گفتگو با کوهی کمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری گفتگو با کوهی کمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری

گفتگو با کوهی کمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری

گفتگو با کوهی کمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری ، پیرامون هشدار نسبت به عواقب عدم تعریف درست مصادیق تخلف و تعارض منافع صورت گرفت

کد خبر: 000617001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ شهریور ۰۰ - ۴:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گفتگو با کوهی کمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری ، پیرامون هشدار نسبت به عواقب عدم تعریف درست مصادیق تخلف و تعارض منافع صورت گرفت

گفتگو با کوهی کمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری

 

گفتگو با کوهی کمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری
هشدار نسبت به عواقب عدم تعریف درست مصادیق تخلف و تعارض منافع
زمینه برای سوء استفاده افراد مختلف در لایه‌های پنهان‌تر فراهم می ‌گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در صورت عدم تعریف درست مصادیق تخلف و تعارض منافع بدون کارشناسی، نه تنها تعارض منافع حذف نمی‌ گردد، بلکه زمینه برای سوء استفاده افراد مختلف در لایه‌های پنهان‌تر فراهم می ‌گردد.
کوهی کمالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سراسر دنیا در مورد تعارض منافع قوانین سنگین وضع شده است، افزود: اصولاً تعارض منافع بهره‌برداری غیرقانونی از هرگونه جایگاهی است که یک شخص به‌ دست می‌آورد که این منافع شامل آشنایان و دوستان شخص هم می‌ شود که مفصل است.
کوهی با عنوان اینکه سازمان‌ های نظام مهندسی بعنوان بزرگ‌ترین نهاد خصوصی کشور متشکل از باهوش‌ترین افراد جامعه هستند، تصریح کرد: شکی نیست در صورت وضع قوانین یک صفحه‌ای بعنوان تعارض منافع در جهت حذف کلیه‌ دست اندرکاران اعم از پاکدست و متخلف، زیان جبران‌ناپذیری به این سازمان خواهد دید.
وی ادامه داد: در صورت عدم تعریف درست مصادیق تخلف و تعارض منافع بدون کارشناسی، نه تنها تعارض منافع حذف نمی ‌شود بلکه زمینه برای سوء استفاده افراد مختلف در لایه‌های پنهان‌تر فراهم می ‌گردد.
به گفته کوهی، شاید تنها سازمانی که در سالیان مختلف به جهت سیاسی یا … مورد تاخت و تاز وزارتخانه‌ها قرار گرفته، تنها سازمان نظام مهندسی است، ضمن اینکه یادمان باشد فرهنگ و تمدن هر سرزمینی بدست مهندسین آن رقم خورده است. برهمین اساس، تخریب چنین سازمان‌هایی، کار سختی نیست اما تشکیل آن در حال حاضر با این عظمت غیرممکن است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری در عین حال، اظهار داشت: تشکل ‌های حرفه‌ای که دارای گردش مالی بالا هستند، درگیر تعارض منافع هستند و افراد زیادی در تلاش برای کسب موقعیت جهت منافع شخصی خواهند بود.
به گفته کوهی، درصورت نظارت دقیق چه در زمان مسئولیت و بعد از آن و وضع قوانین بسیار سختگیرانه که معمولاً منجر به محرومیت دائم فعالیت ‌های حرفه‌ای می شود، می توان تا حدودی جلوی تعارض منافع گرفت.
کوهی در پایان در مورد برگزاری انتخابات نظام مهندسی بصورت الکترونیکی، گفت: اگر مواردی نظیر بازشماری یا عدم نفوذ به سامانه، قطعی مکرر و هم‌چنین ترافیک بالا در روند برگزاری خلل ایجاد نکند، می ‌تواند جزوه حرکتهای ماندگار در مجامع و انتخابات سازمانهای نظام مهندسی و کلیه تشکلهای حرفه ای استقبال اعضا را بیشتر کند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ شهریور ۰۰
733 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0