گردهمایی تخصصی زلزله

گردهمایی علمی زلزله در مشهد برگزار گردید

گردهمایی تخصصی زلزله و آموزه های آن با تاکید بر زلزله اخیر سفیدسنگ روز 4شنبه با شرکت صدوشصت مهندس عمران از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در مشهد برگزار گردید.

کد خبر: 11668 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶ - ۶:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،گردهمایی تخصصی زلزله و آموزه های آن با تاکید بر زلزله اخیر سفیدسنگ روز ۴شنبه با شرکت صدوشصت مهندس عمران از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در مشهد برگزار گردید.برگزاری گردهمایی علمی زلزله در مشهد

برگزاری گردهمایی علمی زلزله در مشهد

برگزاری گردهمایی علمی زلزله در مشهد

برگزاری گردهمایی علمی زلزله در مشهد

معاون پذیرش و آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در این گردهمایی بیان کرد: زلزله با بزرگی ۶٫۱ ریشتر در سفید سنگ اتفاق افتاد که همراه با پس لرزه های بسیاری بود و بیش از آن که ویرانی داشته باشد دارای آثار روانی بود.
دکتر حمید کاظمی گفت: زلزله اخیر سفیدسنگ از دیدگاه مهندسی آموزه های چندانی برای ما نداشت و خراب شدن خانه های خشتی و گلی روستائی در چنین زلزله ای بعید نبود.


کاظمی افزود: واکنش و رفتار مردم در ایجاد اضطراب عمومی و بحران در زلزله سفیدسنگ حائز اهمیت است. باید آسیب های موجود از لحاظ روانی در جامعه در مورد زلزله مورد بررسی قرار گیرد تا جامعه در زمان بحران ها بتواند با آرامش با آن ها رو برو گردد.
همچنین مدیر مرکز تحقیقات لرزه شناسی دانشگاه فردوسی در این گردهمایی افزود: در پیش بینی های علمی، مکان و زمان وقوع زلزله قابل شناسائی و پیش بینی نیست ولی اخیرا محققان به کمک سامانه های هشدار سریع تا ۱ دقیقه قبل از وقوع زلزله را میتوانند تشخیص دهند.
دکتر کیوان حسینی ادامه داد: باید جنبه های مختلف زلزله و آسیب های بعد از آن بصورت دقیق در کلاس های آموزشی مورد بررسی قرار گیرد.
زلزله شش ریشتری شانزدهم فروردین گذشته در ۴ شهرستان مشهد، سرخس، تربت جام و فریمان خراسان رضوی یک کشته و چهل مجروح بر جای گذاشت.
هم چنین زلزله با بزرگی ۵٫۳ ریشتر بامداد امروز در عمق ۷ کیلومتری زمین و در فاصله صدودو کیلومتری جنوب شرق مشهد و سی وشش کیلومتری شمالشرق سفیدسنگ
رخ داد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی سی و سه هزار عضو مهندس در ۷ رشته ساختمانی دارد.
منبع: ایرنا

 

گروه تلگرام برق الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اردیبهشت ۹۶
1280 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0