکلات موجود جهت ورود به پروژه های ملی اشاره و بیان کرد: شیوه نامه هایی برای شرکتهای نظارتی ابلاغ شده که منجر به ایجاد اختلال در روند کار شده است.
کاهش پنجاه و پنج درصدی ساخت و ساز در کشور
در ادامه این سفر استانی، حمزه شکیب، سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور در نخستین نشست خبری خود، در جمع خبرنگاران خراسان شمالی حضور یافت و بیان کرد: ساخت و ساز در کشور در سال ۱۴۰۰ به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود پنجاه و پنج درصد کاهش داشته است.

سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در مورد مشکلات دو نقشه‌ای ساختمان‌ها سعی داریم با سرعت دادن به کار، مشکل حل گردد زیرا سیاست کلی سازمان ایجاد وحدت رویه است.
وی هم‌چنین گفت: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمرانی مجلس در حال پی‌گیری‌ است و مجلس قصد جدی برای به ثمر رساندن آن دارد.
وی با بیان اینکه قانون فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مصوب سال ۷۴ است، ادامه داد: بیست و شش سال است که از عمر این قانون می گذرد، این در حالی است که تاکنون علم، دانش و روش های مرتبط با نظام مهندسی ساختمان نیز تغییر کرده و به روز شده است.
شکیب ادامه داد: طی سالهای گذشته، تغییر و اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، با این وجود، این طرح رای نیاورد.
شکیب افزود: در سال جاری دوباره موضوع اصلاح این قانون پی‌گیری گردید که در همین راستا، از سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور درخواست شده است تا پیشنهادات خود را بابت ارزیابی و تهیه پیش نویس برای ارائه به مجلس بمنظور اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور ارائه دهند.
سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: پیشنهادات دریافت شده در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور روسای سازمان های نظام مهندسی کشور مورد بررسی قرار می گیرند تا پیش نویس نهایی تهیه گردد.
وی افزود: تا پایان ماه جاری پیش نویس نهایی به مجلس ارائه می گردد تا برای اصلاح قانون یاد شده، مد نظر قرار گیرد.
وی گفت: در این پیش نویس در دست تهیه به مسائلی از جمله افزایش شفافیت مفاد قانون نظام مهندسی ساختمان، بهره گیری از قوانین و روشهایی در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور به منظور تولید با کیفیت تر واحدهای مسکونی هم‌چنین بهبود و ارتقای شرایط اشتغال مهندسان ساختمان پرداخته شده است، ضمن آنکه موضوع مهم‌ترین اینکه با اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان، این سازمان را به مرجع حرفه ای تبدیل کنیم.
شکیب در مورد نقش و حضور سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اجرای طرح جهش تولید مسکن نیز افزود: این سازمان مهندسان توانمند و متخصصی را دارا است که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید مسکن های مقاوم و با کیفیت هستند.
سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: از وزارت راه و شهرسازی، استانداران و معاونان عمرانی استانها انتظار داریم که در طرح جهش تولید مسکن از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها که اعضای آنها مهندسان متخصص و توانمند هستند، در راستای تولید ساختمانهای مسکونی با کیفیت بهره گرفته شوند.
شکیب هم‌چنین با یادآوری این مطلب که در طرح مسکن مهر به درستی از ظرفیت و توانمندی سازمان نظام مهندسی ساختمان هم‌چنین مهندسان عضو این سازمان استفاده نشد که نتایج آن را در وقوع زلزله های مختلف سطح کشور شاهد بودیم، گفت: بهره گیری از ظرفیت و توانمندی های این سازمان در راستای حفظ منافع ملی خواهد بود.
وی در خاتمه، در مورد تعیین تکلیف تعرفه کار مهندسان در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: در حال حاضر تهیه جدول تعرفه کار مهندسان ساختمان برای سال آینده در دست تهیه است که در ماه جاری به وزارت راه و شهرسازی ارائه می شود تا پس از تایید برای سال آینده ملاک عمل قرار گیرد.
دیدار با مهندسان پیشکسوت
در این سفر استانی، حمزه شکیب، سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن دیدار و گفتگو با تعدادی از مهندسان پیشکسوت استان خراسان شمالی، در منزل ابوالحسنی پیشکسوت این استان حضور یافت و از خدمات ایشان تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه این سفر استانی، حمزه شکیب، سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور در جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، به بیان برنامه جدید سازمان در دوره جدید مدیریتی پرداخت.
در این نشست کیان حصاری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد و در ادامه برخی از مشکلات مهندسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بازدید از پروژه «اقدام ملی مسکن» و افتتاح شعبه هیات صلح
در ادامه این سفر استانی، شعبه هیات صلح خراسان شمالی با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، معاون دادگستری استان و رییس و اعضای هیات مدیره سازمان استان افتتاح گردید.
در این مراسم درخواست آموزش حقوقی مستمر به مهندسان سازمان و سرمایه گذاران استان ارایه گردید.
شکیب هم‌چنین از پروژه «اقدام ملی مسکن» بازدید کرد و در پایان خواستار افزایش کیفیت در ساخت و سازها شد و افزود: ان‌شاءالله به یاری خداوند متعال بتوانم در مسئولیتم بخوبی به تکالیفم عمل کنم.

در این سفر استانی، جنتی پور و رمضانی از اعضای شورای مرکزی و مهندس صرامی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، حمزه شکیب را همراهی کردند
برای مشاهده گزارش تصویری این سفر استانی به لینک ذیل مراجعه کنید:

https://iriceo.ir/index.php/gallery/item/34635
منیع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
525 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0