عضو کمیسیون عمران مجلس

توافق شکننده و محکم وزارت راه و شواری مرکزی نظام مهندسی

در حالی عضو کمیسیون عمران مجلس چندی قبل نسبت بعواقب حذف سازمان نظام مهندسی از چرخه صدور پروانه ساختمانی هشدار داده بود که خبر میرسد وزارت راه و شهرسازی 1 روز قبل از نشست هیئت دولت بر سر این موضوع با نظام مهندسی بتوافق رسیده است.

کد خبر: 960510001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ - ۵:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، در حالی عضو کمیسیون عمران مجلس چندی قبل نسبت بعواقب حذف سازمان نظام مهندسی از چرخه صدور پروانه ساختمانی هشدار داده بود که خبر میرسد وزارت راه و شهرسازی ۱ روز قبل از نشست هیئت دولت بر سر این موضوع با نظام مهندسی بتوافق رسیده است.توافق شکننده و محکم وزارت راه و شواری مرکزی نظام مهندسی

توافق شکننده و محکم وزارت راه و شواری مرکزی نظام مهندسی

توافق شکننده و محکم وزارت راه و شواری مرکزی نظام مهندسی

توافق شکننده و محکم وزارت راه و شواری مرکزی نظام مهندسی

۳ روز قبل ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان که هم زمان عضو کمیسیون عمران مجلس هم است از توافق با وزارت راه و شهرسازی در مورد پیش‌ نویس آیین‌ نامه کنترل ساختمان خبر داد.
فرجی با اشاره به اینکه سال پیش برای پیش ‌نویس آیین ‌نامه کنترل ساختمان با مسئولین ارشد وزارت راه و شهرسازی بتوافق و یک متن مشترک رسیدیم، بیان کرد: در این رابطه صورت جلسه ‌ای تنظیم گردید، ولی متن مورد توافق توسط وزیر راه تکذیب شده و قرار است نظام مهندسی از چرخه کنترل ساختمان حذف گردد.
بعد از این اظهارات بود که روابط عمومی شورای مرکزی نظام مهندسی در تماس با رسانه ‌ها از آن ها برای حضور در جلسه خبری ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ۱ روز پیش از جلسه هیئت دولت یعنی فردا دعوت کرد. در این جلسه قرار بود رجبی در مورد عواقب خروج نظام مهندسی از پروسه کنترل ساختمان و صدور پروانه ساختمانی سخن بگوید.
ولی در فاصله بیست و یک ساعت تا برگزاری جلسه خبری، مدیر روابط عمومی سازمان مذکور در تماس با رسانه ‌ها از لغو جلسه خبر داد و علت آن را توافق وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان نام برد. البته این توافق واکنش مهندسین را در فضای مجازی بدنبال داشته و به آن با دیده تردید نگاه میکنند. یکی از همین مهندسین در شبکه‌ های اجتماعی با انتقاد از عملکرد شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان عنوان داشته:« شورای مرکزی بگونه‌ ای عمل میکند که گویی مهندسین نامحرم هستند. با توجه به اینکه متن مورد توافق وزارت راه و شورای مرکزی منتشر نشده مشخص نیست چه میزان از معایب آیین ‌نامه -کنترل ساختمان- حل شده است.»


شخص دیگری اینگونه واکنش نشان داده است؛ «تجمع تجمع،، فضایی مجازی فقط به درد خودمان میخورد، نشسته ‌ایم و تماشا میکنیم، این هیئت مدیره ها اگر طرف دار هستند چرا سکوت کرده‌اند، دلشان نمیخواهد موضوع حل گردد… نظام مهندسی سکوت کرده… آن ها بفکر ما نیستند.»
بهر حال احتمالا فردا (۴ شنبه) مشخص میشود که آیا وزارت راه و شهرسازی بتوافق اعلام گردیده پایبند خواهد ماند یا خیر. همه چیز به نشست هیئت دولت بستگی دارد.
اینگونه بنظر میرسد حضور احتمالی عباس آخوندی در دولت دوازدهم و عبور از گردنه رای اعتماد مجلس به وی در توافق اعلام گردیده با شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان موثر بوده است.

منبع : تسنیم

 

کانال تلگرام برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۹۶
1060 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0