سازمان نظام صنفی رایانه ای و شرکت فرابورس ایران:

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر: همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با شرکت فرابورس ایران به منظور تسهیل حضوربنگاه‌های کوچک و متوسط در فرابورس

سازمان نظام صنفی رایانه ای و شرکت فرابورس ایران با هدف تسهیل حضور بنگاه های کوچک و متوسط در فرابورس با یکدیگر تفاهم کردند.

کد خبر: 3669 تاریخ انتشار: شنبه ۴ دی ۹۵ - ۱۱:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،پیروی برگزاری جلسات مشترک میان سازمان نظام مهندسی رایانه ای و شرکت فرابورس ایران، زمینه‏ های تسهیل ورود و حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط  فناوری اطلاعات از جمله شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‏ها در فرابورس ایران، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.همکاری به منظور تسهیل حضوربنگاه‌کوچک و متوسط فرابورس

همکاری به منظور تسهیل حضوربنگاه‌کوچک و متوسط فرابورس

بنگاه‌کوچک و متوسط فرابورس

همکاری به منظور تسهیل حضوربنگاه‌کوچک و متوسط فرابورس

در این جلسه که با حضور ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام مهندسی رایانه ای، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، علی آذرکار، عضو هیات مدیره و مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام مهندسی رایانه ای تهران، سارا سادات اخلاقی، سرپرست پذیرش فرابورس ایران و الهه نجفی دبیر علمی همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار شد، طرفین بر لزوم تعامل و ارتباط دوسویه تاکید کردند.

ناصرعلی سعادت، رئیس  هیات مدیره سازمان نظام مهندسی رایانه ای تهران و رئیس سازمان نظام مهندسی رایانه ای کشور با اشاره به حضور شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از مدت‌ها پیش موضوع ورود و حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) به فرابورس را از طریق ایجاد بسترهای حقوقی و مالی لازم پیگیری و فعالیت‌هایی را در این خصوص انجام داده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای ضمن معرفی سازمان و زیربنای حقوقی و قانونی آن، ساختار و ارکان  سازمان نظام مهندسی رایانه ای را به عنوان بزرگترین  تشکل رسمی مردم‌نهاد و قانونی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تشریح کرد.

او ورود بنگاه‌های کوچک و متوسط حوزه فناوری اطلاعات به بازارسرمایه را در زمینه توسعه بازار این صنعت موثر دانسته و ایجاد و راه‌اندازی بازار SME‌ها در فرابورس ایران را نقطه عطف مهمی در این خصوص عنوان کرد.
در این جلسه امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، آمادگی فرابورس ایران را برای هر گونه مشارکت و همکاری با سازمان نظام مهندسی رایانه‌ای با هدف تسهیل و تسریع پذیرش شرکت‌های SME فعال در حوزه فناوری اطلاعات در بازار سرمایه کشوراعلام کرد و مقرر شد مجموعه‌ای از فعالیت‌های مشترک در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین تعریف شود.
در همین رابطه  علی آذرکار، مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام مهندسی رایانه ای تهران و دبیر شورای سیاست‏گذاری همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات به تشریح موضوع پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات و سوابق آن طی سال های اخیر پرداخت و گفت: با توجه به اینکه موضوع پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، «کنترل‌های داخلی و مدیریت ریسک» بوده و از آنجا که یکی از پیش‌نیازهای ورود شرکت‌ها به بازار بورس نیز استقرار کنترل‌های داخلی و مدیریت ریسک است، در این همایش نشستی با موضوع “پذیرش SME های حوزه فناوری اطلاعات، چالش‏ها و راهکارها” با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران و نمایندگان شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‏ های حوزه فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.
آذرکار در این خصوص ادامه داد: دراین نشست، علاوه بر امضای تفاهم‌نامه، خدمات و تسهیلاتی که فرابورس ایران در اختیار متقاضیان برای پذیرش قرار می‌دهد نیز توسط مسئولین فرابورس بیان و تشریح خواهد شد.
به گفته آذرکار ،حضور در این نشست برای شرکت‌های عضو سازمان که علاقه‌مند به حضور در فرابورس هستند، فرصت مناسبی است تا بتوانند با قوانین و آیین‏نامه‏های این حوزه و همچنین چالش‏های موجود آشنا شوند.
لازم به ذکر است  سازمان نظام مهندسی رایانه ای تهران، پس از برگزاری موفق چهاردوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، امسال پنجمین دوره این همایش را روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۵ در سالن همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد کرد.
متقاضیان برای شرکت در این همایش و ثبت نام در نشست “پذیرش SME های حوزه فناوری اطلاعات، چالش‏ها و راهکارها”  می‏توانند به وبگاه همایش در آدرس http://itcg.ir مراجعه کنند.

همکاری به منظور تسهیل حضوربنگاه‌کوچک و متوسط فرابورس

منبع: روابط عمومی سازمان

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۹۵
1410 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0