هفتاد هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان استان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

هفتاد هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان استان خراسان شمالی تهیه گردید

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری هفتاد هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای آسیب دیدگان از زلزله در این استان تهیه گردیده است.

کد خبر: 960704003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ مهر ۹۶ - ۳:۱۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری هفتاد هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای آسیب دیدگان از زلزله در این استان تهیه گردیده است. هفتاد هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان استان

هفتاد هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان استان

هفتاد هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان استان

هفتاد هزار متر مربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان استان خراسان شمالی تهیه گردید

 

علی اکبر رمضانی روز ۳ شنبه گفت: این میزان نقشه ساختمانی برای دویست و چهل و هشت پروژه ساختمانی تهیه شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان تهیه نقشه ساختمانی در این استان عنوان کرد: میزان تهیه نقشه ساختمانی در این استان طی ۵ ماه اول سال جاری  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ مساحت بناهای ساختمانی، هشتاد و دو درصد افزایش یافته است.

رمضانی ادامه داد: در ۵ ماهه سال جاری سیصد و بیست و دو هزار و هشتصد و چهل و هفت مترمربع نقشه در این سازمان تهیه گردیده است که هفتاد هزار مترمربع از این میزان، مربوط به طرحهای بازسازی منازل زلزله زدگان بوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی تصریح کرد: نقشه های تهیه شده در این مدت برای اجرای یک هزار و هفتاد پروژه بوده است که دویست و چهل و هشت مورد مربوط به طرحهای بازسازی منازل زلزله زدگان است.

رمضانی افزود: ساخت و سازها برای تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله، یکی از علل افزایش میزان ساخت و ساز در این استان بوده است ولی بطور کلی امسال ساخت و ساز رونق گرفته است.
* بهبود شرایط برای رونق ساخت و ساز

ریاست سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی تصریح کرد: در ۵ ماهه سال گذشته صد و هفتاد و سه هزار و دویست و پنجاه و نه مترمربع نقشه ساختمانی در این استان تهیه شده بود.

هفتاد هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان استان

رمضانی یادآور شد: میزان نقشه های ساختمانی تهیه شده در این استان طی ۵ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال به لحاظ متراژ سطح اجرای ساختمانی هشتاد و دو درصد و به لحاظ تعداد پروژه ها نود و دو درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: سال جاری شرایط برای ساخت و ساز بهبود یافته است و خوشبختانه این صنعت رونق گرفته است.

رمضانی با اشاره به این که صنعت ساختمان بخش بسیار بزرگی از اشتغال را به خود اختصاص داده است گفت: امیدواریم با مشارکت بیش تر مردم و با رونق ساخت و ساز کسب و کار نیز در این استان رونق گیرد.

او با اشاره به افزایش برخی از اقلام مصالح ساختمانی افزود: برای کمک به رونق صنعت ساخت و ساز باید قیمتهای مصالح ساختمانی کنترل گردد.
* رونق به صنعت ساخت و ساز استان خراسان شمالی برگشته است

معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی نیز با اشاره به این که ساخت و ساز در این استان رونق گرفته است اظهار داشت: پیش بینی میشود افزایش ساخت و ساز در نیمه دوم امسال بیش تر باشد.

مجید محمدی گفت: در حال حاضر رونق به صنعت ساخت و ساز بازگشته است و شاهد افزایش ساخت ساختمان در شهرهای مختلف استان هستیم.

محمدی ادامه داد : پیش بینی میشود در نیمه دوم امسال، صنعت ساخت و ساز بیش از گذشته رونق گیرد و نقدینگی مردم بیش تر به سمت ساخت و ساز سوق داده شود.

وی افزود: با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، تمایل مردم به سپرده گذاری در بانکها کاهش یافته و نقدینگی بیش تری به سمت سرمایه گذاری در بخش ساختمان سوق داده شده است.

محمدی با اشاره به این که مشوقها و اعتبار تسهیلاتی که به بخش مسکن داده شده است نیز در رونق صنعت مسکن موثر بوده است خاطر نشان ساخت: اعتبارات تسهیلاتی به ویژه اعتبارات احیای بافت فرسوده توانسته است به رونق صنعت ساخت و ساز کمک کند.

وی افزایش قیمت برخی از اقلام مصالح ساختمانی را از دغدغه های صنعت ساخت و ساز ذکر و بیان کرد: قیمت میلگرد و برخی مصالح سال جاری افزایش یافته است که هزینه های تمام شده تولید ساختمان را بالا میبرد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی چهارمحالوبختیاری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ مهر ۹۶
1183 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0