شش هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی جویای کار فقط در یک استان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه

شش هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی جویای کار فقط در یک استان

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر شش هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی جویای کار در استان داریم.

کد خبر: 971109016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ بهمن ۹۷ - ۵:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر شش هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی جویای کار در استان داریم.

شش هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی جویای کار فقط در یک استان

شش هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی جویای کار فقط در یک استان

شش هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی  جویای کار فقط در یک استان

مراد شیخ‌ویسی با تاکید بر ضرورت مهندسی کردن کارها در بخش کشاورزی، اظهار داشت: برای پررنگ‌تر کردن حضور کارشناسان کشاورزی در این بخش، ابتدا باید فارغ التحصیلان دانشگاهی را توانمند کنیم تا بتوانند پاسخگوی نیازهای بخش کشاورزی باشند.
شیخ‌ویسی با تاکید بر این که برنامه توانمندسازی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ابتدا باید مهارت ‌های عملی کار در بخش کشاورزی را به فارغ‌التحصیلان یاد بدهیم، چرا که آن ها با آن چه در دانشگاه و بصورت تئوری یاد گرفته‌اند نخواهند توانست پاسخگوی نیازهای این بخش باشند.
وی ادامه داد: اگر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بخش کشاورزی توانمند شوند امکان اعزام آن ها به کشورهای دیگر هم وجود دارد و در حال حاضر کشور عراق متقاضی حضور کارشناسان بخش کشاورزی در این کشور است، ولی متأسفانه افراد با توانمندی لازم در این مورد در بین اعضای نظام مهندسی کم داریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در تلاش هستیم تا اعضای نظام مهندسی را در دوره‌های چند ماهه با کار در محیط واقعی آشنا کرده و زمینه حضور آن ها در بخش کشاورزی را فراهم کنیم.
وی افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر در عضویت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه هستند که شش هزار نفر آن ها جویای کار هستند.
این مسئول اظهار کرد: تا به حال برای حدود دو هزار نفر از اعضای نظام مهندسی پروانه اشتغال صادر گردیده که این افراد، ضمن کار در مزرعه خواهند توانست فعالیت‌ های دیگری از جمله شرکت در مناقصات بخش کشاورزی را هم انجام دهند.
وی در ادامه با عنوان این که برای رسیدن به بهره‌وری بیش تر و خودکفایی در بخش کشاورزی نیازمند علمی کردن کشاورزی هستیم، افزود: بخش زیادی از بهبود عملکرد بخش کشاورزی به ارتقا مدیریت در این بخش وابسته است و با علمی کردن کشاورزی میتوان به این مهم دست یافت.

شش هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی جویای کار فقط در یک استان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با عنوان این که دیگر عرصه و زمین برای اضافه کردن به بخش کشاورزی نداریم، افزود: زمین ‌های موجود نیز به دلایل مختلف و از جمله بهره‌برداری ‌های بی‌رویه دچار فرسایش شده و بعضاً در حال نابودی هستند که باید با استفاده از توان فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی زمینه را برای بهبود ساختمان خاک و افزایش بازدهی تولید در این بخش فراهم کنیم.
شیخ ویسی با اشاره به وجود پنجاه و دو مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سطح استان، خاطر نشان کرد: این مراکز در کنار مراکز جهاد کشاورزی یاریگر کشاورزان هستند و در حال حاضر حدود ششصد نفر در این مراکز مشغول خدمت هستند.
منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۹۷
720 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0