یادداشتی از یوسف ساجد، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی یادداشتی از یوسف ساجد، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی

یادداشتی از یوسف ساجد، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی

یادداشتی از یوسف ساجد، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی ، صادر شد. مهمترین مطالبه مهندسین ترافیک چیست؟ متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

کد خبر: 001209037 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱۱:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، یادداشتی از یوسف ساجد، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی ، صادر شد. مهمترین مطالبه مهندسین ترافیک چیست؟ متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

یادداشتی از یوسف ساجد، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی
یادداشتی از دکتر یوسف ساجد، عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی؛

مهمترین مطالبه مهندسین ترافیک چیست؟

در حال حاضر مهمترین مطالبه مهندسین ترافیک برسمیت شناخته شدن حقوق مکتسبه ربع قرن و قانونی آنها و همچنین تصویب و ابلاغ کامل مبحث ۲۳ و شرح خدمات آنها در کنار شرح خدمات سایر رشته ها است.

یوسف ساجد  عضو گروه تخصصی  ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت پنجم اسفندماه «روز مهندسی» یادداشتی با تیتر «مهمترین مطالبه مهندسین ترافیک چیست؟» نوشته است.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:
امروزه جایگاه مهندسی ترافیک به عنوان یک‌ رشته پهنه نگر از رشته های هفتگانه قانون نظام مهندسی، با توجه به مشکلات عدیده ترافیکی پیش آمده بدلیل نادیده گرفته شدن سلسله مراتب دسترسی به ساختمانها، عدم انطباق میزان تراکم ساختمانها با ظرفیت معابر بلافصل و همچنین عدم لحاظ پارکینگ کافی برای ساختمانها، بر کسی پوشیده نیست. لذا اهمیت رشته ترافیک و جایگاه مهندسی ترافیک، بیش از پیش احساس می شود.
۱. مهندسین عزیز، ضمن تبریک روز مهندس خدمت همه شما همکاران بالاخص همکاران ترافیکی، با وجود شماها، آینده روشنی برای بهبود تردد شهرها با رعایت اصول ترافیکی در ساخت و سازها، بدست شما مهندسین صاحب اندیشه متصور است.
۲. ورود مهندسین ترافیک دارای صلاحیت در بخش قبل از صدور پروانه ساختمانی و تهیه گزارش عارضه سنجی ترافیکی و بررسی عبور و مرور معابر بلافصل و سلسله مراتب دسترسی بر اساس مبحث مقررات ملی «الزامات ترافیکی در ساختمانها» (که پیش نویس آن در مرحله ابلاغ است)، می تواند نقش موثری در بهبود وضعیت حال حاضر ترافیکی ناشی از ساخت و سازها باشد، چرا که ترافیک زایی و سفرسازی و همچنین جذب سفر ساختمانهای با تراکم بالا وخاص از اهمیت بالایی در معابر شهری برخوردار است.
۳. رشته ترافیک در حال حاضر در مرحله تثبیت در شهرها و استانهای مختلف بوده و مهندسین عضو و دارای پروانه این رشته که جملگی از فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دو گرایش راه و ترابری و برنامه ریزی حمل و نقل و بعضا کارشناسی پیوسته ترافیک هستند، نزدیک‌ به دو‌دهه است که بر اساس قانون‌ مصوب فعالیت می کنند و تاثیرگذاری آنها در بهبود تردد شهری و حتی ایمن سازی معابر درون شهری و برون شهری بر کسی پوشیده نیست.‌ لذا با توجه به نیاز این رشته به داشتن وحدت رویه در حوزه کاری خود، در حال حاضر مهمترین مطالبه مهندسین ترافیک برسمیت شناخته شدن حقوق مکتسبه ربع قرن و قانونی آنها و همچنین تصویب و ابلاغ کامل مبحث ۲۳ و شرح خدمات آنها در کنار شرح خدمات سایر رشته ها می باشد.
توضیح اینکه مهندسین این رشته، علاوه بر داشتن شرح خدمات مشخص در شرف ابلاغ در بخش ساختمان، بر اساس تفاهمنامه فیمابین سازمان نظام‌مهندسی کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امکان فعالیت در بخش طراحی و نظارت دسترسی های کنار جاده های برون شهری مطابق شیوه نامه ابلاغی را دارند. ترافیک فعال در بخش ایمنی  معتقدند که بر اساس آیه مبارکه قرآن «نجات جان یک انسان به منزله نجات جان تمامی بشریت است».
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
660 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0