جانشین ترکان

جانشین اکبر ترکان به چالش کشیده شد

در روزهای آینده اکبر ترکان صندلی ریاست سازمان نظام مهندسی را ترک می کند و از میان سه گزینه که توسط اعضای نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور انتخاب شده اند یک نفر توسط وزیر راه و شهرسازی انتخاب و برای تصدی پست ریاست سازمان نظام مهندسی به رییس جمهور معرفی می شود؛ این در حالی است که دو نفر از این افراد نماینده مجلس هستند و برخی معتقدند این موضوع مصداق دوشغلگی است.

کد خبر: 4503 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ دی ۹۵ - ۱۱:۲۴ ق.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)در روزهای آینده اکبر ترکان صندلی ریاست سازمان نظام مهندسی را ترک می کند و از میان سه گزینه که توسط اعضای نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور انتخاب شده اند یک نفر توسط وزیر راه و شهرسازی انتخاب و برای تصدی پست ریاست سازمان نظام مهندسی بهرییس جمهور معرفی می شود؛ این در حالی است که دو نفر از این افراد نماینده مجلس هستند و برخی معتقدند این موضوع مصداق دوشغلگی است.جانشین اکبر ترکان به چالش کشیده شد

جانشین اکبر ترکان به چالش کشیده شد

جانشین اکبر ترکان

جانشین اکبر ترکان به چالش کشیده شد

تیرماه سال جاری بود که در انتخابات شورای مرکزی سازماننظام مهندسی فرج الله رجبی و شهرام کوسه غراوی به عنوان دو عضو کمیسیون عمران مجلس و عباس وثیق نیا از اعضای نظام مهندسی استان قزوین به ترتیببالاترین رای را به دست آوردند و اول تا سوم شدند. بر این اساس وزیر راه و شهرسازی از بین سه گزینه یک نفر را برای تصدی سمت ریاست سازمان نظام مهندسیساختمانبه رییس جمهور معرفی می کند.


این در حالی است که برخی با اشاره به مواد قانونی معتقدند نمایندگان مجلس نمی توانند رییس سازمان نظام مهندسیشوند. این افراد می گویند به چهار دلیل یعنی “وجود منافع متعارض”، “نقض استقلال قوه مقننه و قوه مجریه”، “مغایرت با قانون منع مداخله در معاملات دولتی” و “اصل ۱۴۱ قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت بیش از یک شغل ـ مصوب ۱۳۷۳” نماینده ی مجلس نمی تواند رییس سازمان نظام مهندسی شود؛ چرا که طبق بند “ج” این قانون، سازمان نظام مهندسی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده کرده و می کند و از موسسات وابسته به دولت است مشمول قانون ممنوعیت می شود.
اما موافقان می گویند: با توجه به این که سازمان هایی همچون نظام مهندسی ساختمان، مردم نهاد هستند و از حیث ساختار ماهیت حقوقی، خصوصی محسوب می شوند، تصدی پست ریاست سازمان نظام مهندسی تزاحمی بین وظایف این سازمان و مسوولیت های دولتی و مجلس ایجاد نمی کند.
از جمله موافقان حضور پارلمان نشینان در سازمان نظام مهندسی رییس فعلی آن است.

جانشین اکبر ترکان به چالش کشیده شد

منبع: ایسنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۹۵
1587 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0