در نشست خبری گروه اجرایی الکام‌استارز اعلام شد:

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر: حضور استارتاپ‌ها از ۲۵ استان در الکامپ امسال/ سازمان نصر به قولش برای ارتباط با کسب و کارهای کوچک و نوپا عمل کرد

گروه اجرایی الکام‌استارز در نشستی خبری، آمار و اطلاعات مربوط به این بخش پرطرفدار نمایشگاه الکامپ امسال را تشریح کردند.

کد خبر: 3388 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ آذر ۹۵ - ۴:۱۵ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، باقر بحری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ با بیان این که بیش از ۵۰ نفر برای برپایی سالن ویژه کسب و کارهای نوپا (الکام‌استارز) تلاش کرده‌اند گفت: استانداردهای جهانی لازم برای برپایی رویدادهای استارتاپی، مانند اختصاص فضای ارائه و معرفی استارتاپ و همچنین فضای برگزاری جلسه با سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه رعایت شده است.  نصر به قولش برای ارتباط باکارهای نوپا عمل کرد

 نصر به قولش برای ارتباط باکارهای نوپا عمل کرد

نصر به قولش برای ارتباط باکارهای نوپا عمل کرد

 نصر به قولش برای ارتباط باکارهای نوپا عمل کرد

وی ادامه داد: برای نخستین بار نمایشگاه جیتکس یک کار را پس از ما انجام داد و آن هم برپایی بخش حمایت از استارتاپ‌ها بوده است.
بحری گفت: ۱۰ نفر از استارتاپ‌های حاضر در نمایشگاه برگزیده شده و به سبیت اعزام خواهند شد. کل هزینه‌های سه نفر اول و هزینه غرفه هفت نفر بعدی از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پرداخت خواهد شد. همچنین اگر استارتاپی علاقه دارد در این جمع قرار گیرد، می‌تواند درخواست‌ خود را طی چند روز آینده به ما ارایه کند.
مدیر اجرایی الکامپ ۲۲ با بیان این که از ۲۵ استان کشور استارتاپ در نمایشگاه حضور دارند گفت: امیدواریم سال آینده سالن بزرگ‌تری در اختیار الکام‌استارز بگذاریم.
به قول‌مان عمل کردیم
شاهین طبری مسوول کمیسیون نرم افزار سازمان نظام مهندسی رایانه‌ای و عضو تیم اجرایی الکامپ نیز گفت: در ابتدای حضور در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی رایانه‌ای، قول داده بودیم با کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های کوچک ارتباط مناسب و بیشتری برقرار شود و خوشحالیم به قول‌مان عمل کرده‌ایم.
وی ادامه داد: تفاوت سالن امسال استارتاپ‌ها در الکامپ سال گذشته با امسال، حضور زنچیره‌های مختلف توسعه کسب و کارهای نوپا شامل سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها در کنار این کسب و کارها است.
دسته بندی استارتاپ‌ها در ۲۲ گروه
عطا خلیقی دیگر عضو گروه اجرایی الکام‌استارز نیز درباره فرایند حضور استارتاپ‌ها در این بخش توضیح داد: بیش از ۵۰۰ استارتاپ متقاضی حضور در این بخش بودند و با توجه به فضای درنظر گرفته شده، یک تیم ارزیابی، به غربالگری متقاضیان براساس پارامترهای مختلف از جمله در اختیار داشتن وب‌سایت و اپلیکیشن برای ارایه خدمت پرداختند.
وی گفت: ابتدا از ۲۴۲ استارتاپ و سپس از ۳۹ استارتاپ دیگر برای حضور در الکام‌استارز دعوت به عمل آمد و در نهایت ۲۲۰ کسب و کار نوپا در کنار ۱۱ استارتاپ در حال توسعه (با پرداخت هزینه جا) و ۳ شتابدهنده حضور یافتند که در واقع ۸۲ درصد پذیرفته‌شدگان در الکامپ هستند.

 نصر به قولش برای ارتباط باکارهای نوپا عمل کرد

سهیل عباسی دبیر بخش ارایه استارتاپ‌ها (Pitch) نیز گفت: تلاش کردیم هیچ استارتاپ توانمند و خوش فکری فیلتر نشده و همه متقاضیان امکان ارایه و شرکت در ارزیابی را داشته باشند.
وی افزود: تاکنون برای ارایه ۱۳۰ استارتاپ برنامه‌ریزی شده و همچنان تقاضاهای جدید نیز به دست ما می‌رسد.
ارزیابی با حضور ۴۵ داور
آیت حسینی مدیر کمیته داوران بخش الکام‌استارز نیز گفت: ۴۵ داور وظیفه بررسی و ارزشیابی استارتاپ‌های برتر برای حضور در نمایشگاه سبیت را برعهده دارند.
وی افزود: هر استارتاپ ۲ دقیقه فرصت ارایه دارد و پس از آن نیز داوران در ۴ دقیقه به پرسش و پاسخ می‌پردازند.
حسینی درباره معیارهای ارزیابی استارتاپ‌ها نیز توضیح داد: تناسب بین مساله و راه حل، مزیت‌های رقابتی پایدار تیم‌ها، میزان درآمدزایی و نرخ رشد، تناسب اعضای تیم با نیازهای راه‌اندازی ایده، آشنایی با بازار، پتانسیل معرفی به بازارهای جهانی و نحوه رایه از جمله معیارهای ارزشیابی تیم‌هاست.
گلرخ بحری مدیر سالن الکام‌استارز نیز گفت: تا جایی که ممکن بوده تلاش کردیم بهترین امکانات را برای استارتاپ‌ها فراهم کنیم.

 نصر به قولش برای ارتباط باکارهای نوپا عمل کرد

منبع: روابط عمومی سازمان

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۵
1188 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0