آواربرداری ساختمان پلاسکو هم‌چنان ادامه دارد

استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو

با برداشته شدن سازه‌های بلند 50 تنی، فشار آوار کم شده و2 نقطه محل محبوس شدن آتش‌نشانان و حضور کسبه و مردم قابل دسترس شده است. 2 ساختمان پشت پلاسکو نیز در معرض خطر قرار دارد. این 2 ساختمان در مقابل آتش‌سوزی مهار شدند و تیم‌های نظام مهندسی در آنها مستقر هستند. مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: 15 دستگاه آمبولانس به همراه 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو مستقر شدند. یکی از آتش‌نشانان که به علت شدت سوختگی در بیمارستان شهید مطهری تهران بستری شده بود به شهادت رسید.

کد خبر: 5916 تاریخ انتشار: جمعه ۱ بهمن ۹۵ - ۱:۴۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: آواربرداری نقطه‌ای محل ساختمان پلاسکو آغاز شده است. با برداشته شدن سازه‌های بلند ۵۰ تنی، فشار آوار کم شده و۲ نقطه محل محبوس شدن آتش‌نشانان و حضور کسبه و مردم قابل دسترس شده است.استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو

استقرار 15 دستگاه آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو

استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس

استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، نيز اعلام كرد: همزمان با اجرای عملیات حساس آواربرداری و با احتمال خارج کردن افراد محبوس شده در زیرآوار، ۱۵ دستگاه آمبولانس به همراه ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو مستقر شدند. وی افزود: حدود ۴۰ تکنسین اورژانس تهران نیز در قالب پزشک، پرستار و کارشناس فوریت‌های پزشکی در محل حادثه آماده هر گونه خدمات امدادی و درمانی به آسیب‌دیدگان احتمالی هستند. و نیز اشاره کرد: همچنان بیمارستان‌های تهران در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند. یکی از آتش‌نشانان که روز پنجشنبه در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به علت شدت سوختگی مصدوم و در بیمارستان شهید مطهری تهران بستری شده بود به شهادت رسید و در حال حاضر ۵ مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو در بیمارستان‌های تهران تحت درمان هستند.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، بیان کرد: ریزش ساختمان پلاسکو مخلوطی از آوار و آتش و آهن را به هم تنیده است. ضمن اشاره به اینکه ریزش سازه‌های ساختمان پلاسکو ابعاد وسیعی دارد، گفت: در حال حاضر با تلاش نیروها، سازه‌های اصلی ساختمان جدا شده و راه برای برداشتن آوار توسط تجهیزات سبک باز شده و تیم‌های عملیاتی برای ورود به قلب ساختمان دسترسی پيدا مي‌كنند. عملیات سنگین و حرفه‌ای از سوی آتش‌نشانان و تمام نیروهای دستگاه‌هایی که به کمک آتش‌نشانان آمدند، در حال انجام است.

وی بیان کرد: ۲ ساختمان پشت پلاسکو نیز در معرض خطر قرار دارد. این ۲ ساختمان در مقابل آتش‌سوزی مهار شدند و تیم‌های نظام مهندسی در آنها مستقر هستند. تیم‌های نظام مهندسی، تغییر شکل دیواره‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند که اگر از حد مجاز فراتر رفت اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند.

ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی تهران حدود ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، ۱۵ طبقه ساختمان بطور کامل تخریب شد و فرو ریخت.

به گزارش اخبار نظام مهندسی، آتش‌نشان «بهنام میرزاخانی» که در حادثه ساختمان پلاسکو حدود ۸۰ درصد دچار سوختگی شده بود، در بیمارستان شهید مطهری تهران به شهادت رسید.

در زمان حادثه بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان در حال اطفای حریق بودند که بر اثر ریزش ساختمان پلاسکو تعدادی از آنها زیر آوار ماندند.

هنوز گزارشی از بیرون آوردن این آتش‌نشانان از زیر آوار منتشر نشده است.

استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در مقابل ساختمان پلاسکو

منبع: ایرنا

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ بهمن ۹۵
1130 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0