کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی مدیر جهاد کشاوری گالیکش

معاینه فنی کمباینهای برداشت گندم، جو و کلزا در گالیکش

مدیر جهاد کشاوری گالیکش بیان کرد: که طرح معاینه فنی صدوچهل و هشت دستگاه کمباین برداشت کلزا، گندم و جو در این شهرستان از توابع شرق استان گلستان در آستانه دروی این محصولات در حال انجام است.

کد خبر: 11620 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶ - ۶:۳۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) ،مدیر جهاد کشاوری گالیکش بیان کرد: که طرح معاینه فنی صدوچهل و هشت دستگاه کمباین برداشت کلزا، گندم و جو در این شهرستان از توابع شرق استان گلستان در آستانه دروی این محصولات در حال انجام است.معاینه فنی کمباینهای برداشت گندم، جو و کلزا

معاینه فنی کمباینهای برداشت گندم، جو و کلزا

سازمان نظام مهندسی کشاورزی

معاینه فنی کمباینهای برداشت گندم، جو و کلزا

حبیب اله زارع گفت: از مجموع این کمباینها تاکنون پنجاه دستگاه توسط کارشناسین بازدید و برای آن ها کارت معاینه فنی صادر شده است.
طرح معاینه فنی کمباینها پیش از دروی محصول هر ساله با هدف افزایش کیفیت برداشت، کاهش ضایعات و افزایش بهره وری با هم کاری کارشناسین نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان  و بانظارت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان انجام میشود.
وی ادامه داد: بعد از بازدید کمباینها و درصورت اطمینان از سالم بودن آن و یا بعد از رفع نقص فنی، برچسب معاینه فنی بر روی این ماشینهای برداشت نصب میشود.
زارعی از کشاورزان خواست برای ارتقا درآمد و کاهش ریزش محصول، از کمباینهای دارای معاینه فنی استفاده نمایند و در هنگام برداشت محصول، درمحل مزرعه حضور داشته باشند.
وی هم چنین از پرداخت وام بانکی خرید کمباین بتعداد شش دستگاه به کشاورزان این شهرستان درسال گذشته بمبلغ تقریبی ۷ میلیارد ریال خبر داد.


بگفته وی، درسال گذشته درمجموع صدوپنجاه دستگاه کمباین موفق بدریافت معاینه فنی شدند و از فعالیت ۴ دستگاه کمباین دیگر نیز بدلیل نقص فنی جلوگیری شد.
مدیر جهادکشاورزی افزود: درسال زراعی نودوشش – نودوپنج در مجموع نوزده هزار و پانصد هکتار از اراضی زراعی شهرستان گالیکش بکشت ۳ محصول گندم، ‌جو و دانه روغنی کلزا اختصاص دارد.
فصل برداشت محصولات پاییره در گالیکش از اوایل خرداد شروع و ۱ ماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

 

 

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۶
1384 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0