2 میلیون متر از ساخت‌ و ساز شهری با تخلف ساخته شده است رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران

کاهش نه درصدی میزان خسارت کارگاه های ساختمانی با آموزش

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران، بیان کرد: با برگزاری کلاسهای آموزشی در راستای ایمنی کارگران، نه درصد میزان خسارت در کارگاه های ساختمانی کاهش یافته است.

کد خبر: 11464 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶ - ۱۱:۳۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) ،رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران، بیان کرد: با برگزاری کلاسهای آموزشی در راستای ایمنی کارگران، نه درصد میزان خسارت در کارگاه های ساختمانی کاهش یافته است.کاهش نه درصدی میزان خسارت کارگاه های ساختمانی

کاهش نه درصدی میزان خسارت کارگاه های ساختمانی

کاهش نه درصدی میزان خسارت کارگاه های ساختمانی

کاهش نه درصدی میزان خسارت کارگاه های ساختمانی

مهران فرصت در بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگران گروههای کار و واحدهای نمونه استان که در سالن مجتمع اهل بیت ساری برگزار گشت،گفت: در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال با همت صادقانه کارگران میسر میشود.
فرصت ادامه داد: کارگران بعنوان ستون فقرات جامعه در بخش تولید ،بار سنگین تولید را بدوش میکشند بنابراین حمایت از تولید داخلی و خودکفایی میسر نمیشود مگر با حضور و تلاش کارگران جامعه.
وی به نقش اثرگذار کارگران در صنعت ساختمان بعنوان صنعت مهم در کشور اشاره کرد وافزود: ارتقا کیفیت صنعت ساختمان، ارتقا بهره روی مصرف کنندگان را بهمراه خواهد داشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران توجه به اهمیت موضوع سلامت نیروی کار را از دغدغه های مهم در این زمینه برشمرد و اظهار داشت: توجه به مسائل بهداشت ایمنی محیط کار و توسعه و بهسازی وضع ایمنی و بهداشت کار در توسعه و روند رو برشد جامعه اثر گذار خواهد بود.
وی با تأکید بر اجباری شدن آموزش کارگران درراستای ارتقا ضریب ایمنی عنوان کرد: استان مازندران در این حوزه هجده هزار کارگر را شناسایی کرده و تحت آموزش سلامت و ایمنی قرار داد.
او ،به راه اندازی دبیر خانه HEC “فناوری نوین ساختمان” در مازندران اشاره کرد و تصریح کرد: تفاهم نامه هایی نیزدررابطه با آموزش کارگران منعقد شده است که لازمه اجرایی شدن آن حمایت و پشت کار دستگاههای اجرایی را میطلبد.
وی با اشاره به چالشهای ایمنی درکارگاه های ساختمانی ،خاطرنشان کرد: عدم رعایت مسائل ایمنی بیش ترین حوادث در کارگاهها هستند که بخشی از آن از طرف کارفرما مورد اهمیت واقع نمیشود بخشی دیگر از کارگر است که لوازم ایمنی در کارگاه ها استفاده نمیکنند.

فرصت افزود: هرگونه بی احتیاطی و آسیب بکارگر موجب آسیب خانواده ها و جامعه میشود هر اتفاق ناگواری برای یک شخص می افتد جامعه هم درگیر این مسئله میشود بنابراین شعاررعایت امنیت باید اجرایی گردد.


وی با اعلام این که آموزش در راستای اهداف بهداشت حرفه ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ،ادامه داد: چرا که آموزش صحیح سطح آگاهی افراد را بالاتر برده و فرهنگ ایمنی و بهداشت را در میان کارگران باز میکند. طبیعی است که کارگر هر چقدر نسبت به ایمنی و مسائل مربوط به آن آگاهتر باشد کم تر ارتکاب به اعمال غیر ایمن میکند و هم چنین افراد دیگر را نیز از انجام آن منصرف میکند.
رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران به “بیمه مسئولیت مدنی مهندسی” در استان اشاره کرد و عنوان کرد: طبق قوانین این بیمه چنان چه خسارتهایی در کارگاه های ساختمان اتفاق افتد شرکت بیمه خسارت ناشی از حوادث را پرداخت نماید.
وی تاکید کرد: بیش ترین حوادث کار در ارتفاع ،بدلیل رعایت نکردن ایمنی و سلامت اتفاق می افتد ، بنابراین امنیت کاری باید از مهم ترین دغدغه های جامعه محسوب گردد.
فرصت یادآورشد: با برگزاری کلاسهای آموزشی در راستای ایمنی کارگران، نه درصد میزان خسارت در کارگاه های ساختمانی کاهش یافته است.
منبع: جماران

 

 

کانال آموزش الکترونیک در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۹۶
970 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0