تهران

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران: سرمایه‌گذاری ۱۱۰هزار میلیارد تومانی حوزه ICT در برنامه ششم

معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق برنامه ششم توسعه در ٥ سال آینده باید بالغ بر ١١٠ هزار میلیارد تومان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری شود.

کد خبر: 4797 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ دی ۹۵ - ۲:۴۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،برات قنبری با اشاره به افزایش سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص داخلی کشور مطابق با اهداف برنامه ششم توسعه اظهار کرد: هم اکنون سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات درGDP حدود ۷/ ۲ درصد است که باید این سهم تا پایان برنامه ششم توسعه (٥ سال آینده) به ٤ درصد برسد.سرمایه‌گذاری ۱۱۰هزار میلیارد حوزه ICT در برنامه ششم

سرمایه‌گذاری 110هزار میلیارد حوزه ICT در برنامه ششم

حوزه ICT در برنامه ششم

سرمایه‌گذاری ۱۱۰هزار میلیارد حوزه ICT در برنامه ششم

وی ارزش بازار فعلی فناوری اطلاعات و ارتباطات را حدود ٣٤ هزار میلیارد تومان عنوان کرد که بیش از ٧٠ درصد این بازار سهم فناوری ارتباطات و کمتر از ٣٠ درصد آن سهم فناوری اطلاعات است.  معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: این درحالی است که در دنیا نسبت سرمایه‌گذاری بخش فناوری اطلاعات به فناوری ارتباطات ٦٠ به ٤٠ است و ما نیز باید در کشور به این نسبت برسیم. وی با اشاره به اینکه امروزه توسعه کشورها برمبنای استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد تصریح کرد: بازار فعلی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران قابلیت توسعه تا ٣ برابر رقم فعلی را دارد و مطابق با برنامه ششم توسعه تا ٥ سال آینده باید ١١٠ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شود. رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران همگرایی بخش ارتباطات ثابت و همراه را از جمله برنامه‌های مدنظر برای تحول در این بخش برشمرد و گفت: حرکت به سمت شبکه‌های تمام «آی پی» لازمه گسترش و تحول این بخش است. قنبری بر تعامل با مراکز عملی فنی و دانشگاهی برای رسیدن به اهداف مدنظر برای تحول در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اهداف برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

سرمایه‌گذاری ۱۱۰هزار میلیارد حوزه ICT در برنامه ششم

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ دی ۹۵
1165 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0