سازمان نظام مهندسی کامپیوتر:

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر: امضای تفاهم‌نامه همکاری وزرای بهداشت و ارتباطات در نمایشگاه الکامپ


تفاهم‌نامه همکاری وزراتخانه‌های بهداشت و ارتباطات در زمینه طرح سلامت در روستاها در حاشیه نمایشگاه الکامپ به امضای محمود واعظی و حسن قاضی زاده هاشمی رسید.

کد خبر: 3674 تاریخ انتشار: شنبه ۴ دی ۹۵ - ۱۱:۲۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)محمود واعظی درباره موضوع همکاری دو وزارتخانه توضیح داد: وزارت بهداشت در تمامی بخش‌ها به ویژه خدمت‌رسانی در روستاها اقدامات بسیاری را انجام داده که با این توافق، بسیاری از مشکلات روستایی‌ها و مردم شهرستان‌ها برای تردد در آینده حل خواهد شد و همچنین موضوع بانک اطلاعاتی دارو نیز حل می‌شود.امضای تفاهم‌نامه همکاری وزرای بهداشت و ارتباطات

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزرای بهداشت و ارتباطات

امضای تفاهم‌نامه

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزرای بهداشت و ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت روحانی، رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار و کاهش شکاف دیجیتالی است، گفت: از جمله نتایج اصلی این توافقنامه، خدمت‌رسانی در حوزه سلامت به روستاها، مناطق مرزی و مناطق دورافتاده است.

وی گفت: طبق توافق قبلی وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت مقرر شده بود به روستاهایی که در اولویت اصلی و اولویت بالاتر وزارت بهداشت برای ارائه خدمات سلامت هستند، سریع‌تر اینترنت برده شود.

به گفته وی، برای این منظور کمیته مشترکی تشکیل شد و طبق توافق امروز نیز مقرر شده روستاهایی که در اولویت وزارت بهداشت هستند، سریع‌تر به شبکه اینترنت متصل شوند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز درباره این توافق توضیح داد: موضوع این توافقنامه، توسعه زیرساخت به ویژه برای گسترش شبکه بهداشت درمانی، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای همه ایرانی‌ها و حل موضوع دارو در کشور است.

وی افزود : در حال حاضر مشکل دارو در کشور وجود دارد، موضوعاتی از جمله نظارت بر مصرف دارو، اصالت دارو، تاریخ تولید، مدت‌زمان امکان مصرف، قیمت و مسیر ورود تا مصرف‌کننده از جمله موضوعات اصلی مرتبط با دارو در کشور است.

به گفته وی، برای حل این موضوع، زیرساخت لازم در وزارت بهداشت وجود داشت، اما فعال نبود و نرم‌افزاری نیز برای این منظور وجود نداشت. وی گفت: تا پایان امسال نرم‌افزارهایی ساخته می‌شوند که تصویری از روند دارو در کل کشور به وزارت بهداشت ارائه می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: برای مثال؛ در یک نقطه مرزی، پزشکی بیماری را ویزیت می‌کند و اینکه این بیمار می‌تواند بدون داشتن نسخه، داروی خود را دریافت کند و تمامی کنترل‌ها روی دارو قابل انجام است.

به گفته وی، با این زیرساخت و نرم‌افزار مربوطه، پزشک، درمانگاه، بیمارستان و بیمار به اطلاعات دسترسی خواهند داشت.

وی با ذکر مثالی توضیح داد: با این سیستم می‌توانیم مصرف دارو را کنترل کنیم، برای مثال؛ متوجه می‌شویم در یک منطقه جغرافیایی داروی اعصاب و روان بیشتر استفاده می‌شود و می‌توانیم برای آن از دارو استفاده کنیم.

وی گفت: بحث قاچاق دارو که موضوع جدی است نیز قابل حل می‌شود.

براساس این گزارش بیست و دومین دوره نمایشگاه الکامپ از امروز پنجشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده و تا ۲۸ آذرماه ادامه دارد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزرای بهداشت و ارتباطات

منبع: روابط عمومی سازمان

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۹۵
1195 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0